Mint ahogy írtam, a 7 éves Xsara Picassot közel fél áron adtam el (2.290.000, újonnan 4.970.000 volt). Nem godolom, hogy az egy vállalhatatlan értékvesztés volt
Nem volt addig extra meghibásodásom. Egy motortartó bakot viszont cseréltek rajta
jó kis ingoványos vitatéma az új vs- használt...
bizonyos szempontból van értelme az összehasonlításnak, de csak akkor, ha a használtautósok tényleg feljegyzik a fenntartási költségeket. mert ugye az új autóknál viszonylag könnyű: megveszed sok pénzért, valószínűleg nem lesz baja pár évig, aztán eladod kevesebbért és az értékvesztés lesz a kalkuláció fő összetevője. a használtaknál meg gyakran sorjáznak az ilyenolyan cserélendő alkatrészek.
én pl. a priussal elégedett vagyok, három évesen vásároltam szalonból az új listaárának valamivel több, mint feléért két év garanciával. aztán azóta ment bő százezer km-t olyan brutális hibákkal, mint a kipufogótartó bilincs elfáradása, két stabpálcát kellett még cserélni, a két hátsó (!) féktárcsát, meg négy betétet. a többi csak kötelező szerviz.
egy kollegám pedig majdnem ugyanakkor megvette újonnan ugyanazt az autót. csak ő fehéret. 9000 euróval fizetett többet érte. akkor én úgy értékeltem a helyzetet, hogy nem éri meg, és mostanra kábé öt év után már bizonyosnak is tűnik, hogy anyagilag én jártam jobban. az hogy a jövő még mit hoz, persze nem tudjuk.
(de azért amit mindezen megspóroltam, azt szerintem bőven rálocsoltam már az mx5-re
)
apám újonnan vett egy renault kadjart pár éve, frankó az is. az új autóban az a tuti, hogy van rá sok év garancia.