Lehet, hogy a most következőt a "Hibák, hibajelenségek"-témába kéne beküldenem - kérem valamelyik admint, hogy mozgassa át, ha úgy ítéli meg, hogy ott jobb helye van.
Tegnap voltam megint a soproni Toyota-szervizben, mert a kocsi hasán a motor alatt a műanyaglemez lógott és rossz úton leért. Kiderült, hogy csak az olajleeresztésnél stb. használt ajtó az. Külön pótolni nem lehet, a teljes takarólemez egy laza 90000 Ft, amit hirtelenjében nem volt kedvem megrendelni.
Leszedték és megkaptam bezacskózva. Megnyugtattak, hogy a kocsinak így se lesz semmi baja, nyugodtan használhatom.
A munka pár percen át tartott csak, még pénzt se kértek érte - ezúton is újfent ajánlom a soproniakat mindenkinek! Minden kérdésemre válaszoltak. Sőt, még a szervizbe is beengedtek (amit munkavédelmi előírások miatt nem szabadna), hogy megnézhessem én is a kocsit alulról.
Ez a történet rövid verziója.
A hosszabb: 2 hete jöttünk haza Bécsbe budapesti rokonoktól és a hegyeshalmi dugó miatt kerültünk az egyik kisebb határátkelő felé délre. Jótanács: ha ilyen helyzetbe kerültök, akkor a Jánossomorja-Andau út felé menjetek, az jó minőségű. Mi kipróbáltuk a Mosonszolnok-Alberkázmérpuszta-Halbturn utat, nem kellett volna. Szörnyű a minősége, kvázi majdnem földút, bakhátas stb. Valami itt fölütött a kocsi aljára és utána hallani lehetett, hogy húz is valamit az úton.
Osztrák oldalon kiálltam a faluban megnézni, a fönt említett műanyaglemez lógott. Már akkor láttam, hogy egy fekete, műanyag gyorskötöző rögzít valamit - WTF?! -, de kapóra jött akkor: a kocsi alá nyúlva szorosabbra tudtam húzni, így sima aszfalton többé nem ért le.
Kiderült, hogy a műanyagkötöző azért volt rajta, mert már az előző tulajnál elfáradt a takarólemez anyaga ott, ahol a szervizajtót ki lehet hajtani. A gyorskötöző zsanérként működött, de ezt valahogy a kereskedő elfelejtette megemlíteni, ahol a kocsit vettem.
A szervizben viszont megtudtam, hogy ez jellemző hiba a Toyotánál. Nem csak a Priust érinti. És nem az első ilyen, amivel találkoztak.