... ha már vki a 0W-30-at használ már messzemenőkig túlbiztosította a motorja élettartamát.
Ezzel egyetértek, amennyiben a gyári előírás nem 0W20. (Ebben az esetben ugye 5W30,azaz teljes egészében igazad van)
A 0W-20 nagyon vékony olaj a sima vvt-i-be. Csak hipermillereknek javallott, mert könnyen megszakadhat az olajfilm réteg a henger falán, ha nyári melegben pályázol, pl. nyaralni. ...
Én a 0W-20-at a valevematic motorok kivételével mellőzném. Egyszerűen pocséklás.
Egy olaj akkor vékony,ha a megadott fordulaton nem lehet vele elérni a gyár által előírt olajnyomást.
A fordulatszám emelésével a vastagabb olajjal hamarabb éri el a motor a max. olajnyomást, azaz egy bizonyos fordulat felett az olaj mennyiségét nem tudod növelni, mert a megkerülőszelepen keresztül az olaj visszafolyik a karterba. Vékonyabb olaj magasabb áramlási sebességre képes nagy fordulaton mint a vastagabb, jobban hűt, jobban látja el a feladatát. Az aláírásomba betettem 2 linket erről, érdemes a hozzászólásokat is elolvasni.
Egyszerűen pocséklás.
Ez olaj,és beszerzőhely kérdése. Én is pénz kidobásnak tartom a 7-10Ft/l áron a Toyota 0W20 olaj használatát, akármennyire jó is. Az USA-ban elérhető 20$/4l esetében már nem mondanám ezt.
Nálunk Eneos esetén vállalható a sima 5W30-hoz képest a 0W20 kb.2e felára. A 8700-9700/4l versenyképes más neves gyártók 5W30-as áraihoz képest.