Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306188 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3855 Dátum: 2010.07.18 22:26:12 »
Milyen zsírt alkalmaztál a nyergekhez és hol vetted azt?

Én kerestem magas folyáspontú zsírt, de nem igazán találtam sehol sem.

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3856 Dátum: 2010.07.18 22:41:05 »
Egy vw márkaszervizben dolgozó haverom adta, vw tubusban speckó zsír ilyen helyekre.
De egyébként megteszi egy normálisabb nem a legolcsóbb zsír helyette.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3857 Dátum: 2010.07.18 22:45:30 »
Szerintem nem teszi meg a sima zsír, pláne nem a dobfékben, ahol a pofa szélére kell kenni közvetlenül (ahol érintkezik). A fék hatalmas hőt generál, a francnak sem hiányzik, hogy kopórészre ráfollyon a megolvadt zsír, aztán utána meg nem fog emiatt rendesen a fék.

A fék minden kenési pontjára nagy hőmérsékletű zsír van előírva. Szerintem jobb a semmi is, mint a hagyományos zsír, ami már 200 fok alatt folyékony halmazállapotú.

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3858 Dátum: 2010.07.18 22:49:05 »
Szó sem volt fékpofa széléről való kenésről, ne keverj!!
Csúszkáról volt szó, fékpofa széléhez soha nem kenek, néhány száz féket összeraktam már

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3859 Dátum: 2010.07.18 22:53:17 »
OK, de a féknyereghez sem hiszem, hogy túl jó a normál NLGI-2-es zsír, ami 200 fok alatt már folyékony. A gumi alól ki tud folyni szerintem, pláne ha a porvédő gumi nem új már.

Szerintem a "gyári" VW-es zsír is valami magas olvadáspontú zsír lehet, nem véletlen adnak külön zsírt ilyen területekre.

A gyári Toyota repair manual is "high temperature", azaz magas olvadáspontú zsírt ír elő -- szerintem nem véletlenül.


Amúgy nem kötözködni akartam, csak annyit akartam mondani, hogy ha fékjavításról van szó, akkor minden esetben magas olvadáspontú zsírt kell használni -- szerintem (is).

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #3860 Dátum: 2010.07.18 23:39:01 »
ha a glisocam fagyálló ócska akkor milyet rakjak a kocsiba? olyan kéne amit nem kellene higitani, és kb -40 fokig jó.
6 éves a fagyállóm gondolom már öreg
ez pl jó?
http://www.olajshop.hu/kereses/alaska/alu_protect_g11_fagyallo_72_730_c/alu_protect_mix_36_g12_fagyallo_72c/5_kg/details/?query=fagy

Ha megtudod, hogy jó e -- szólj nekem is.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3861 Dátum: 2010.07.18 23:42:58 »
Miért baj az, ha higítani kell?

Én megveszem 3e-ért az 5 kilós (kb 5 literes) Toyota Long Life Coolant (RED) folyadékot, majd desztvízzel az előírt 50-50% arányra higítom. Ezt töltöm bele a hűtőrendszerbe 2-3 évente újra és újra. Szerintem ez a gyári fagyálló a legjobb választás, mert ezekhez a motorokhoz lett kifejlesztve, másfelől még olcsónak is számít.

Természtesen más fagyálló is megfelel, hosszabb távon derül csak ki, hogy melyik mennyire jó...

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3862 Dátum: 2010.07.19 08:31:35 »
Szerintem nem teszi meg a sima zsír, pláne nem a dobfékben, ahol a pofa szélére kell kenni közvetlenül (ahol érintkezik). A fék hatalmas hőt generál, a francnak sem hiányzik, hogy kopórészre ráfollyon a megolvadt zsír, aztán utána meg nem fog emiatt rendesen a fék.

A fék minden kenési pontjára nagy hőmérsékletű zsír van előírva. Szerintem jobb a semmi is, mint a hagyományos zsír, ami már 200 fok alatt folyékony halmazállapotú.
Próbáld ki ezt, van 0.4 kg-os kiszerelésben is, és extrém hő- és nedvesség tűrő!  :)

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3863 Dátum: 2010.07.19 08:35:51 »
Miért baj az, ha higítani kell?

Én megveszem 3e-ért az 5 kilós (kb 5 literes) Toyota Long Life Coolant (RED) folyadékot, majd desztvízzel az előírt 50-50% arányra higítom. Ezt töltöm bele a hűtőrendszerbe 2-3 évente újra és újra. Szerintem ez a gyári fagyálló a legjobb választás, mert ezekhez a motorokhoz lett kifejlesztve, másfelől még olcsónak is számít.

Természtesen más fagyálló is megfelel, hosszabb távon derül csak ki, hogy melyik mennyire jó...
Barna, hol szoktad venni ezt a Toyota fagyállót? Márkaszervizben?  :?:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3864 Dátum: 2010.07.19 08:40:55 »
Autotéka ;)
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3865 Dátum: 2010.07.19 11:50:54 »
Barna, hol szoktad venni ezt a Toyota fagyállót? Márkaszervizben?  :?:
www.autoteka2000.hu

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3866 Dátum: 2010.07.19 12:00:58 »
Azért azt is hozzá kell tenni, hogy fellevegősödik minden fékrendszer 2-3 év után már egy kicsit, ha nem cserélsz fékfolyadékot, akkor is érdemes lelégteleníteni a rendszert néha.

A fékfolyadék egyben kenőanyag is, keni az összes munkahengert, gátolja az oxidációt. Ha már sötét, szennyezett az állaga, akkor szerintem már cserés, mert ekkora tele van már szennyeződéssel, ami lerakódhat és árthat az egyes alkatrészeknek.

Olvastam a neten, hogy a legtöbb főfékmunkahenger-hiba a fékfolyadék cseréjének az elhanyagolására vezethető vissza. A sok szennyeződéssel teli fékfolyadék nem ken és tömít annyira, továbbá a szennyező részecskék ártanak a hengerfalnak és a dugattyú tömítésének.

Így én azt mondom, hogy ha megvan az előírt forráspont, de már szennyezet szemlátomást a folyadék (tehát nem étolaj/motorolaj színe van, hanem feketés), akkor érdemes azt kicserélni. Pláne úgy, hogy a fékfolyadék nem is egy horror összeg, 2,5e körül DOT 5.1-es Mintex kapható. A cseréje sem egy nagy durranás, egy a szereléshez értő ismerőssel simán otthon is meg lehet csinálni. Én pl. a párommal is meg tudom csinálni, ő pumpál, meg tölti a tartályt, én meg a légtelenítő csavart nyitom és zárom...

Peti

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3867 Dátum: 2010.07.19 12:42:16 »
Wháow, közbe látom eltűnt a hsz-om. :wacko:

Én elmentem, megnézettem, nem akarok elsumákolni egy párezres műveletet...

Amúgy szép, tiszta, áttetsző, enyhén sárgás színe van, srác is mondta már szemre(?) hogy szerinte jó lesz, az is volt, amúgy hibajelenség se volt, csak gondoltam megnézetem mi újság, mert nálam még nem volt cserélve. (2év)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3868 Dátum: 2010.07.19 13:03:39 »
Ha jók az értékei és teljesen tiszta is, akkor nincsen ok aggodalomra.

Annyit még hozzáfűznék, hogy a tartályban levő folyadék mindig jobb állapotú, mint ami a csőrendszerben van, így a légtelenítő csavarnál leeresztett kis mennyiségű folyadékot érdemes vizsgálni, mert ott rosszabb a folyadék, mint a tartályban, ami kevésbé szennyezett.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3869 Dátum: 2010.07.19 13:19:28 »
Barna és Gyöngyi, köszi az infót.  :flowers: