Végre bekerült az Optima akkum. Hát, cseréltem már akksit gyorsabban is...
Semmi se volt jó helyen, a gyári korbács, és csatlakozók nem értek el a saruig, ahhoz kellett gyártani egy toldót, sárgaréz lemezből kivágtam, lehomokszórtam, majd zsugorcső a zárlat esélyének minimalizálása miatt. Még a pozitív csatlakozáshoz nyomtatok egy kis takarófedelet, hogy egy esetleges baleset esetén se érhessen hozzá a géptetőhöz.
Az akku alacsonyabb (20mm) mint a gyári méret, így kellett egy hézagoló alá, 18-as MDF alacsony, 22-es magas... Felsőmaróval besüllyesztettem a gyári leszorítót, így meg is vezeti. A lapot úgy vágtam ki, hogy az akku tetejére illeszkedjen, így beton stabilan áll az akku a helyén, és a táposztót is lehetett normálisan rögzíteni.
Az összes kábel végig kígyóbörözve, így elvezetni is jobb, van tartásuk, ráadásul + védelem, jó minőségű Alphard cucc, és még esztétikus is sztem.
Mivel most full kuss van (táp, és RCA kábelek cseréje ugye...), ezért a hifiről nem tudok nyilatkozni, de van delej az akkuban, az autó úgy indul mintha nem lenne benne izzítógyertya, 2. fordulatra már jár. Izzítás alatt eddig 11.4V körülre esett a fesz, most 12.5V, és 2 hónapja volt töltőn az akku... Jócucc.