Ne feledd, hogy a cikk és a benne idézett számítások a jelenlegi elektromos autók tulajdonságaira alapoznak, azaz azt feltételezik, hogy majd 2040-ben ugyanilyen elektromos autók lesznek, csak sokkal nagyobb darabszámban. A technológia fejlődni fog, így ezt fenntartásokkal kell kezelni, de nyilván ma még nem tudni mennyire fog tudni előrehaladni, így való igaz hogy más adatokra nem tudnak támaszkodni. Azonban nyilván az a cél, hogy minél nagyobb távot lehessen utazni minél kisebb töltési időigénnyel és elektromos energiafelhasználással - minden gyártó erre hajt - így ezen a területen várható még komoly fejlődés.
Ugyanakkor a cikk az elektromos hálózat jelenlegi állapotát konzerválja 2040-ig, miközben addig még van csomó idő, transzformátorállomások leselejtezése, tervezett ütemben való cserélése nagyobbakra, korszerűbbekre folyamatosan zajlik most is. Illetve eleve abból indul ki, hogy "a szerkesztőségi garázsban 230 voltos csatlakozóról 25 óra alatt mindössze 180 kilométerre elég áramot vett magához" miközben már régóta alanyi jogon minden háztartásnak jár a 3 fázisos 400V-os hálózati hozzáférés (nekünk a társasházban is van minden lakásban, sőt a családi házban is ahová tervezünk költözni), így tehát aki manapság megenged magának egy tisztán elektromos autót, az nagy valószínűséggel nem a hálószobai éjjeli lámpa mellől töltené a kocsit. Meghát addigra a szerkesztőségi garázsba is húznak majd egy nagyobb kapacitású végpontot...
Ha az állam tényleg nekiállna egy ilyen akciónak, akkor valószínűnek tartom, hogy az alanyi jogon járó 400V 3 fázis bekötését támogatná azoknál, akiknél ilyen fizikailag még nincs bekötve.
Az is valószínű, hogy az akkori Praktikerekben majd lehetlesz kapni ilyen sima 400V-os univerzális gyorstöltőket ami egy szabványos DAF csatlakozóra dugva gyorstölteni fogja tudni a kocsit, és mindezt engedélyezve fogják tenni...