Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1016763 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Betyarka

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:D-4D
« Válasz #3915 Dátum: 2016.06.03 02:14:28 »
Meglett a drágasszág.
Tényleg minimal a fogyasztás. Tegnap esti első tesztvezetések főleg város 4,7l. asszony alatt 4,4l csak lestem.
VÁrosban tényleg rugalmas, húz a gép de kinti próbánál nem nagyon éreztem 100 tempónál az emlegetett nagyobb erőt az 1,4 benzineshez képest.
Igaz még járatós 35 km van benne.  :clap:

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:D-4D
« Válasz #3916 Dátum: 2016.06.03 06:52:52 »
Meglett a drágasszág.
Tényleg minimal a fogyasztás. Tegnap esti első tesztvezetések főleg város 4,7l. asszony alatt 4,4l csak lestem.
VÁrosban tényleg rugalmas, húz a gép de kinti próbánál nem nagyon éreztem 100 tempónál az emlegetett nagyobb erőt az 1,4 benzineshez képest.
Igaz még járatós 35 km van benne.  :clap:

Gratula! Sok sok balesetmenteset és használjátok egészséggel!  :yes:
Fery

Betyarka

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:D-4D
« Válasz #3917 Dátum: 2016.06.03 22:22:46 »
Gratula! Sok sok balesetmenteset és használjátok egészséggel!  :yes:

Köszönjük. Mai esti kocsikázás eredménye 200km járunk és 4.3l az átlag. Esküszöm betojok.  :D

Betyarka

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 78
Re:D-4D
« Válasz #3918 Dátum: 2016.06.07 21:39:01 »
Mikor ajánlják a járatás utáni olajcserét. Én 5000 km re gondoltam de valaki azt mondja jobb 3e körül már lecserélni.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3919 Dátum: 2016.06.07 21:53:54 »
Meglett a drágasszág.
Tényleg minimal a fogyasztás. Tegnap esti első tesztvezetések főleg város 4,7l. asszony alatt 4,4l csak lestem.
VÁrosban tényleg rugalmas, húz a gép de kinti próbánál nem nagyon éreztem 100 tempónál az emlegetett nagyobb erőt az 1,4 benzineshez képest.
Igaz még járatós 35 km van benne.  :clap:
Ez már csak ilyen, nekem se fogyaszt még a budapesti forgalomban se többet 5-liternél (nem dugóban), pálya 130-al 5,1-l , 100-nál M0-pl simán megvan 4,5-ből.
Egyébként Le-re azért  csaknem hajszálra egyforma, max a nyomaték jobb.e valóban ha azt mondanák, hogy nem turbós , elhinném, mert semmi jelét nem adja, annyira egyformán gyorsít.
Szerintem bejáratástól ne várj sokat, ezek már jól össze vannak rakva.(Engem már 1989-ben is kinevettek , mikor megkérdeztem az új Swiftemet be kell-e járatni. Elég egyszerűen változatosan, de nem túlterhelve, túlpörgetve használni.-ennyi)

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:D-4D
« Válasz #3920 Dátum: 2016.06.08 19:24:23 »
Mikor ajánlják a járatás utáni olajcserét. Én 5000 km re gondoltam de valaki azt mondja jobb 3e körül már lecserélni.
Már 1000km-nél lecseréltetném az olajat -ha az én kocsim lenne-, és utána csak a legközelebbi esedékes/éves szerviz periódusnál.

Azt azért hozzáteszem:
1. Toyota álláspontját nem ismerem.
Találgatás: szélsőséges esetben lehet az olajban valami bejárató adalék, ami miatt esetleg hiba a túl korai olajcsere. Ettől eltekintve az csak jó, ha minél hamarabb megszabadul a motor az össze/beszerelésnél belekerült kosztól.

2. OFF Swiftnél az 1000km-es revízió alkalmával a kollégát -aki javaslatomra kérte az olaj cseréjét- elhajtották azzal, hogy ez felesleges és nem szoktak ilyet. Jöjjön vissza 1 év / 15 ezernél (úgy is tett). Ekkor egy villanyszerelő "valahogy" lecserélte "ismeretlen mennyiségű" és "hordós fajtájú" motorolajra az olajat, a felhasznált anyagminőségnek és mennyiségnek nincs nyoma a számlán/munkalapon. "talán a szűrőt is cserélték". A levegőszűrőt viszont nem tudta, hogy kell e cserélni. tulaj kérésére megnézte és az pont annyira volt szürke, mint a pollenszűrő, tanácstalan volt mi a teendő, konzultált a főnökével (  [rohog] ), aki jól letolta "ennyi km-nél meg se kell nézni!!!", de ha kivette, "akkor már ki kell cserélni mert por kerül a tiszta oldalra" (itt fedeztem fel először némi professzionalizmust), illetve az is pozitívum, hogy fel sem merült a "sűrített levegős parasztvakítás". Kicserélték.

3. fűnyírónál, az első olajcsere 5 óra használat után kötelező. utána már csak 50 óránként kell...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3921 Dátum: 2016.06.08 21:24:32 »
Azért egy modern, Toyota motor nem egy fűnyíróba szánt valami... Kár is párhuzamot vonni.

A gyári szerelés, anyagminőség, megmunkálási pontosság szerintem nem teszi indokolttá a 10e km előtti olajcserét. Ez már nem egy NDK-s ahogy esik úgy puffan motor, ahol össze kell kopnia az alkatrészeknek. Nagyon minimális felületi változások lehetnek, és az is anyagleválás nélkül, vagy minimális anyagleválással.

Én nem görcsölnék rajta, ami olaj van benne, az az egyik legjobb annak a motornak, ha időben cseréled, jó szűrűvel, nem lesz gond sztem.  ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3922 Dátum: 2016.06.09 14:59:05 »
Azért egy modern, Toyota motor nem egy fűnyíróba szánt valami... Kár is párhuzamot vonni.

A gyári szerelés, anyagminőség, megmunkálási pontosság szerintem nem teszi indokolttá a 10e km előtti olajcserét. Ez már nem egy NDK-s ahogy esik úgy puffan motor, ahol össze kell kopnia az alkatrészeknek. Nagyon minimális felületi változások lehetnek, és az is anyagleválás nélkül, vagy minimális anyagleválással.

Én nem görcsölnék rajta, ami olaj van benne, az az egyik legjobb annak a motornak, ha időben cseréled, jó szűrűvel, nem lesz gond sztem.  ;)
Igaz, de az első olajat érdemes hamar lecserélni, hiszen sok minden belekerülhetett, sorja, por stb

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D
« Válasz #3923 Dátum: 2016.06.09 15:55:21 »
Igaz, de az első olajat érdemes hamar lecserélni, hiszen sok minden belekerülhetett, sorja, por stb
Manapság azért már nem így gyártanak autót  :D  Egy motor összeszerelő  csarnokban nagyobb tisztaság van, mint a gyár üzemi konyháján  ;)
Sorja??? Na neee   [rohog]

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3924 Dátum: 2016.06.09 16:04:10 »
Manapság azért már nem így gyártanak autót  :D  Egy motor összeszerelő  csarnokban nagyobb tisztaság van, mint a gyár üzemi konyháján  ;)
Sorja??? Na neee   [rohog]
Nem tudom mi van benne, de én is már több új autót , motort vettem és mindegyiknél előírás volt az első olaj cseréje egykét ezer km után. Nyilván nem viccből :hmmmm:
Vagy már ez is megváltozott az utolsó 5 évben ?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:D-4D
« Válasz #3925 Dátum: 2016.06.09 16:28:27 »
Nem tudom mi van benne, de én is már több új autót , motort vettem és mindegyiknél előírás volt az első olaj cseréje egykét ezer km után. Nyilván nem viccből :hmmmm:
Vagy már ez is megváltozott az utolsó 5 évben ?
A 2009-es Avensisnél sem volt "bejáratós" olajcsere, sőt már a 2002-ben vett Picassonál sem. A Honda Jazznél volt egy átvizsgálás, de nem volt olajcsere.
Miért a Corollanál lecserélték?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3926 Dátum: 2016.06.09 16:38:09 »
A 2009-es Avensisnél sem volt "bejáratós" olajcsere, sőt már a 2002-ben vett Picassonál sem. A Honda Jazznél volt egy átvizsgálás, de nem volt olajcsere.
Miért a Corollanál lecserélték?
Megnéztem a szervizkönyvét, nem volt csere csak 1 éves korában, igazad van :clap:
Csak a motoromnál cserélték (GS500-as)  :hmmmm:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:D-4D
« Válasz #3927 Dátum: 2016.06.09 17:14:27 »
A 2009-es Avensisnél sem volt "bejáratós" olajcsere, sőt már a 2002-ben vett Picassonál sem. A Honda Jazznél volt egy átvizsgálás, de nem volt olajcsere.
Miért a Corollanál lecserélték?
Az enyémnél, igaz az 97-es, volt egy 1000km-es pecsét a füzetjében (nem szervizkönyvesként hirdettem) :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:D-4D
« Válasz #3928 Dátum: 2016.06.09 18:03:16 »
már ez is megváltozott az utolsó 5 évben ?
Marketing, környezet védelem, üzemeltetési ktg számítás.
Szigorúan műszaki szempontból hasznos az első rövidebb csere periódus. A kezdeti nagyobb mennyiségű kopadék kevesebb ideig marad a rendszerben, itt nyilván a szűrési méret alatti kopadékra gondolok, mert a többit a szűrő megfogja.
Azt azonban valószínűnek tartom, hogy nehezen forintosítható a motor élettartamára gyakorolt kedvező hatása.

OFF
Kollégámat nem tudom rábeszélni a VW nél a 30e nél rövidebb cserére. Most 2,5-3 l tölt utána.
ON

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3929 Dátum: 2016.06.09 22:01:30 »
Milyen kopadékra gondolsz, ami mondjuk 5000km után nem lesz jelen?  ::)