Sziasztok,
Adott egy 2007-es évjáratú Yaris 1.3 Sol 66ekm futásteljesítménnyel. Úgy fél éve teljesen randomszerűen néha világít az általános meghibásodást jelző lámpa a műszerfalon, de aztán elalszik (kb. a használat 90%-ában nem világit 10%-ában világít), és egy ideig megint semmi. Mikor először jelentkezett, elvittük márkaszervízbe, ahol azt mondták, hogy megtisztították az egyik érzékelőt, ami a vezérmű tengely helyzetét érzékeli. A hiba nem jelentkezett egy darabig, de persze lehet hogy akkor sem jelentkezett volna, ha nem visszük szervízbe. Mikor újra előjött megint elvittük, és akkor már az volt a diagnózis, hogy lehet kissé meg van nyúlva a lánc, és majd cserélni kellene. Nyugodtan járjunk vele, nem kritikus a probléma, de előbb utóbb meg kell ejteni a cserét. A visszajelző lámpa továbbra is véletlenszerűen hol égett hol nem. Nemrég vittük éves szervízre, ahol megint rákérdeztem, és ugyanez volt a válasz, azaz cserélni kell a vezérmű láncot, és persze vele minden tartozékot, ami jó 200eFt körül lesz. A diagnosztikai lapon ez szerepel: Code:P0016, Description: Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation (Bank1 Sensor A).
Persze megpróbáltam körbejárni a problémát márkafüggetlen szerelőtől gyűjtött infók alapján, de több helyről is azt hallottam attól, aki cserélt már Yaris vezérmű láncot, hogy próbálkoztak utángyártott alkatrészekkel, de azzal csak a szívás van, csakis a gyárit szabad beletenni. OK, ezt el tudom fogadni, de valahogy a problémát még mindig nem. Tényleg létezik, hogy 66ekm után megnyúlhat a vezérműlánc? Tényleg lehet, hogy ilyen esetben randomszerűen ég a visszajelző a műszerfalon? Nem lehet hogy mégis csak az "A" jelű főtengely-vezérműtengely helyzetérzékelő lesz a ludas? Volt már valakinek hasonló problémája?
Az igazi szívás, hogy pont eladnánk az autót, és előtte kéne még ennyit rákölteni, vagy ennyit engedni az árából, mert nem akarnám átverni az új tulajt!
Előre is köszi a hozzászólásokat!