Sziasztok, megpróbálok mindenre választ adni.
Köszönöm, hogy támogattok és ötleteket adtok. Mióta ide írok és válaszoltok, sokkal többet tudok a járgányról. Egyre több homályos dolog lesz érthető.
Amikor első körben nem lett jobb az autó, egyből elvittem a Toyota márkaszervízbe. Ott megállapították, hogy nincs semmi gond. Majd menet közben (mert nem mentek ám vele), kiderült, nincs turbó nyomás.
Ezután jött a turbó csere. Amikor szét volt szedve, asztalon leteszteltem az EGR és fojtószelep motorjait, működésüket. A helyzet jeladót ugyan nem tudtam, de a legutóbbi diagnosztikán, azt mutatta, hogy szépen működik.
A nyomás szenzor, mint már kiderült, a fojtó szelep fölött (után) van. Tehát ha nem nyit rendesen és nincs elég nyomás, akkor a szenzor is kevésnek érzékeli.
Ma voltam a helyi szervízben, ahol csinálták az EGR próbát. A tulaj szerel, a fia szoftveresen buherál.
Ma megint hülyének néztek. Elmondtam, mi minden lett kicserélve. Azt mondta a tulaj, nem kell ám egyből mindent cserélgetni! Mondom, hogy pillanatra kimegy az óra 2 barig, majd 1.5 bar körül nyom folyamatosan. Azt mondja a szoftos fiú, akkor fel kellene robbannia a turbónak. Mondom én, igen, csodálkozom is, hogy ekkorát nyom. Azt mondja, hogy valami nem jó, mert a diagnosztikának akkor 3 bart kell mutatni, mert a légkörit egynek számolja. Ő biztos tudja, de a márkaszervíz műszere, negatív előjelű nyomást mutatott, mikor nem volt nyomás a régi turbóval. Akkor mégsem 1-ről indul?
Azt mondja a srác, nem jó az órám. Mondom érdekes, a Skodában 1, max. 1,2 bart mutatott, ment is rendesen.
Most azt mondja, ennek 1,4 kell, hogy jól menjen. Mikor mondom, hogy jó az óra, azt mondja, biztos rossz csővel próbáltam, vagy nem jó helyen mértem. Szerintem a gyári nyomásszenzor közvetlen közelében van a legjobb hely. Én láttam már nyomást csökkentő csövet, de olyat ami nyomást emel, még nem. (Most viszont hogy rátaláltam, felteszem a kompresszorra, aztán visszavezetem, majd kikapcsolom és mindig lesz nyomásom. Ezzel meg hajtok egy turbinát, ami áramot termel.)
OK, hülye vicc volt. Na lényeg, hogy a főszerelő, meg van győződve, hogy nincs nagy baj és meg tudják oldani.
Jövő keddre kaptam időpontot. Azért ha pénteken jó idő lesz, kipróbálom még egyszer. Hozok a cégtől hitelesített 2,5 baros órát és 10 baros levegő csővel kötöm rá.
Ennek az A/F szenzornak utána nézek még.