Ezt hogy tudod kivédeni? Valakinek sikerül behajtani a körforgalomba, akkor normális hogy egy autónyit előrébb megy az egész sor.
Szögezzük le, hogy nem BP-i dugókról beszélünk, ott nyilván ez kevésbé megoldható probléma (gyalog-kerékpár-BKV lehet esetleg).
Úgy kell elképzelni, hogy Gyulán a belvárosban van egy igen nagy forgalmú körforgalom, amin minden ágán (4db) gyalogos átkelőhely is van. Körforgalomhoz érsz a reggeli "csúcsban", ez kb 10db autót jelent előtted. Logikus, hogy megállsz először.
A kérdés innen az, hogy
1. Amikor megindul előtted a sor és egy autóval előrébb újra megáll, akkor "lánc" módjára Te is megindulsz, majd megállsz-e, vagy
2. ... mivel valószínűsíthető, hogy a körforgalomig többször meg fog előtted állni a sor ÉS minden bizonnyal - hely hiányában - senki nem fog eléd bevágni, lassan indulsz, lassan gurulsz (akár 1-esben alapjárat közelében) és
esetleg nem kell megállnod az előtted lévő következő elindulásáig?
Ennek alapja az, hogy az autó
mindig az elinduláskor fogyaszt a legtöbbet. Ha csak ezt el tudod kerülni, akkor rendszeresítve ezt a húzást, már megtakarítasz
tényleg feleslegesen elégetett benzint anélkül, hogy bárkit feltartanál, kevésbé haladnál, stb...
Lehet, hogy ezek alkalmazásával legalább közvetlen a gyalogátkelőnél a lelépő gyalogosok miatt így is meg kell állnod még egyszer, de nem mindegy, hogy addig hányszor indulsz újra.
Mégegyszer, pesti dugóban nem tudom, hogy ez mennyire alkalmazható, hiszen, ha rést hagysz az előtted halaó mögött, akkor 10-ből 8-szor biztos be akar valaki szúrni eléd...
Ebben azért jellemzően a mi környékünkön könnyebb a szitu.