Sziasztok! Idén májusban a család eldöntötte, hogy lecseréljük a nálunk már 10 évet használt kis suzukinkat egy "nagyobbra". Csak JAPÁN (benzines, 5 ajtós, kombi) kategóriában gondolkodtam...Honda Civic, Mitshu Lancer v. Carisma, Toyota Corolla v.Avensis, Mazda 6 . Olvasgattam utána ahogy az időm engedte, végül úgy döntöttünk, hogy a Mazda 6 lett a befutó...de csak addig amíg kb. 6-8 autót átvizsgálva megállapítottam, hogy ezek rohadnak... !!! Ezután júli. elején Szegeden (lakóhelyemhez közel)egy véletlen folytán, egy kereskedésben megtaláltam az új családtagot egy kombi benzin-gáz-os 1,8-as Avensist. 2004-es Németországból behozott darab 190000 km-el. Az elején nagyon idegenkedtem a gáztól (pl.:miért gázosít a német...)de, egy-két gázt használó barátom tapasztalatai alapján megnézettem egy szerelő barátommal. A kereskedő elvitte a műhelyhez és ott hagyta 1napig hadd nézzük át kedvünkre...hát megtettük, megnézte karosszériás, körbemérte a festő, az injektorosok meg a gázszettet tanulmányozták... a szervízkönyv rendben, a gázszetthez tartozó papírok is tükrözik a futásteljesítményt. A kuplung sajnos magasan fog és már egyszer (kigyorsításkor) meg is csúszott ezért 110e ft-ot le is alkudtam az árból . Minden szakember azt mondta, hogy ez az autó valós futásteljesítményű megéri az árát! Így pár nap után megvásároltuk, és azonnal lecseréltük az m.olajat szűrőkkel és a bordásszíjjat a f.görgőkkel. Ezután óvatos vezetés mellett elmentünk vele egy Balatoni 1hetes nyaralásra. Szépen muzsikált végig, autópálya+főút+város klímázással a gázból 9l-t evett... Mikor hazaértünk csak akkor jött a feketeleves....megnéztem a m.olajszintet... A szerelő barátom 3,8l olajat rakott bele, nívó pálca két szintje között volt amikor felöntöttük, 1500 km megtétele után, az alsó szint alá került kb.1cm-el így 1l. olajat evett meg. Olvastam már ezen motorok olajfogyasztásáról, de állítólag ez a probléma a garanciás motorcsere után megszűnik. Az eredeti szervízkönyvében a motorszám (1ZZU....)nem azonos a mostanival(1ZZFE) így kisakkoztam, hogy a motorcsere megtörtént. Akkor most átqrtak? Pár nap múlva betolom a szekeret a szegedi toyota szervízbe és lekéretem a komputerét is hátha az segít....Szerintetek mit lépjek a továbbiakban ( a toyota szervízesek véleményétől függően)...menjek vissza a kereskedőhöz és üssem az asztalt ,vagy nyeljem be ezt a kb.150.e ft-os javítást???Meddig tudom használni így az autót??? Próbáltam körültekintő lenni de sajnos nagyon úgy néz ki, hogy megvezettek.... remélem érthetően írtam le mindent....Szép Napot Ave-sok!!!!
Sziasztok! Sikeresen eltelt 2hónap a vásárlás óta és egy rövid összegzés a tapasztalataimról. Mivel a kereskedő, németből hozatta be, így a szervízkönyvében szereplő német Toyota márkaszervíztől kértem infót e-mail-ben. 1nap múlva megkaptam tőlük a számlák másolatát a szervizekről egészen 2013 10. hó-ig, ami tükrözte a szervízkönyvben leírtakat (km.futás stb.). Az autó szuper, jól vezethető, komfortos, dinamikus...IMÁDJUK
!!! A fogyasztása vegyes használatban gázból 8,5 l...benzinből 7l ami szerintem igen jónak mondható, egy suzuki után is. Az olajfogyasztás pedig 2500 km (193000)megtétele után 2 l. ami nem annyira szuper, de már megbarátkoztam a motorfelújítás gondolatával! A kuplungszettet nemsokára cseréljük(1hónapon belül) és most azon gondolkodom, hogy egyszerre csináltatom meg a kettőt! Ki tudja: ennél a típusnál (T25)a motorblokkot ki kell venni a motortérből ha gyűrűztetni akarjuk?
Egy ismerősöm szerint mivel kicsi a hely nagy a valószínűsége, hogy a szerelő nem fér majd hozzá...
Köszi a válaszokat!