Szia!
Az 5 sebességes Aut váltót csak a 2.4-es benzineshez párosították, de azt már alapáron (nem létezett belőle kézi váltós kivitel), a 2.0 benzin esetében opciós volt az Aut váltó, de az csak 4 sebességes volt. Illetve külföldön létezettet még 1.8-as benzines is Aut váltóval, de azt nálunk sosem forgalmazták.
Enyémben 185e km van, a váltó pedig ha megkapja az előírt karbantartást - olajcsere itt is kell, de persze nem olyan gyakran, mint a motor esetében- , a szűrő, stb., akkor nem lesz gond vele - hiába ódzkodik tőle az autósok többsége, én ha tehetném az életben többé nem vezetnék 3 pedálos autót...
Fogyasztást illetően természetesen városon kívül érzi jól magát ez a motor, viszont egy áldás az Aut váltó a dugóban araszolva is. Sok autós márkával ellentétben ennél még valódi fogyasztási adatokat adtak meg, a városi fogyasztása 13,5L, az átlagra meg 9,5L-ert ír, aminél azért tud kevesebbet is produkálni.
Olajat sajnos eszi az enyém is, volt itt róla szó a fórumon, de mivel nem olyan vészes mértékben, így a motor megbontása még várat magára.
Vásárlás esetében elég nagy a képzavar a neppereknek hála a felszereltségeket illetően, szinte mindegyiket simán le "executive"-ozzák, pedig az volt a csúcsmodell (Xenon, elektromos állítású bőrülések, hátsó napfényvédő roló, első szélvédő csíkfűtés, bőrözött kartámaszok és ajtóborítások, stb, stb.), a külföldről behozott és így nevezett autók többségében max ülésfűtés és Xenon van csak.
Xenon esetében előfordult a foncsorok mattulása, erre akkoriban a Toyota adott 50%-os méltányosságit a komplett első fényszórók cseréje esetében (így is 230e Ft volt, amit fizetni kellett a tulajnak), így a legtöbb autóban csak a foncsorozást orvosolták, és persze még ezt se minden tulaj végeztette el. Könnyű felismerni az ilyen autókat, mert szinte semmit se látsz velük a sötétben.
Vásárlás esetében pedig természetesen állapotot nézünk, nem km-et. Nagyon sok konkurenssel ellentétben az Avensis nagyon jól fel volt szerelve, így már a Sol is el van látva minden földi jóval, amire egy autósnak szüksége lehet.