De sajnos a másik aspektus is igaz: nincs még egy társadalmi réteg, amely ennyire tojna a rá vonatkozó hatályos jogi szabályozásra. Ha mindig mindenki szabálykövető lenne, nem lenne mit kaszálni, ez ilyen egyszerű...
Amit mondasz az valahol megalapozott, bár a biciklisek és a gyalogosok, mint közlekedő réteg sokkal homogénebben lépnek át a szabályokon, ami valószínűleg abból adódik, hogy ha nem kapják el őket ott helyben, akkor a későbbiekben beazonosíthatatlanok. Ha a bringás veszély nélkül átgurulhat a piroson, akkor sanszos, hogy átgurul. Ha nem jön autó vagy villamos a körúton, akkor sanszos, hogy a gyalogos átmegy, ahelyett hogy caplatna 40 métert a zebráig. Ezek csak kiragadott példák, de szerintem sokkal könnyebben lendül át ez a két réteg a szabályokon. Ettől persze az autósok jelentős része is könnyedén lendül át a határokon. De szerintem csak bronzérmesek.
És ez rám is vonatkozik, mint bringás vagy gyalogos, pont azok miatt amiket leírtam. Autóval viszont sokkal óvatosabb vagyok, mert másfél tonna irányítása veszélyes üzem, nameg olyankor utazik az ember mögött három utas is.
A témára visszakanyarodva: Eddig elvétve láttam olyat, hogy rendőr kicsipegette a forgalomból a szabálysértőt. Max ha épp látja a járőr és nem siet nagyon sehova, vagy ha súlyos dolog amin rajtakapja a szabálysértőt. De az ilyen elfogás ott helyben ezrelékben mérhető, visszatartó hatása nincs. Ha a lebukásra 0,001% az esély, akkor sokkal nagyobb a kísértés. Rengetegen vannak akik tesznek a szabályokra ha elenyésző a büntetés esélye. Nálunk nemzeti sport a határokig való elmenetel. Máshol 2000€-s fizetés mellett 20€-s a büntetés sebességtúllépésnél(fizetés 1%-a), de ha lehet nem lépik át, mert nagyon magas az esélye, hogy azonnal jön érte a büntetés. Nálunk a bírság összege magas, de az esély elenyésző(ill. az volt eddig) hogy elkapják. Viszont nálunk a büntetési tétel nem a havi átlagfizetés 1%-a, hanem 20-40%, de sok hatása nincs.