Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1315067 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1590 Dátum: 2009.09.20 14:22:56 »
nem is beszélve arról, hogy mi van, ha a háromsávos tábla után, de még a vasút előtt lefordulsz egy mellékutcába).
Nem tudom, te mennyivel szoktál mellékutcába fordulni, de sztem ez pont az az eset, amikor nem gond a 30.
Sokat gondolkodtam, hogy mi a jobb egy nem, vagy rosszul  belátható átjáróban, ha lassabban mész, vagy ha gyorsan, de nincs egyértelmű előnye egyiknek sem a másikkal szemben.
A legrosszabb szabályozás, ami mostanáig volt: egységes (max.) sebességet ír elő függetlenül az út-, és látási viszonyoktól, illetve az átjáró típusától.
music     

szkaresz27

  • Vendég
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1591 Dátum: 2009.09.20 19:33:14 »
De belegondoltok...ha bármi van 30-ról 40-ről még megtudsz állni a sín előtt,ha vészfékezel se csúszol be rá....ha ereszkedsz 80-90-el és épp hül"y"eséget villog a lámpa és megjelenik a vonat,akkor esélyed sincs megállni!!
A vonat kicsit nagy "versenyző" hozzám képest,ezzel én nem szórakozok..azon a pár mp-n nem múlik semmi...ha figyelmetlenebb vagy egy kicsit akkor meg az életed múlik rajt!!
Kb 5 éve halt meg egyik ismim így hogy ereszkedett hazafele fáradtan melóból....sajna nem jött neki össze a hazaérés,a vonat közbeszólt,nem volt lecsukva a sorompó ő pedig körül se nézett....
Csak egy link...pont idevág....most hétvégi...de mázlija volt....
http://www.langlovagok.hu/html/galeria/3686.shtml

Attus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 361
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1592 Dátum: 2009.09.20 19:49:04 »
De belegondoltok...ha bármi van 30-ról 40-ről még megtudsz állni a sín előtt,ha vészfékezel se csúszol be rá....ha ereszkedsz 80-90-el és épp hül"y"eséget villog a lámpa és megjelenik a vonat,akkor esélyed sincs megállni!!
A vonat kicsit nagy "versenyző" hozzám képest,ezzel én nem szórakozok..azon a pár mp-n nem múlik semmi...ha figyelmetlenebb vagy egy kicsit akkor meg az életed múlik rajt!!
Kb 5 éve halt meg egyik ismim így hogy ereszkedett hazafele fáradtan melóból....sajna nem jött neki össze a hazaérés,a vonat közbeszólt,nem volt lecsukva a sorompó ő pedig körül se nézett....
Csak egy link...pont idevág....most hétvégi...de mázlija volt....
http://www.langlovagok.hu/html/galeria/3686.shtml
Én mindig olyan sebességgel közelítem meg az átjárót, hogy szükség esetén meg tudjak állni.
De az marhaság, hogy már a háromsávos táblától 40-nel kell menni. Pláne lent az Alföldön, ahol kilométerekre ellátsz, hogy nem jön vonat. Vagy tényleg városban, ahol a síntől 8 méterre áll a bakterház, a háromsávos táblától még nem látsz semmit, hogy jön-e vonat, vagy nem.
Újabban mindig lelassítok, mert rohadt sok a büntetés, és nem egyszer "okoztam" balesetveszélyt, mert országúton 40-nel simán megelőznek az átjáróban is akár.

szkaresz27

  • Vendég
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1593 Dátum: 2009.09.20 20:21:44 »
Ha megelőzött ott,akkor viszont nem te voltál a hü"ly"e!! :D
Én lesz.-om...még ha másnak nem is tetszik aki utánam jön...én megállok a sín előtt és körül nézek!! :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1594 Dátum: 2009.09.20 20:36:47 »
De az marhaság, hogy már a háromsávos táblától 40-nel kell menni.
Hm  :hmmmm: ... Ebben igazad van! Végig sem gondoltam, hogy a hülye szabály tényleg így szól, hogy már a legelső táblától "él" a korlátozás  ::) ... Én mondjuk ezt sosem tartom be - annyira és úgy lassítok, hogy mire ténylegesen az átjáróhoz érjek, kellően alacsony legyen a sebességem. Amúgy a rendőrök is mindig magára az átjáróra lövik be a trafit  :whistling: ... Pedig ott már nem is érvényes a korlátozás  :wacko: ...

Szóval, jó, OK, aláírom, ez a szabály így tényleg nem volt ésszerű.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

szkaresz27

  • Vendég
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1595 Dátum: 2009.09.20 22:02:30 »
na ok hogy hülyeségnek látjuk...de a gyakorlatban mindenki csak annál kezd el lassítani....mire 40-re lelassulsz addigra majdnem a sínhez is érsz....
Na mindegy.... teherautó,vonat,kamion,busz,villamos...."nálam" nagyobb...nem szórakozok velük!! :D

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1596 Dátum: 2009.09.25 12:14:41 »
De az marhaság, hogy már a háromsávos táblától 40-nel kell menni.
Nem a sávos tábláktól él a sebességkorlátozás, hanem a - vasúti - veszélyt jelzőktől (KRESZ 39. § (1) bekezdés).
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1597 Dátum: 2009.09.29 19:58:43 »
Egy érdekes esettel találkoztam ma.
A XVI. kerületben valami biciklis felvonulás volt alsó utcákon. Én haladtam a főúton, a keresztutca felől jöttek a bicajosok, de a kereszteződésbe beállt egy önkormányzati matricázású autó, hogy a brinyások haladjanak, majd a helyét kicsivel később (gondolom, mikor a korábbi kereszteződésből elszabadulni tudó másik) egy tök civil Ignis vette át és zárta el a főút forgalmát.
Az addig rendben, hogy ne szakadjanak szét a bringások, meg biztosítani kell őket. Amúgy is elengedtem volna a sort. De ezt egy civil autó/személy csak úgy megteheti?  ::)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1598 Dátum: 2009.09.29 20:38:37 »
Ha civil autóban polgárőr van, akkor igen. (vagy a kreszváltozással kerül csak bele, nemtom, de mindenesetre teljesen civil nem)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Peti

  • Vendég
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1599 Dátum: 2009.09.29 20:59:11 »
Sztem az önkormányzati matricás se, de a civil tuti nem...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1600 Dátum: 2009.09.30 13:10:43 »
De az marhaság, hogy már a háromsávos táblától 40-nel kell menni.
Nem a sávos tábláktól él a sebességkorlátozás, hanem a - vasúti - veszélyt jelzőktől (KRESZ 39. § (1) bekezdés).
Ez pedig ugyanott van, ahol a három sávos tábla: ""Vasúti átjárót előjelző táblák" (100-102. ábra); a három előjelző tábla azt jelzi, hogy a jármű vezetője vasúti átjáróhoz közeledik; a veszélyt jelző tábla alatt elhelyezett háromsávos, az ezt követően elhelyezett kétsávos, majd egysávos előjelző tábla a veszélyt jelző tábla és a vasúti átjáró közötti útszakaszt három egyenlő részre osztja."

Vagyis: a háromsávos táblától érvényes a korlátozás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1601 Dátum: 2009.10.01 00:10:11 »
Nem a sávos tábláktól él a sebességkorlátozás, hanem a - vasúti - veszélyt jelzőktől (KRESZ 39. § (1) bekezdés).
Ez pedig ugyanott van, ahol a három sávos tábla:
Vagyis: a háromsávos táblától érvényes a korlátozás.
Már ha van. Mert - bár ritka, de - létezik olyan átjáró, ahol csak a sávos táblákat helyezik ki, a veszélyt jelzőt nem. Ez esetben a háromsávos táblától nincs sebességkorlátozás.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1602 Dátum: 2009.10.01 15:09:46 »
Kicsit hosszú lesz. Rákerestem a KRESZ módosításokra, és érdekes dolgokat találtam - figyelem, még nem léptek hatályba, lehet, hogy csak évvége lesz belőle! Kiemelések tőlem:

„Sebességkorlátozás” ; a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél nagyobb sebességgel haladni tilos. A tábla alatt elhelyezett hóesésre vagy esőzésre utaló kiegészítő jelzőtábla azt jelzi, hogy a sebességkorlátozás csak a megjelölt időjárási körülmények vagy nedves útburkolat esetében érvényes. Kiegészítő tábla jelezheti, hogy a sebességkorlátozás meghatározott időszakra vagy bizonyos járműkategóriákra vonatkozik.”

" Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
- személygépkocsival, motorkerékpárral, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival" tehát ez is ide fog tartozni;

„ - lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel -  50 km/óra,
 -  kerékpárúton közlekedő járművel - 30 km/óra,
 - gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel - 20 km/óra."  vége a szabad biciklis ámokfutásnak.

Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő, álló járműoszlopok alakultak ki és megfelelő oldaltávolság áll rendelkezésre, fokozott óvatossággal, a többi közlekedő veszélyeztetése nélkül – a járművek forgalmát irányító fényjelző készülék piros fényjelzésének időtartamában a külső (jobb szélső) forgalmi sávban álló járművek mellett – a forgalmi sáv jobb oldalán a kerékpár és a kétkerekű segédmotoros kerékpár előre haladhat a továbbhaladásra történő felkészülés céljából.”

„A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad. A vasúti átjáró megközelítésekor, illetve a vasúti átjárón történő áthaladás során eleget kell tenni a vasúti átjáró biztosítására szolgáló közúti jelzéseknek.” vége a limitnek

 „Azt a helyet, ahol(...) a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni.”  és
villamos megállóhelynél levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között áthaladó gyalogosok, a menetrend szerint közlekedő járművek megállóhelyéről az úttestre lelépő gyalogosok, az iskolabuszra felszálló és arról leszálló gyermekek, továbbá
egyedül vagy csoportosan haladó (áthaladó) gyermekek, a koruk, testi fogyatékosságuk vagy más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetően nem képes személyek biztonságának a megóvására.”

music     

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1603 Dátum: 2009.10.01 16:01:17 »
A vasúti átjáró seb korlátozás eltörlésének már éppen ideje volt...sehol sincs az eu-ban, bár az is igaz, hogy ott a lámpák is megbízhatóbban jeleznek.

Azt viszont nem értem, hogy miért nem kötelező még mindig bringásnak a sisak...
illetve nem is egyértelmű a rendelet:  lakott területen kívül, ha sisakot visel 50km/óra...és mi van ha nem visel sisakot, akkor nincs seb korl?


sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #1604 Dátum: 2009.10.01 16:33:14 »
A vasúti átjáró seb korlátozás eltörlésének már éppen ideje volt...sehol sincs az eu-ban, bár az is igaz, hogy ott a lámpák is megbízhatóbban jeleznek.

Izééé. Szerintem nem. :)