Sziasztok!
Látom elő-elő fordulnak azért gondok. Az enyém se oldódott még meg. Nincs valakinek rajza, szervizrajz robbantott ábra? Az olajzásról, olajkörről. Egy 2001-es 1 literes Yarisról van szó, 88 ezer kilóméterrel.
Múltkor már kérdeztem ezzel a gonddal kapcsolatban, de most újra hátha olvassa más is, újak is. Na a történet a következő. Két éve megdöglött a láncfeszítő. Mivel én balga nem cseréltettem időben, nyúlott a lánc is. Indításkor kerregő hang volt két-három másodpercig. Cserélték a láncot, láncfeszítőt, láncvezetőt. De mivel melegen kattógó hangja volt megnézték a csapágyakat is, biztos ami biztos. Olyan volt, mintha a hajtókar csapágy kattogna, de azt a nyúlott lánc csinálta. Ez fontos tehát, csapágyak oké.
Szuper minden, autó száguld, nem kerreg csattog kopog. Na aztán utána cseréltem olajat. Olajcsere után beindít, oké minden. Reggel felkelek, indítom hát kerreg, nem annyira, de kerreg. Hmmm, mondom. Aztán következő indításnál látom ám, hogy az olajnyomás késik. Indítás után egy-két másodperc múlva alszik el az olajnyomás lámpája. De mondom, egyik napról másikra olajcsere után. Halkan jár, fürge, nem kopog. Csak épp ha este lerakom, reggel indításnál ugyanez a jelenség. Ugye mivel nincs akkora olajnyomás indításkor, egy-két másodpercig nincs láncfeszítés. Attól kerreg most. Gondolom. DE! Ha beindítom, el kell telnie vagy fél órának, mire újra előjön ez a dolog. Ha rögtön indítok, vagy kb. fél órán belül, akkor rögtön kialszik a lámpa. Új olaj, vagy fáradt olaj, nem függ tőle a jelenség hossza se. Egy-két másodperc.
Persze megmutattam totoyának. Ők meg mondják, áááá nem gond, a motor sose fut szárazon. Meg gyári olajszűrőt kell rá, mert a megkerülőszelep későn nyit. Azért késik a nyomás.
Logikátlan. Ha a szűrő megkerülőszelepe volna, minden egyes indításnál csinálná. Szerintem. De el kell telnie vagy fél órának leállítás után, hogy újra produkálja a jelenséget. Nekem inkább úgy tűnik, hogy visszafolyik a szűrőből az olaj. Vagy az olajzófuratokból. Tény ami tény, nem volt rajt egy ideje gyári szűrő. de utángyártottból vagy háromféle. Olajból is volt ebbe mindenféle: 5w-40, 10w-40 castrol, mol, mittudomén.
Namost, van valahol rendes rajz, szervizrajz, robbantott ábra? Link esetleg? Hát én kiváncsi vagyok, hol engedheti vissza az olajat. Piszkosul idegesít már vagy egy éve. Mondjuk most majd megy kuplungügyben szervízbe. Cseréltetek benne olajat aztán akkor majd kiderül, hogy gyári szűrővel mit csinál.