Én írtam hülyén. Azt akartam mondani, hogy a régi gyertya zajos üzemet és egyenletlen alapjáratot okoz, de ha kicseréled, akkor sima lesz és halkabb a kocsid.
Miután 60.000 km-t kellene neki egy gyertyaszettel elmennie maximum, te meg 70e-ret vagy többet mentél el vele, így nem csoda, hogy zajosabb és nem olyan sima a járása.
A régi gyertya hézagja megnő, a sarkai lekerekednek, így nem mindig gyújt be, meg nem megfelelő időben, módon. Ez okozza a tüneteket. Nagyon szélsőséges esetben a motort is károsíthatja.
Annyit szeretnék kérdezni tisztelt Uram, hogy miért nem tetszett kicserélni a gyertyákat időben? Miért kell megvárni, míg a kocsi zajos lesz vagy egyenletlenül jár?!
Kb 5.000 Ft a 4 db gyertya, ami kell bele.
Ezek után megkérdezem, hogy olajcsere, váltóolajcsere és légszűrő-csere mikor volt utoljára? Az eldugult légszűrő is tud bajokat okozni, ezért javaslom, hogy nézd meg azt is. Ha nem tiszta, gyári színű, hanem porszínű, mocskos, akkor haladéktalanul cseréld ki azt is.
A belevaló gyertyák:
NGK: BKR5EYA11
DENSO: K16RU11