Légy büszke magadra és veregesd meg jól a válladat, hogy még pontosan felidézni sem vagy képes dolgokat...
Feleslegesnek tartottam betű szerint idecitálni, de a lényegét tekintve az idézet pontos volt. Mivel - úgy tűnik - ragaszkodsz hozzá, íme itt van betű szerint:
Na ilyen, hogy lakott területen kívül párhuzamos közlekedésre alkalmas úton belső sávból balra kanyarodás konkrétan NINCS! Ez maximum egy külön balra kanyarodó sávval kiegészítve építhető, de mindegy. Azt gondolom, hogy, mivel nem tanultál forgalomtechnikát/úttervezést, összekevered a lakott területen, illetve azon kívüli párhuzamos közlekedésre alkalmas utakat. A kettő között több ponton is jelentős eltérések vannak!!!
Azért, hogy összehasonlítható legyen, magamat is idézem, hogyan utaltam a bejegyzésedre: "
...ezen Fórum Tisztelt Olvasóközönsége még mindig abban a tévhitben élne, hogy több sávos úton, lakott területen kívül nem létezik balra fordulási lehetőség, miképpen ezt Te rendkívüli magabiztossággal (NAGY BETŰKKEL KIABÁLVA és vastagon kiemelve) állítottad."
Így egymás mellé téve ki-ki eldöntheti, tartalmilag pontos volt-e az idézet, vagy nem. Szerintem legfeljebb Nálad a "
párhuzamos közlekedésre alkalmas", nálam a "
több sávos", illetve Nálad a "
NINCS", nálam a "
nem létezik" és - majdnem kihagytam - a "
kanyarodás" vs. "
fordulási lehetőség" kifejezésekben érezhető némi különbség, de úgy vélem ezek tartalmilag nagyjából lefedik egymást.
Ahogy azt írtam is korábban, tévedtem, mert létezik ugyan ilyen, de a jelenleg hatályos ÚT (útügyi műszaki leírás) szerint nem építhetnek ilyet. Régen, 10-15 éve ez megengedett volt, ma már nem.
Nem írtad, hogy tévedtél! Alább idézem - most már betű szerint - azt, amit válaszoltál. A
tévedés vagy a
tévedtem szó egyetlen-egyszer sem fordul elő benne.
Hm... Lehet, hogy mégis engedélyezett (volt anno), de ez ilyen körülmények között elég szerencsétlen és kerülendő megoldás. Valószínűleg inkább a két oldali kis utak becsatlakoztathatósága volt itt a szempont, ami miatt a főúton haladóknak ez esetben nem lehet tiltani a kanyarodást.
Baleseti kockázat szempontjából az ilyen esetek erősen kerülendők, új út építésénél, vagy egy szakasz felújításakor már nem csinálnak ilyet, nem véletlen.
Pl. felénk most a 47. sz főutat újítják fel és erősítik a 11,5t tengelyterhelésnek megfelelően, minden becsatlakozás külön kanyarodó sávval kerül kialakításra. Anno valószínűleg ez nem volt előírás.
Az iskolában tanultakat nem kell elfelejteni, de ki kell bővíteni a való élet által megkövetelt tudással. Ennyi erővel a régen tanított autógyártást is el kell felejteni, mert azok az autók kevésbé szigorú szempontok/igények figyelembevételével készültek...
Ha a tartalmat vizsgálom, abban is csak feltételes módban ("
Lehet, hogy mégis engedélyezett (volt anno)...") engeded meg a
"lakott területen kívül párhuzamos közlekedésre alkalmas úton belső sávból balra kanyarodás"-t ami magában rejti azt, hogy lehet, hogy mégsem. A továbbiakban is jobbára csak a balesetveszélyről meg a kerülendőről írsz (fentebb olvasható szó szerint, felesleges lenne idemásolni), de arról, hogy Te tévedtél volna, arra egyetlen szó sem utal.
Továbbá, egy igen fontos különbség van köztünk:
Inkább tévedjek 5-ször olyat, amilyet feljebb visszaidéztél (pontatlanul), minthogy akár csak egyszer is arra buzdítsak egy nyílt fórumon családos embereket, hogy olyan ön- és közveszélyes szituációba keveredjenek, amit Te jogszabályra hivatkozva sugalmazol! És EZ trollkodás, ahogy írtam is!
Közlekedj úgy, ahogy a beszűkült burokba szorult fejed irányít, de ne adja a sors, hogy eközben pl. Velem összeakadj...
Szerintem egy - a belső sávba beragadt - jármű mögött a biztonságos követési távolság töredékének megfelelő térközzel kilométereken keresztül haladni sokkal veszélyesebb, mint az üres sávban másodpercek alatt elmenni mellette. A jobbratartási kötelezettség negligálásáról (amely felvetésemre eddig nem érkezett érdemi reakció, pedig ezen a vonalon érdemes lenne tovább gondolkodni, hogy ki sért szabályt és ki nem) már nem is ejtek szót.
A burkolt (vagy tálán nem is oly' burkolt) fenyegetésre nem kívánok reagálni.