Na megnézte mégegy, azt mondta megszorult és letörte a kuplungot, hogy ne szálljon szét az egész jobban, így a klíma cserés. Mindezt ránézésre persze. Így kértem máshova is időpontot, keddre kaptam, elvileg ő már forgat is rajta hogy mozog e, meg lehet hogy lesz kuplungja is...
Van egy sejtésem: Lehet, hogy a Denso nem vizsgálta meg eléggé azt a helyzetet, amikor nagy melegben az autó indításakor a szelep a gázt teljesen ráengedi a kompresszorra. Ugyanis, nekem minkét alkalommal indításkor tört meg a kuplung. (A második kuplungtörés után az autó leállítása előtt a klímát is mindig kikapcsoltam.) Lehet, hogy túl lágy lett így ez a kikönnyített védelem, túl könnyen törik egy idő után. Ugyanis ezt amiatt találták ki, hogy ha tényleg(!) beáll a kompresszor, akkor annak a tárcsája ne állítsa meg az ékszíjat, inkább az törjön el. Az is lehet, hogy a tárcsában lévő gumi bütykök - amiknek a rántás csillapítása lenne a szerepük - fáradtak meg, és már nem csillapítanak megfelelően, és azért törik a kikönnyítés el.
Az elég könnyen ellenőrizhető, hogy megszorult-e a tengely: a tárcsa közepén van egy lyuk, amiben a tengely látható. Ha elforgatható, akkor nincs szorulása. 99%, hogy elforgatható. Nem véletlenül árulják külön a tárcsát a kuplunggal...