Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5033743 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8205 Dátum: 2011.09.23 07:45:33 »
Ugyan már a Corollámon sincs elöl hely a rendszámnak, csak rá van bigyeasztve a lökháritóra. El is áll mert ivelt. :D

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8206 Dátum: 2011.09.23 07:51:11 »
Palaczk!
Visszatérve a merci vállasztékra. Akkoriban itt Europában megoldhato volt, hogy egyedileg kérd  mit akarsz az autoba. Ma már az europaiak is kezdik átvenni a távolkeleti szokást, hogy csomagok között vállaszthatsz. De lehet hogy még naggyábol most is igy van: 1993-ban a C Mercibe még egyedileg kérhettem bármit.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8207 Dátum: 2011.09.23 08:26:03 »
Az európaiak is kezdik már kapcsolgatni az extrákat, igen. De azért pl. pont a Mercinél most is eléggé szabadon lehet válogatni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8208 Dátum: 2011.09.23 08:33:45 »
Lehet, csak mostanában éppen nem akartam uj Mercit venni :cool2: A Totya jobb auto ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8209 Dátum: 2011.09.23 08:35:26 »
Hát jelenleg én sem vennék Mercit a Toyota/Lexus helyett... Leszámítva talán az SL-t és a G-osztályt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #8210 Dátum: 2011.09.23 08:37:49 »
Igen a merci árpolitikájának ez az előnye és a hátránya is. Tehát hogy szabadon válogathatod össze, illetve veszel egy autót és abban még semmi nincs, külön kell fizetni mindenért.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #8211 Dátum: 2011.09.23 08:42:38 »
Az MB-tex, az bizony műbőr  :) ... Taxikba rendelték előszeretettel, mert nagyon tartós, és könnyen tisztítható. De ezt külön kellett kérni, alapban nem ezt tették bele; szövetkárpit volt az alapeset. Volt aztán plüss ("Velours"), és persze bőr is, nyilván szaftos felárért, de amúgy bármelyik kivitelhez rendelhető. A Mercinél mindig is teljesen szabadon válogathattál az extrák közül - megvehettél te egy amúgy tök csupasz, négysebességes, fordulatszámmérő és jobb oldali külső tükör nélküli 190-est is, bőrkárpittal, ha épp erre vágytál. Vagy kérhetted a fullos, klímás, tempomatos, állófűtéses stb. 190-esedbe az MB-texet.

Csikós Zsolt írt máskor erről hosszan, hogy sokan azt hiszik sima egyszerű műbőr, pedig egy lélegző anyag, amit direkt a mercikbe fejlesztettek ki.
Amúgy a merci szövetkárpittal nekem nagyon furcsa, a mercedes eleganciájához nekem nem illik, de nyilván ha egyszer veszek egy youngtimert és a tuti vétel szövetkárpitos lesz akkor azt fogom megvenni.

Nekem amúgy a 124-es is tetszik, az volt gyerekkoromban a kedvencem, csak az már nagyon zsebbenyúlós történet. Nem megvenni, hanem rengeteg olyan akkor újdonságnak számító dolog van benne, amit ha javítani kell az nagyon drága tud lenni. Mondjuk ebből legalább 2,5 motorral kéne.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8212 Dátum: 2011.09.23 08:57:41 »
Igen a merci árpolitikájának ez az előnye és a hátránya is. Tehát hogy szabadon válogathatod össze, illetve veszel egy autót és abban még semmi nincs, külön kell fizetni mindenért.
Nincs benne semmi [rohog]
nekem még az is sok (ami elromolhat benne) a javitása meg horror

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Egyéb autók
« Válasz #8213 Dátum: 2011.09.23 09:02:30 »
Furcsa a rendszáma :hmmmm: Ugy láttam eddig a motoroknak van U -s rendszáma.
Valoszinü agyon van bütykölve más hasonló tipusból (amiket emlit) azért nem OT-s
Azért nem OT-s, mert szegénykém eléggé romos  ::) ... Amúgy hogy miként kaphatott U-s rendszámot, az számomra is rejtély.

Azért kapott "U"-s rendszámot, mert azt kértek rá valamilyen ok miatt. Nem láttam ugyan a kornkrét kocsit, de akkor szoktak ilyet kérni, ha a hátsó egyenes normálméretű rendszám nem fér el a kialakított helyen. Ilyenek az amerikai kontinensen gyártott, vagy oda szánt autók, ott ugyanis kb. ugyanakkora a normális rendszám, mint nálunk a motor.  Ezáltal nem kell átszabni a kasztnit az egyenes rendszám miatt.

Pár példa: Audi 5000



Merci:

i
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8214 Dátum: 2011.09.23 09:04:54 »
Az MB-tex, az bizony műbőr  :) ... Taxikba rendelték előszeretettel, mert nagyon tartós, és könnyen tisztítható. De ezt külön kellett kérni, alapban nem ezt tették bele; szövetkárpit volt az alapeset. Volt aztán plüss ("Velours"), és persze bőr is, nyilván szaftos felárért, de amúgy bármelyik kivitelhez rendelhető. A Mercinél mindig is teljesen szabadon válogathattál az extrák közül - megvehettél te egy amúgy tök csupasz, négysebességes, fordulatszámmérő és jobb oldali külső tükör nélküli 190-est is, bőrkárpittal, ha épp erre vágytál. Vagy kérhetted a fullos, klímás, tempomatos, állófűtéses stb. 190-esedbe az MB-texet.

Csikós Zsolt írt máskor erről hosszan, hogy sokan azt hiszik sima egyszerű műbőr, pedig egy lélegző anyag, amit direkt a mercikbe fejlesztettek ki.
Amúgy a merci szövetkárpittal nekem nagyon furcsa, a mercedes eleganciájához nekem nem illik, de nyilván ha egyszer veszek egy youngtimert és a tuti vétel szövetkárpitos lesz akkor azt fogom megvenni.

Nekem amúgy a 124-es is tetszik, az volt gyerekkoromban a kedvencem, csak az már nagyon zsebbenyúlós történet. Nem megvenni, hanem rengeteg olyan akkor újdonságnak számító dolog van benne, amit ha javítani kell az nagyon drága tud lenni. Mondjuk ebből legalább 2,5 motorral kéne.
Gyáribol, márkaszervizben mindig drága volt és ma is drága, de a 124-hez rengeteg utángyártott olcso alkatrész kapható. És nagyon tartos.
a 2 l D-  max 6,5 litert iszik, a 2,5-ös már 7-8 l-t (ez már nem saját tapasztalat, de hihető) Ami még csoda az E-290TurboD  az cca 6 l-t iszik, de az már a pápaszemes.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8215 Dátum: 2011.09.23 09:07:49 »
Furcsa a rendszáma :hmmmm: Ugy láttam eddig a motoroknak van U -s rendszáma.
Valoszinü agyon van bütykölve más hasonló tipusból (amiket emlit) azért nem OT-s
Azért nem OT-s, mert szegénykém eléggé romos  ::) ... Amúgy hogy miként kaphatott U-s rendszámot, az számomra is rejtély.

Azért kapott "U"-s rendszámot, mert azt kértek rá valamilyen ok miatt. Nem láttam ugyan a kornkrét kocsit, de akkor szoktak ilyet kérni, ha a hátsó egyenes normálméretű rendszám nem fér el a kialakított helyen. Ilyenek az amerikai kontinensen gyártott, vagy oda szánt autók, ott ugyanis kb. ugyanakkora a normális rendszám, mint nálunk a motor.  Ezáltal nem kell átszabni a kasztnit az egyenes rendszám miatt.

Értem ott négerek tolják a merciket [rohog] [rohog]

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #8216 Dátum: 2011.09.23 09:13:04 »
Gyáribol, márkaszervizben mindig drága volt és ma is drága, de a 124-hez rengeteg utángyártott olcso alkatrész kapható. És nagyon tartos.
a 2 l D-  max 6,5 litert iszik, a 2,5-ös már 7-8 l-t (ez már nem saját tapasztalat, de hihető) Ami még csoda az E-290TurboD  az cca 6 l-t iszik, de az már a pápaszemes.

Ha az ember hobbiautónak megvesz egy mercit, az a legkevesebb, hogy gyári alkatrészekkel szervízeli.
És ha öreg mercit veszek, ami nem mindennapi használatra kell, csak addig fog érdekelni a fogyasztás, hogy lehetőleg 12-13 liter alatt legyen.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8217 Dátum: 2011.09.23 12:36:36 »
Igen a merci árpolitikájának ez az előnye és a hátránya is. Tehát hogy szabadon válogathatod össze, illetve veszel egy autót és abban még semmi nincs, külön kell fizetni mindenért.
Igen. Szerencsére mára már a mondat második fele a múlté  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8218 Dátum: 2011.09.23 12:42:00 »
Nekem amúgy a 124-es is tetszik, az volt gyerekkoromban a kedvencem, csak az már nagyon zsebbenyúlós történet. Nem megvenni, hanem rengeteg olyan akkor újdonságnak számító dolog van benne, amit ha javítani kell az nagyon drága tud lenni. Mondjuk ebből legalább 2,5 motorral kéne.
Mire gondolsz? Nincs ilyen probléma  :) ... Ez, amit írsz, a W140-esre, vagyis a "bálna" S-osztályra igaz, '91-től. A W124-esre szerencsére nem. Az gyakorlatilag nem bonyolultabb technika, mint a 190-esé.

Annyi stimmel, hogy az első két évjáratban (85-86) voltak gyerekbetegségei; utána ezeket orvosolták, de azért ezek az évjáratok ma is lehetőség szerint kerülendők. Viszont a többi, az teljesen okés, és legalábbis a szedánok, azon belül is a négyhengeres benzinesek, pont most még nagyon kis pénzekért beszerezhetők kint, jó állapotban is.

2.5-ös dízelben volt belőle, az amúgy tényleg jó vétel, főleg a szívó, tehát aminek 250 D a típusjelzése. Benzinesből pedig a 2.3-as 230 E a best buy jelenleg - az a motor már megfelelően mozgatja a kocsit, strapabíró, és vegyesben elvan 10 literrel. A kisebb változatok viszonylag vérszegények, a nagyobbak meg már elkezdtek drágulni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8219 Dátum: 2011.09.23 12:50:39 »
Ha az ember hobbiautónak megvesz egy mercit, az a legkevesebb, hogy gyári alkatrészekkel szervízeli.
És ha öreg mercit veszek, ami nem mindennapi használatra kell, csak addig fog érdekelni a fogyasztás, hogy lehetőleg 12-13 liter alatt legyen.
Hát ebbe igen sok típusváltozat belefér  :) ... 190-esből és W124-esből gyakorlatilag az összes, és még a W126-os S-osztályból is a hathengeresek.

Alkatrész: csak gyári cuccal szervízelni azért kicsit luxus ám  :) ... A Merci-youngtimeresdiben pont az az egyik jó dolog, hogy ezek az autók egy (nyugati...) átlagfizetés mellett is megvehetők jó állapotban, és fenn is tarthatók. Ehhez persze az is kell, hogy mondjuk az ember gyári helyett jó minőségű utángyártott cuccal szervízelje, dehát ez ellen tényleg nem is szól semmi.

Most persze nem egy sok tízezer eurós, teszem azt, 450 SEL 6.9-ről beszélünk, nyilván... Hanem mondjuk egy háromezer eurós 230 E-ről.

Viszont ami tényleg nagy pozitívum (és többek közt ezért van olyan kirívóan sok Merci-veterán, amellett hogy a tartósságuk miatt jó sok maradt meg belőlük), hogy a gyár gyakorlatilag BÁRMILYEN alkatrész utánpótlását garantálja  :yes: ! Egyrészt raktáron tartanak, némi túlzással, bármit bármihez, évjárattól függetlenül; másrészt ha az adott cucc mégsincs raktáron, hát legyártják neked. Nyilván a megfelelő áron  ;) ... Dehát ez még mindig jobb, mint ha képtelen lennél alkatrészt találni a kocsidhoz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )