Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1313918 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4125 Dátum: 2013.02.19 18:48:23 »
Nem, én nem.  :surrender:  :D
Viszont Kovács bácsit a biztosítója jól meg fogja büntetni, visszalöki kb 4 kategóriát a Bónus-Malusban, és megduplázza az éves díját... Ezért a kis kocc miatt kb 4 éven keresztül fizettet vele többet.  ;)
Egy káreseményért, ha jól tudom, egy fokozattal sorolnak vissza. Vagy tévedek? 4, az nagyon durva lenne  :helpsmilie:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4126 Dátum: 2013.02.19 19:01:13 »
Ja, elég öreg az arc, meg is látszik az oldschool kéztartásán  ;) ... Engedelmeddel (vagy anélkül), az, hogy ő rosszul fogja a kormányt, még nem ok arra, hogy ezt bárki más utánacsinálja. Nekem pedig, mint oktatónak, nem azt kell elmagyaráznom pl. a tanulóimnak, hogy "meg lehet így is oldani", hanem hogy hogy lehet a legjobban megoldani.

Ajánlom figyelmedbe, 1:40-től:



NAGYON JÓ A VIDI.

Szóról szóra ugyanezt oktatják egy versenyzőiskolában is az elején. :clap:

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4127 Dátum: 2013.02.19 19:01:43 »
Egy káreseményért, ha jól tudom, egy fokozattal sorolnak vissza. Vagy tévedek? 4, az nagyon durva lenne  :helpsmilie:
Én is úgy emlékszem, hogy a suzukis esetünk után eggyel esett a bónusz, és talán két év után javult vissza az eredeti szintre. Egyébként ha jól emlékszem, teljesen reális, elfogadható összeget ajánlott fel a biztosító a rendezésre, de úgy számoltam, hogy nem érte volna meg kifizetni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4128 Dátum: 2013.02.19 19:10:11 »
Még egy videó a témához... ADAC vezetéstechnikai tréning... 2:47-től jön a lényeg. Német tudás nem árt, de azért itt a tréner kulcsmondata:

"Die optimale Lenkradhaltung ist die 'viertel-vor-drei' Lenkradhaltung" - vagyis: az optimális kormányfogás a "háromnegyed három"-kormányfogás.



Persze, ők is rosszul tudják, mert nem abból indulnak ki, hogy mi a helyzet, mikor szervó nélküli, másfél tonnás Nivával parkolsz  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4129 Dátum: 2013.02.19 19:16:01 »

Ilyen videókat majd akkor fogok megnézni, ha anyagi lehetőségem lesz valami 760iL vagy S600L gépjárművet itatni.
Addig marad a jól bevált koppig hátratolom az ülést, aztán belövöm a támlát-kormányt úgy hogy a kormány tetejét csuklóval elérjem :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4130 Dátum: 2013.02.19 19:25:39 »
Ilyen videókat majd akkor fogok megnézni, ha anyagi lehetőségem lesz valami 760iL vagy S600L gépjárművet itatni.
Addig marad a jól bevált koppig hátratolom az ülést, aztán belövöm a támlát-kormányt úgy hogy a kormány tetejét csuklóval elérjem :D
Nem értem, hogy jön ide a 760 meg az S600  :?: ? Más autóban nem lehet (kell) normálisan ülni?

Az úgy egyébként okés, ha a támlát-kormányt úgy lövöd be, hogy a kormány tetején legyen a csuklód :) ... pont így kell csinálni  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4131 Dátum: 2013.02.19 19:33:33 »
Nem értem, hogy jön ide a 760 meg az S600  :?: ? Más autóban nem lehet (kell) normálisan ülni?

Az úgy egyébként okés, ha a támlát-kormányt úgy lövöd be, hogy a kormány tetején legyen a csuklód :) ... pont így kell csinálni  :yes:

Mer' a DON szép nagy testmagassággal megáldott, szal hosszú mint a vonatfütty. :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4132 Dátum: 2013.02.19 19:35:22 »
Nem értem, hogy jön ide a 760 meg az S600  :?: ? Más autóban nem lehet (kell) normálisan ülni?

Az úgy egyébként okés, ha a támlát-kormányt úgy lövöd be, hogy a kormány tetején legyen a csuklód :) ... pont így kell csinálni :yes:
Ezt én is így csinálom, mégis mindenki más, pl szervizben kapásból 20cm-el hátracsuztatják az ülést mégha egyforma magassak is vagyunk :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4133 Dátum: 2013.02.19 19:36:00 »
Mer' a DON szép nagy testmagassággal megáldott, szal hosszú mint a vonatfütty. :D
És a krúzer Corija gigamérete ezt így adja ki :hug:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4134 Dátum: 2013.02.19 19:55:17 »
Mer' a DON szép nagy testmagassággal megáldott, szal hosszú mint a vonatfütty. :D
Ja, így már értem  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4135 Dátum: 2013.02.19 19:57:18 »
Ezt én is így csinálom, mégis mindenki más, pl szervizben kapásból 20cm-el hátracsuztatják az ülést mégha egyforma magassak is vagyunk :hmmmm:
Ja, az összes "nagymenő" mind imád nyújtott karral vezetni  :nonono: ... Nagyon rosszul teszik.

Sajnos a jóbarátaim között is van olyan, akinek hiába próbáltam elmagyarázni, hogy a félig fekve, nyújtott karral-lábbal történő vezetés mennyire helytelen és veszélyes  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4136 Dátum: 2013.02.19 19:59:57 »
Csak csendesen megjegyzem, hogy a Lada Niva (ebben az esetben 1.7 injektoros Vaz 2121 típus)  szintén malomkerékkormányos, ami nem bakelit, hanem fröccsöntött műanyag, és valóban globoidcsigás a kormányműve, jellemzően 10-15 fokos holtjátékkal.  Gyári bütykösgumival 3.0 bar keréknyomással igen bátor és vezetőt próbáló mondjuk a belvárosban egy párhuzamos parkolást vele végrehajtani gyorsan, pontosan és precízen.

Aki kíváncsi szívesen odaadom egy parkolás erejéig.  Ez a kocsi terepre, vagy földútra való, nem a belvárosban nyomulni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4137 Dátum: 2013.02.19 20:03:55 »
Még egyszer, mert fontos a kérdés. Ahányszor csak kell. Szóval: a 10-10-es kormányfogás hibás, veszélyes. A videón ezt az általad kigúnyolt tapasztalt vezetéstechnikai szakember (akinek megnézném, mit mondanál élőben a szemébe, ha ki kellene lépned a net megnyugtató névtelenségéből) bemutatja, hogy miért. A biztonság érdekében mindenkinek a 9:15-öst kell alkalmaznia.

Azt mondanám: ha valóban 10-10-ben fogna (nem 11-05-ben mint a videón) akkor sokkal több hely maradna az alkarjai között, ezért még csak nem is érintkeznének egymással, nemhogy egymáshoz szoruljanak; valamint ha a jobb kezének ujjait kinyújtaná, akkor minden további nélkül el tudná engedni a volánt, ballal meg forgathatna rajt még vagy 120 fokot.

Szerinted a mai autóvezetőket bakelit-kormányos Ladára kell oktatni, vagy a mai autókra (nem mintha érteném, mi köze van a kormánykerék anyagának ahhoz, hogy milyen kéztartásból tudunk a leghatékonyabban végrehajtani egy hirtelen kikerülési manővert)? És szerinted parkolásról beszélünk, vagy arról, hogy hogy kell fogni a kormányt menet közben?

Ekkora magabiztossággal vélhetően garantálni tudod azt, hogy tanítványaid soha életükben nem fognak Ladát, vagy hozzá hasonló kormányzási tulajdonságú járművet vezetni. A kormány anyagának meg csupán annyi köze van ehhez, hogy mivel jobban csúszik, ezért nagyobb erővel kell markolni, amit az alaptartáshoz képest 180 fokkal el- és kifordított tenyérrel nehezebb kivitelezni. Valamint nem lehet a hüvelyk és mutatóujj közé betámasztani a küllőt, mert más kiosztású mint a videón látható járművön. És ha eddig még nem tűnt volna fel: én kormányforgatási technikáról beszélek, amire bármilyen vezetési szituációban sor kerülhet.

Rád férne egy vezetéstechnikai oktatás, ember. Tudod, gyakorlat, a szavak helyett. Ott aztán hamar elfelejtenéd a globoid csigát és egyéb baromságokat, mikor összeakadnának a karjaid. És akkor talán magadba szállnál egy kicsit. Rád férne.

Ez a lényeges különbség kettőnk között: én látatlanban nem kifogásolom és nem is becsülöm le a Te vezetéstechnikádat. Ami pedig az általam preferált  10-10-es technika általános megítélését illeti: a korábban belinkelt videón Tiff Needell látványosan bizonyítja, hogy tökéletesen működik (bár ott nem ennek bemutatása volt a cél).
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4138 Dátum: 2013.02.19 20:08:41 »

Persze, ők is rosszul tudják, mert nem abból indulnak ki, hogy mi a helyzet, mikor szervó nélküli, másfél tonnás Nivával parkolsz  ::)

Igen, rendőr barátaim pedig dicsérik a Nivát, mondván sok olyan helyen elmentek vele, ahol egy Pathfinderrel pl. nem ment volna el, pedig abban van szervó. A Niva szinte elnyűhetetlen, nem véletlenül használnak KMB-sek még sok helyen Nivát.
Most jöttek a Skoda Yeti-k, terepre, nehezen megközelíthető  helyekre jók lesznek, mondják.
A rendőröknél is, aki ilyet vezet annak külön kell ügyintézői vizsgát tenni ami csíkos rendőrjárgányra elég szigorú.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4139 Dátum: 2013.02.19 20:10:57 »
Ez a lényeges különbség kettőnk között:
A lényeges különbség kettőnk között az, hogy én meg sem próbálok a te szakmádba beleokoskodni. Te viszont nemcsak gépjárművezető-szakoktatók, hanem vezetéstechnikai trénerek álláspontját is arcpirító arroganciával gúnyolod ki és szólod le. EZ a lényeges különbség kettőnk között.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )