Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1769254 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

alvaro84

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 190
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5640 Dátum: 2012.12.20 09:04:17 »
600 normális. Van úgy hogy még 500-ra is lemegy, ilyenkor beleremeg a kasztni. Nem jó, de ilyen.

Hehe, ha glide közben berezonál, mindig bólintok, hogy végre rendesen bemelegedett :D
Egy hengeren szocializálódtam, ennyit föl se veszek :tt2:

medici

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5641 Dátum: 2012.12.23 14:58:24 »
Sziasztok!

Az alábbi problémával szembesülők: 1500-1800 fordulat között "csörög, ciripel" a motortérben vmi, persze lehet, hogy vmi csúszik, de belül ilyennek hallani. Már kisebb gázadáskor is így hallani, 2000 felett full gázon sem hallani. Mi okozhatja? Nem merek vele elindulni a két ünnep között túrázni.

ja, 1.3as benzinmotor.

Maggie37

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5642 Dátum: 2012.12.25 22:04:25 »
Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni, nem tudom hogy volt-e már erről eszmecsere az alábbi problémám lenne:
Az utolsó 2 egységnél(üzemagyag mérő)bemelegített autónál motordiagnosztika jel jelez, nyáron a Balatonnál előfordult velem, a szerelő azt mondta, ha más probléma nem merül fel figyeljem az autót ráérek hazamenetel után ha még jelez menjek el hozzá. Persze "elmúlt" mire hazaértem, így nem volt értelme rátenni a gépre.
Azóta egyszer jelzett a műszaki vizsga előtt, de amikor vittem akkor megint elaludt...a vizsgán átment. Most megint jelez, azt vettem észre hogy a párás időt nem szereti...és mindig csak akkor jelez amikor az utolsó kettő egységnél van az üzemanyag jelző. Megjegyzem mindig az osztrák kútnál tankolok a fullosból mivel ritkán használom,akkor a tutit kapja a Drága!:-) Lamdaszonda? Jól írom? Vagy egyéb lehet? Kérlek adjatok ötleteket...az a baj hogy hogy mire a szerelőhöz jutok mindig elalszik.... :helpsmilie:

kareeka

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
    • Minden rólam
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5643 Dátum: 2012.12.25 22:30:06 »
üdv nektek, Yaris-mágusok! :)
sajnos az idei karácsony számunkra nem lett a legvidámabb, ugyanis ma a Yariska beadta a kulcsot. egy 2004-es sima 1.0-s változatról van szó.
a következő a gond: olyan, mintha a kuplung folyamatosan be lenne nyomva félig. kb 4 ezres fordulaton indul el az autó, előtte meg sem moccan, és akkor is alig, ráadásul másodpercek után mindent beterít az égett kuplung szaga... próbáltam kettesben elindulni, meg rükvercben is, de ugyanez a gond. a pedál is picit beesik, könnyebben lehet benyomni, viszont ha leállítom az autót, és úgy nyomogatom, akkor "felkeményedik", olyan lesz, mint fénykorában. egy nagyobb gázadás után történt az eset, azóta ilyen, nem is lehet vele effektíve mozogni (nem is erőltettem, szerencsére a lakásunktól kb 50 méterre múlt ki a kuplung...).
eddig én annyit vettem észre benne, hogy váltás után (miután már felengedtem a kuplungot, és ismét gázt adok) felpörög a motor, kb 3-4 ezerig, aztán visszamegy 1-2-re, és úgy indul el felfelé, mint ahogy kell is. ezt is tegnap vettem észre én, mert ez amúgy anyukám autója, én elvétve használom. természetesen kézi váltósról van szó..
szóval a kérdésem lenne, hogy ilyenkor mi lehet a gond? kuplung vagy váltó az biztos, de mennyire lehet ez költséges? mi lehet az oka? legkésőbb hétfőn elvitetjük szerelőhöz, csak hogy addig is mire számítsunk...
előre is köszi!
további kellemes ünnepeket!
Toyota - Celica - TS - T23 - 2003 - 1.8
A család többi tagja:
Toyota - Corolla - 2007 - 1.6
Toyota - Yaris - 2004 - 1.0

harihubi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 86
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5644 Dátum: 2012.12.25 22:31:40 »
Sziasztok!

Az alábbi problémával szembesülők: 1500-1800 fordulat között "csörög, ciripel" a motortérben vmi, persze lehet, hogy vmi csúszik, de belül ilyennek hallani. Már kisebb gázadáskor is így hallani, 2000 felett full gázon sem hallani. Mi okozhatja? Nem merek vele elindulni a két ünnep között túrázni.

ja, 1.3as benzinmotor.

Szerintem a légszűrő ház és a hozzá tartozó szívócső zörög. Szemből nézve jobb oldalra kiálló cső a vége a karosszériához rögzítve. Valamelyik illesztésnél nagyon mozog. Emlékeim szerint ez szokott zörögni. Egy-egy lemezcsavarral lehet orvosolni. Én erre gondolok.

medici

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5645 Dátum: 2012.12.26 09:01:10 »
Szerintem a légszűrő ház és a hozzá tartozó szívócső zörög. Szemből nézve jobb oldalra kiálló cső a vége a karosszériához rögzítve. Valamelyik illesztésnél nagyon mozog. Emlékeim szerint ez szokott zörögni. Egy-egy lemezcsavarral lehet orvosolni. Én erre gondolok.

Köszönöm, utána nézek.
Akkor a szelepekre ne is gondoljak? Remélem nem motorikus probléma.

medici

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5646 Dátum: 2012.12.26 09:11:47 »
üdv nektek, Yaris-mágusok! :)
sajnos az idei karácsony számunkra nem lett a legvidámabb, ugyanis ma a Yariska beadta a kulcsot. egy 2004-es sima 1.0-s változatról van szó.
a következő a gond: olyan, mintha a kuplung folyamatosan be lenne nyomva félig. kb 4 ezres fordulaton indul el az autó, előtte meg sem moccan, és akkor is alig, ráadásul másodpercek után mindent beterít az égett kuplung szaga... próbáltam kettesben elindulni, meg rükvercben is, de ugyanez a gond. a pedál is picit beesik, könnyebben lehet benyomni, viszont ha leállítom az autót, és úgy nyomogatom, akkor "felkeményedik", olyan lesz, mint fénykorában. egy nagyobb gázadás után történt az eset, azóta ilyen, nem is lehet vele effektíve mozogni (nem is erőltettem, szerencsére a lakásunktól kb 50 méterre múlt ki a kuplung...).
eddig én annyit vettem észre benne, hogy váltás után (miután már felengedtem a kuplungot, és ismét gázt adok) felpörög a motor, kb 3-4 ezerig, aztán visszamegy 1-2-re, és úgy indul el felfelé, mint ahogy kell is. ezt is tegnap vettem észre én, mert ez amúgy anyukám autója, én elvétve használom. természetesen kézi váltósról van szó..
szóval a kérdésem lenne, hogy ilyenkor mi lehet a gond? kuplung vagy váltó az biztos, de mennyire lehet ez költséges? mi lehet az oka? legkésőbb hétfőn elvitetjük szerelőhöz, csak hogy addig is mire számítsunk...
előre is köszi!
további kellemes ünnepeket!

Szia!
Nem vagyok szerelő, csak a saját tapasztalatomról tudok beszámolni: nem emelt ki rendesen, alig tudtam elindulni vele-> a kuplungot teljes szettben cserélik ki, én annak idején utángyártottat nem találtam /lehet nem is érdemes/, 2,5 éve 85.000 volt plusz a munkadíj, ami ha jól emlékszem 4 óra, plusz új váltóolaj: min. 120.000 körül számíthatsz. Imádkozz, hogy a váltónak ne legyen baja, az horror.

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5647 Dátum: 2012.12.26 09:48:29 »
Nézd a motortérben a kiemelőkar útját, valaki nyomkodja a pedált. Ez a pumpálásra felkeményedik kísértetiesen hasonlít arra, amikor a fék levegős és pumpálva felkeményedik. A Yarisod kuplungja is hidraulikus? Akkor egy légtelenítést megérne még. Van valami szerelőnyílás a váltóharangon, pl- alul, ahol lehetne látni hogy emel/zár a kupplung?
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.26 09:53:18 írta Villi »
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5648 Dátum: 2012.12.26 10:13:46 »
Nézd a motortérben a kiemelőkar útját, valaki nyomkodja a pedált. Ez a pumpálásra felkeményedik kísértetiesen hasonlít arra, amikor a fék levegős és pumpálva felkeményedik. A Yarisod kuplungja is hidraulikus? Akkor egy légtelenítést megérne még. Van valami szerelőnyílás a váltóharangon, pl- alul, ahol lehetne látni hogy emel/zár a kupplung?

Üdv!

Bocs, hogy belebeszélek Yaris-os részbe  :otlet:

Szintén a légtelenítésre tippelek, főleg a beesés miatt. Hasonlóan kell, mint a féket (legalábbis Carinán, de itt is hasonló kellene legyen):
valaki nyomja a pedált, míg a másik a szelepnél van, óvatosan megnyitja (szelep végére áttetsző tömlőt kell tenni, és egy üvegbe vezetni), és kiengedi a levegőt. Amikor a pedál padlóig jut, nem jó visszaengedni, hanem előtte kicsit le kell zárni a szelepet, különben visszaszív levegőt. Aztán kuplung felenged, elkezd nyomni, szelep nyit, levegő kienged...addig, amíg nem jön több levegő. A folyadék tartályára figyelni kell, nehogy kiürüljön, mert hamar kifogyhat! Általában DOT4 fékfolyadék kell bele. A végén lezárni a szelepet, de nem beletépni. Aztán lehet próbálni.
De szerintem először nézzétek végig, nem ereszt-e valahol esetleg (folyásnyom, meddig van a tartály?) ?

Ha valaki nyomogatja a pedált, látni fogod, hogy hol van a munkahenger, ami kiemeli a kuplungot, és azon van a légtelenítő szelep. A tartály meg a tűzfalon szokott lenni, viszonylag kicsi. A tömlőket kellene végigkövetni ezen a vonalon, ereszt-e valahol valami?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5649 Dátum: 2012.12.26 10:52:31 »
Idézet
Kérlek adjatok ötleteket...az a baj hogy hogy mire a szerelőhöz jutok mindig elalszik....

Az nem baj, mert a hibakód még sokáig olvasható.
Xanyi

Maggie37

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5650 Dátum: 2012.12.26 11:40:29 »
oké, köszönöm...csak azt nem értem a Toyota márkaszervízben erre miért nem hívták fel a figyelmemet hogy van egy kis problem?????Ez nem derül ki a műszaki vizsga alkalmával?
Reálsz..Budaörs...?Nem velük javítatom az autót mert méregdrágák...
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.26 12:23:05 írta kleingy »

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5651 Dátum: 2012.12.26 12:22:27 »
Az nem baj, mert a hibakód még sokáig olvasható.
oké, köszönöm...csak azt nem értem a Toyota márkaszervízben erre miért nem hívták fel a figyelmemet hogy van egy kis problem?????Ez nem derül ki a műszaki vizsga alkalmával?
Reálsz..Budaörs...?Nem velük javítatom az autót mert méregdrágák...

Ha náluk világított volna a lámpa akkor nem ment volna át műszakin. Ha nem világít a lámpa, akkor miért foglalkoztak volna bármivel is.
Ha nem is márkaszervízben javítatod, legalább az ilyen hibakódos dologgal menj oda.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.26 12:23:23 írta kleingy »
Xanyi

kareeka

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
    • Minden rólam
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5652 Dátum: 2012.12.26 13:29:55 »
köszönöm a válaszokat, eléggé sokkoló ez a több százezres érték  :eek: remélem, nem lesz ennyi... nem tudom mitől lehetett ez most hirtelen.. sebességbe egyébként be tudom tenni járó motornál, csak elindulni nem nagyon akar..

köszönöm a tippeket az esetleges javításra is, de azt inkább szakemberre bízom, én nem is nagyon értek hozzá, meg nem is akarom elgányolni, és annyira most nem is sürgős a dolog, elvileg holnap már dolgozik a szervizes arc. majd megírom, hogy végülis mi lett a dolog...

lehet egyébként, hogy levegős a dolog, mert hasonló, mint a celicámmal volt gond, amikor levegős lett a fék. hasonló, csak most pont a "fordítottja" történik..

köszi mégegyszer és további kellemes ünnepeket!
Toyota - Celica - TS - T23 - 2003 - 1.8
A család többi tagja:
Toyota - Corolla - 2007 - 1.6
Toyota - Yaris - 2004 - 1.0

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5653 Dátum: 2012.12.26 13:34:09 »
Yarishoz nem értek, de a "gyári" kuplung az én Corimba 75+mdíj lett volna. Végül 22-ért vettem Aisin Askot (ez a gyári is), a mdíj meg egy 20-as volt.  ::)
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Probléma a Yarisommal
« Válasz #5654 Dátum: 2012.12.26 13:45:38 »
köszönöm a válaszokat, eléggé sokkoló ez a több százezres érték  :eek: remélem, nem lesz ennyi... nem tudom mitől lehetett ez most hirtelen.. sebességbe egyébként be tudom tenni járó motornál, csak elindulni nem nagyon akar..
...

Még lehet, hogy munkahenger t*jt be, ha nem engedi vissza, az sem lehet olyan horror áron, ha tényleg az. Először nem indulnék el a legdrágább vonalon  :no:
Persze a legjobb, ha jó helyre viszed  :yes:

« Utoljára szerkesztve: 2012.12.26 13:49:44 írta vd1234 »