Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1769243 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

medici

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4275 Dátum: 2010.10.18 19:34:55 »
Sziasztok!

Jelenleg 2 problémám van a kis Yarissal (2005 SOL 1.3) van valakinek ötlete hogy mi lehet a megoldás?

1. Ha jobbra kanyarodok, akkor a jobb első kerék felől valami fémes darálás, súrlódás hallatszik.  Nem mindig, általában akkor ha hosszú az ív. Sebességtől független. Van úgy hogy hetekig nem hallom. Az egyik Toyota service nem talált semmi hibát (ez 5 ezer forintomba került).

2. A központi zár nem működik rendesen. Csak kulcssal használom. Ha a jobb első ajtónál nyitom, akkor a bal első ajtó nem nyílik, ha a bal elsőnél nyitom, akkor a jobb első marad zárva. A többi ajtó nyílik rendesen, bármelyik oldalról nyitom.

Nekem kerékcsere után szokott az első féktárcsák védőlemeze kissé eldeformálódni és súrlódó hangot ad kanyarban.

GUS

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 110
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4276 Dátum: 2010.10.18 20:05:19 »
Sziasztok!

Jelenleg 2 problémám van a kis Yarissal (2005 SOL 1.3) van valakinek ötlete hogy mi lehet a megoldás?

1. Ha jobbra kanyarodok, akkor a jobb első kerék felől valami fémes darálás, súrlódás hallatszik.  Nem mindig, általában akkor ha hosszú az ív. Sebességtől független. Van úgy hogy hetekig nem hallom. Az egyik Toyota service nem talált semmi hibát (ez 5 ezer forintomba került).

2. A központi zár nem működik rendesen. Csak kulcssal használom. Ha a jobb első ajtónál nyitom, akkor a bal első ajtó nem nyílik, ha a bal elsőnél nyitom, akkor a jobb első marad zárva. A többi ajtó nyílik rendesen, bármelyik oldalról nyitom.

Nekem kerékcsere után szokott az első féktárcsák védőlemeze kissé eldeformálódni és súrlódó hangot ad kanyarban.

Igen ez is szokott lenni, de most valahogy másabb, erősebb. Szoktam is szólni a gumisoknak, hogy figyeljenek erre. Sztem hétvégén cseréltetem télire, úgyhogy akkor megnézetem velük vannak e kopásnyomok...
Köszi!
Corolla Verso 1.8 VVTi SOL - 2004

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4277 Dátum: 2010.10.19 09:22:03 »
Szerintem nálad az is okozhatja a problémát, hogy lassításhoz nagyon intenzíven használod a motorféket - nem? Mert ez azért meglehetősen igénybe veszi a váltót, főleg a szinkronizációt.
szerintem a motorfék használata normál üzemi körülménynek számít. nem hiszem,h ez miatt lenne akadozós.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4278 Dátum: 2010.10.19 09:51:42 »
Tényleg, ez ma reggel jutott eszembe. Van olyan fordulatszám vagy akármi, ahol már inkább káros a motorfék az alkatrészekre a terhelés miatt?
Valahol azt olvastam, hogy 4000 rpm fölé ne menjen motorféknél a fordulatszám. Van alapja?
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4279 Dátum: 2010.10.19 10:51:43 »
Szerintem nálad az is okozhatja a problémát, hogy lassításhoz nagyon intenzíven használod a motorféket - nem? Mert ez azért meglehetősen igénybe veszi a váltót, főleg a szinkronizációt.
szerintem a motorfék használata normál üzemi körülménynek számít. nem hiszem,h ez miatt lenne akadozós.
Nem arra gondoltam, hogy maga a motorfék az, ami megterheli a szerkezetet. Hanem mondjuk amikor relatíve nagy sebességnél kapcsolsz vissza egy alacsony fokozatba, hogy minél jobban kihasználd a motorfék-hatást. Ez, tehát maga a kapcsolás és amit közben meg közvetlenül utána (a kuplung felengedésekor) a váltó (pontosabban a szinkronizáció) kap - ez lehet az, ami szvsz aránylag korán okozhat ilyen tüneteket. Vagy rosszul feltételezem, hogy így használod?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4280 Dátum: 2010.10.19 10:56:14 »
Tényleg, ez ma reggel jutott eszembe. Van olyan fordulatszám vagy akármi, ahol már inkább káros a motorfék az alkatrészekre a terhelés miatt?
Valahol azt olvastam, hogy 4000 rpm fölé ne menjen motorféknél a fordulatszám. Van alapja?
Hát, kenést ugyanúgy kap... Tehát magának a motornak kvázi mindegy. Kivétel a vezérlés, mert az kap aránylag nagy megterhelést motorfék közben - vagyis pontosabban nem közben folyamatosan, hanem amikor létrejön a motorfék-üzem. Ugyanekkor kap hirtelen aránylag nagy terhelést az erőátvitel többi része is - minél nagyobb a fordulatszám (vagyis a sebesség), minél alacsonyabb a fokozat, és minél inkább hirtelen engedi föl az ember a kuplungot, annál inkább igaz ez. Tehát mondjuk ha azt csinálod, hogy 60-nál bevágod kettesbe a váltót és leugrasz a kuplungról, az elég nagy megterhelést ró az érintett alkatrészekre. Ilyesmi miatt pl. el is tud szakadni a vezérműszíj, ha már az élettartama végéhez közeledik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4281 Dátum: 2010.10.19 11:01:28 »
4000-ig nem szokott felugrani a mérő, csak a közelébe, de mondjuk amikor pályán jövök dolgozni, akkor a bálinti lehajtónál 80-90 körül negyedikbe visszarakom (üresből, mert frankón lehet 2-3 km-t gurulni az érdi tetőről :D , bár újabban szinte minden váltásnál annyi gázt adok, hogy ne rántson egyet se a kocsi, köszönhető ez a frankó technika a xaros váltómnak/kuplungnak, ami csak így hajlandó bevenni a sebességet normálisan).
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4282 Dátum: 2010.10.19 11:11:23 »
4000-ig nem szokott felugrani a mérő, csak a közelébe, de mondjuk amikor pályán jövök dolgozni, akkor a bálinti lehajtónál 80-90 körül negyedikbe visszarakom (üresből, mert frankón lehet 2-3 km-t gurulni az érdi tetőről :D , bár újabban szinte minden váltásnál annyi gázt adok, hogy ne rántson egyet se a kocsi, köszönhető ez a frankó technika a xaros váltómnak/kuplungnak, ami csak így hajlandó bevenni a sebességet normálisan).
Az aláhúzottat úgy érted, hogy amikor sebességbe húzod a kart, adsz egy kis gázt, igaz? Ha így van, akkor biztos, hogy jól csinálod, én is így szoktam (meg az amatőr rallysok is...), bár én elsősorban előzés előtti visszaváltásnál. Így kíméli a váltót, és a hajtást is, mert nem zúdítod rá a mindenséget... :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4283 Dátum: 2010.10.19 11:28:31 »
4000-ig nem szokott felugrani a mérő, csak a közelébe, de mondjuk amikor pályán jövök dolgozni, akkor a bálinti lehajtónál 80-90 körül negyedikbe visszarakom (üresből, mert frankón lehet 2-3 km-t gurulni az érdi tetőről :D , bár újabban szinte minden váltásnál annyi gázt adok, hogy ne rántson egyet se a kocsi, köszönhető ez a frankó technika a xaros váltómnak/kuplungnak, ami csak így hajlandó bevenni a sebességet normálisan).
Ezt így teljesen jól csinálod szerintem  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4284 Dátum: 2010.10.19 12:12:39 »
Az aláhúzottat úgy érted, hogy amikor sebességbe húzod a kart, adsz egy kis gázt, igaz? Ha így van, akkor biztos, hogy jól csinálod, én is így szoktam (meg az amatőr rallysok is...), bár én elsősorban előzés előtti visszaváltásnál. Így kíméli a váltót, és a hajtást is, mert nem zúdítod rá a mindenséget... :flowers:
Igen, pontosan úgy értem. Megpróbálom eltalálni pont azt a fordulatszámot a pici gázadással, amire felpörögne a motor, hogy szinte ne is lehessen érezni a váltást (mert amúgy elég hamar leesik a fordulatszám, mert gyorsan váltani ezzel nem lehet). :yes:

Ezt így teljesen jól csinálod szerintem  :yes:
Köszi a megerősítést, fiúk.  :)
         

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4285 Dátum: 2010.10.19 13:39:00 »
elvileg meleg motornál nem gond a magas fordulatszám motorféknél sem.

A gond a hirtelen fordulatszám változás, a váltónak és a kuplungnak pedig a fordulatszámkülönbség.

Mindez elkerülhető ha visszaváltásnál finoman alátesszük a fordulatot. Ilyenkor sem a szinkron, sem a tengelykapcsoló nem kopik.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4286 Dátum: 2010.10.19 13:53:12 »
Gyöngyi:

Még jobb, ha a kuplungolás ELŐTT már felpörgeted a motort (pont ez a dupla kuplungolás lényege, hisz olyankor is akkor adod a gázfröccsöt, mikor épp fel van engedve a kuplung). Mert ezzel a váltó belsejében is felpörgeted a tengelyeket, így megkönnyítve a szinkronizáció dolgát. Azzal, hogy csak kuplungolás közben igazítod hozzá a motor fordulatszámát a váltáshoz, "csak" annyit érsz el, hogy simább lesz maga a váltás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4287 Dátum: 2010.10.19 14:06:01 »
Na most úgy érted, hogy amikor már kvázi üresben van a váltó?
         

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4288 Dátum: 2010.10.19 14:37:14 »
Na most úgy érted, hogy amikor már kvázi üresben van a váltó?
benyomod a kuplungot,üresbe rakod, felengeded a kuplungot, felpörgeted a motort, benyomod a kuplungot, sebességet váltasz (még mindig pörög a motor) és ráengeded a kuplungot.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4289 Dátum: 2010.10.19 14:55:27 »
Áháá, ki fogom próbálni hazafele. :)