Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1769310 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Toya

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
  • Yaris II 1.0 Sol MM-T ; Celica GT-S
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4230 Dátum: 2010.10.08 15:11:26 »
Az enyém 2006-os 1.0 sol MM-T váltós. Szerintem ez normális.Ennyit tud a 69 LE ,meg a nyomatéka..Nekem új korától ilyen. Ha hirtelen akarok gyorsítani/pl.előzés/ magas fordulaton kell tartani a motort.Nálam a váltó besegít,mert amikor padlóig nyomom a gázpedált,akkor oda vált vissza ahonnan már van ereje a motornak.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.08 15:13:23 írta Toya »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4231 Dátum: 2010.10.08 16:17:59 »
Sztem add el gyorsan! Biztos a végét járja! :devil:
Hha-ha-haaa  :devil: :tt2: :lol:

Ja, az előbb elfelejtettem megjegyezni, hogy a leírt jelenséghez (30-nál hármasban no gyorsulás) azért egy enyhe emelkedő is kell.

Most felfújtam a gumikat elöl 3.0-ra, hátul 2.7-re (eddig 2.7/2.5 volt bennük), és tele is tankoltam a kocsit - és esküszöm, most mintha kevésbé csinálná  :sorcerer:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4232 Dátum: 2010.10.08 17:21:08 »
Sztem add el gyorsan! Biztos a végét járja! :devil:
Hha-ha-haaa  :devil: :tt2: :lol:

Ja, az előbb elfelejtettem megjegyezni, hogy a leírt jelenséghez (30-nál hármasban no gyorsulás) azért egy enyhe emelkedő is kell.

Most felfújtam a gumikat elöl 3.0-ra, hátul 2.7-re (eddig 2.7/2.5 volt bennük), és tele is tankoltam a kocsit - és esküszöm, most mintha kevésbé csinálná  :sorcerer:

Levideózzam az enyém hogy csinálja ugyanezt?
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4233 Dátum: 2010.10.08 18:20:45 »
Levideózzam az enyém hogy csinálja ugyanezt?
Hát az lehet, hogy hasznos lenne  :yes: ! Szóval mondjuk hármas fokozat, 30-as sebesség... és padlógáz. Lássuk, mi történik, és főleg mennyi idő alatt. Aztán csinálok én is egy ugyanilyen videót, és összevetjük.

OK, sík úton nem olyan vészes a helyzet. Csak abból errefelé kevés van  :surrender: ... Ez meg tényleg bosszantó, hogy egy olyan emelkedőn, amin amúgy a kocsi mondjuk simán fölmegy ötödikben 60-al padlógáz nélkül is lassulás nélkül, hármasban 30-nál meg van halva  :wacko:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4234 Dátum: 2010.10.08 18:42:40 »
Kipróbáltam, videót is készítettem. Most nem otthonról írok, úgyhogy a videót csak később tudom majd feltenni.

Én sík úton próbáltam, de 3-ban 30-ról azonnali gyorsulásba kezd az autó, nincs semmi olyan érzés, mint amit Te írsz. Na majd este a videón meglátod...
Sőt, a vidóen utána visszalassítok 20-ra, és onnan padlózom. Ott már kevésbé gyorsul, de azért történik valami!

Majd próbáld meg, hogy üzemmeleg motor mellett megvárod míg teljesen lemegy alapjáratra (550-600), és nyomsz egy padlót. Azt kell figyelni, hogy azonnal felpörög-e van elötte le akar fulladni egy pillanatra. Ez (és ugyebár a torpanás menet közben) a légtömegmérő hiba tünete.

Azért azt sem árt megjegyezni, hogy az enyém még EURO III-as, 68 LE-s, a Tiéd pedig EURO IV-es, 65 LE-s Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a 3 LE plussz szétszabja a kasztnit, de azért biztosan más a motor karakterisztikája!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4235 Dátum: 2010.10.08 18:57:57 »
...a torpanás menet közben...
Nem, torpanásról nincs szó. Tehát nem az a jelenség van, hogy gyorsítasz az autóval, nagyobb gázt adsz és erre nemhogy nem növekszik, hanem még csökken is a teljesítmény... Ilyesmiről nincs szó. Egész egyszerűen csak szinte egyáltalán nem gyorsul, míg nincs legalább kb. 1600-on a fordulat. Utána pedig, meglepő módon, van egy elég éles határ, ami fölött egyszer csak elkezd gyorsulni. Tényleg ahhoz tudom hasonlítani, mint amikor mondjuk a dízelben tölteni kezd a turbó. Alatta is történik valami gázadásra (tehát nem hörög le vagy ilyesmi) - csak éppen nem sok. Fölötte pedig hirtelen elkezd menni. Hát ehhez tudnám hasonlítani.

Meg fogom próbálni az alapjáratról felpörgetést. Mondjuk, nem padlógázzal próbáltam már, és úgy simán, azonnal felpörgött. Padlóval még nem próbáltam, de nemsokára bepótolom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4236 Dátum: 2010.10.08 21:41:53 »
Én hülye nem csak a lényeget vettem fel, hanem körítést is, úgyhogy a videó 33 MB lett, GMail nem engedi már küldeni. Holnap csinálok egy másikat, ami rövidebb és csak a lényeg látszik! Sorry! Hnap küldöm!

A rossz légtömegmérő torpanással és lassú gázreakcióval jelzi magát, úgyhogy ezekszerint Nálad az OK!
Viszont majd a videón is meglátod nálam nincs hezitálás majd hirtelen megindulás, egyszerűen elkezd gyorsulni... 3-ba nemhogy 30-ról , de még akár 20-ról is!
Na majd a videó mindent elmond, addig hagyjuk, mert lehet csak elbezélünk egymás mellett, és egyszerűen csak máshoz vagy szokva!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4237 Dátum: 2010.10.08 22:28:05 »
Miért nem teszed föl Youtube-ra :) ?

Még pontosítanék a leíráson: nem hezitálásról és utána megindulásról van szó. Hanem arról, hogy x fordulatig rém halott, majd ahogy emelkedik a fordulat, nagyon kis átmenettel (szinte átmenet nélkül) megjön az ereje.

Ami a megszokást illeti: sokféle autót vezetek összevissza, így tudok mihez viszonyítani... Ilyen erőtlenséget alacsony fordulaton eddig csak kis köbcentis turbódízelekben (pl. az 1.4-es Corollában) tapasztaltam, turbóhatár alatt. Benzinesben nem - semmilyenben, még a Starletben sem. Jó, persze az egy 8V motor... De xaros 66 Nm volt a nyomatéka 3000-valahányszázon, ennek meg 90 Nm 4100-on, szóval továbbra sem értem a dolgot. Ha túl korán (értsd: olyan korán, ahogy kvázi minden más autóban szoktam) felváltok és leesik a fordulat (mondjuk: 15-nél kettesbe teszem és 30-nál hármasba), az teljesen olyan érzés, mintha turbólyukba esne a motor. Pont olyan. NEM torpan, NEM hezitál - hanem elkezd gyorsítani, azonnal; csak épp nagyon erőtlenül.

Na... Majd ha összevetjük a vidiket (holnap én is csinálok majd), akkor okosabbak leszünk. De szvsz tényleg az a legegyszerűbb, ha felteszed Youtube-ra és belinkeled.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4238 Dátum: 2010.10.08 22:54:22 »
Jójó, láma vagyok, már fel is töltöttem... :D [rohog]

Sok a körítés meg a bénázás, ami Neked lényeges, az 0:40-nél és 0:50-nél van, elöbbinél 20-ról gyorsítók, utóbbinál 30-ról. Mindkettő 3. fokozatban!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4239 Dátum: 2010.10.08 23:27:49 »
 ::) ... szerintem az enyém ilyet garantáltan nem tud. Kb. 3.5 mp 20-ról 30-ra, hármasban? No way.

De na... Hátha nincs igazam  :) ... Holnap, Ausztriába menet lesz bőven lehetőségem lemérni (meg videót is csinálni, bár azt majd csak kb. egy hét múlva tudom föltenni, ha újra itthon leszek). Majd megírom az eredményt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4240 Dátum: 2010.10.09 11:13:02 »
::) ... szerintem az enyém ilyet garantáltan nem tud. Kb. 3.5 mp 20-ról 30-ra, hármasban? No way.

De na... Hátha nincs igazam  :) ... Holnap, Ausztriába menet lesz bőven lehetőségem lemérni (meg videót is csinálni, bár azt majd csak kb. egy hét múlva tudom föltenni, ha újra itthon leszek). Majd megírom az eredményt.

Kiváncsi vagyok az eredményre  :hmmmm:
Ha valakinek ugyanolyan faceliftes ezres Yarisa van mint Palaczknak, akkor esetleg csinálhatna videót!
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4241 Dátum: 2010.10.09 15:49:24 »
Palaczk nem akarlak mégjobban lelombozni, de ma megfigyeltem, 30-ról még 4. fokozatban is érezhető gyorsulást ad!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4242 Dátum: 2010.10.09 20:21:04 »
Ehh  ::) ... Tenyleg mashoz vagyok szokva.

Harmasban 20-30: kb. 4.0 mp... 30-40: kb. 3.5 mp... Vagyis meresi tolerancian belul van a Xanyi eredmenyeihez kepest.

Video is van de azt majd csak otthon tudom feltenni.

Szoval a jo hir, hogy nincs ennek az autonak semmi baja  :hug:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4243 Dátum: 2010.10.10 11:16:09 »
Ehh  ::) ... Tenyleg mashoz vagyok szokva.

Harmasban 20-30: kb. 4.0 mp... 30-40: kb. 3.5 mp... Vagyis meresi tolerancian belul van a Xanyi eredmenyeihez kepest.

Video is van de azt majd csak otthon tudom feltenni.

Szoval a jo hir, hogy nincs ennek az autonak semmi baja  :hug:

Szerintem így teljesen normális: anno 2000-ben én is egy 1989-es Corollából (1,2 l-12 valve)ültem át az első 1,0-ás Yarisba.Bizony nagyot kellett változtatnom a vezetési (váltási) stílusomon (megszokás),pedig nagy erőbeni eltérés nem is volt a két gép között! Igen! Pörgetni kell a kicsit és nagyon rendben van. :yes:
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4244 Dátum: 2010.10.12 15:49:26 »
Fülesbe legutóbb, a 60 ezres szervíznél úgy sikerült betennie a légszűrőt a fakezű (márkaszervízes) szerelőnek, hogy alul egy több centis szakaszon jó alaposan benyomta a peremét - gondolom, nem akart egy mozdulattal a helyére menni, hát "megoldotta" így  ::) ... Az eredmény az volt, hogy egy kb. 4 centi hosszú és több mm széles résen a motor szabadon tudta beszívni a jó kis szűretlen luftot a szűrő és a műanyag háza között  :eek: ... Gratulálok, így engednek vissza a forgalomba 60 ezer km-t futott autókat. Meg 10 W-40-es olajjal. Adott esetben tehát akár ennyit (is) jelenthet a márkaszervízes pecsét a könyvben  :no:
- rendszeresen cserélt 10w40 olajtól még nem fog tönkremenni  ;) enyémbe is volt 4, vagy 5olajcsere (10.000km-ként) ilyen olajjal. mégsem eszi a 0w20-t sem 167.000km-rel. koppkopp.
- légszűrő érdekes. nézd meg,h mi van ráírva az oldalára: made in poland :( sajnos nem mm-re méretpontos. van,h kilóg egy picit, és szikével meg kell igazítani, vagdosni a szélét, h rendesen a helyére menjen. hát, ezt nem tették meg :(