Szerző Téma: Repülés  (Megtekintve 200116 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Repülés
« Válasz #630 Dátum: 2013.04.30 23:58:59 »
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.01 00:05:02 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Repülés
« Válasz #631 Dátum: 2013.05.01 00:19:54 »
hogyhogy ennek most hírértéke van?
6éve,mikor kintvoltam ezen a környéken,napjában zuhantak le repcsik meg helik,mégse mondták be a hírekben.
tegn.meg többször is bemondták ezt a balesetet!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #632 Dátum: 2013.05.01 00:25:57 »
A gép járműveket szállított. A rakomány elszabadult, ezt a személyzet közvetlenül a zuhanás előtt jelentette. Az emiatt hirtelen jóval hátrébb helyeződő súlypont okozta a katasztrófát.  :no:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Repülés
« Válasz #633 Dátum: 2013.05.01 00:31:31 »
nem hallottam róla,de xarul jártak,az tuti.
az amcsi humwee-s gyerek azthittem le se mer menni a betonútról,csak forgolódik,m tojólúd a jégen!:-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Repülés
« Válasz #634 Dátum: 2013.05.01 17:51:24 »
nem hallottam róla,de xarul jártak,az tuti.
az amcsi humwee-s gyerek azthittem le se mer menni a betonútról,csak forgolódik,m tojólúd a jégen!:-)


Én nem tom ki, de nagyon elbaxták a dátumot. Melyik a frankó?!? A cikk első mondatai arra utalnak, mintha 2013.04,29-én történt volna az aircrash, míg a videón 2013.02.01 virít. Na mizu-mizu! Még vikilik sem kő a dzsörki-dzsenki-nek! :whistling:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Repülés
« Válasz #635 Dátum: 2013.06.05 08:23:05 »
Olvastam mostanában cikkeket az F-14 Tomcat, vadász szerepkörben betöltött legnagyobb volumenű hadműveletéről: az Irak-Irán háborúról, ami ugye a '80-as években zajlott.



A száraz tény: a háború során az IRIAF (Islamic Republic of Iran Air Force) Tomcatjei, 12 saját veszteség mellett, 159 iraki repülőgépet lőttek le. Fontos megjegyezni, hogy ez a szám az Irak által is elismert, illetve külföldi megfigyelők által megerősített adatokon alapul, tehát minden bizonnyal valós!

A győzelmi listán olyan típusok is szerepelnek, mint az akkoriban szinte "lelőhetetlennek" tartott MiG-25-ös vadászgép...



... mely során egy alkalommal pl. 100 km-ről (!) indította az AIM-54 Phoenix rakétát a Tomcat, úgy, hogy az iraki gép 21.000 m magasan, közel háromszoros hangsebességgel repült - ennek ellenére a rakéta talált, az iraki gép lezuhant, a pilóta katapultált. A veszteséget Irak is elismerte.

Szép méretes jószág amúgy a Phoenix rakéta - minden idők (eddigi) legnagyobb hatótávolságú levegő-levegő rakétája:



Ezek az adatok, úgy gondolom, magukért beszélnek. És mindezt az az iráni légierő érte el, amelyik a háború kezdetén komoly szakember-hiánnyal, valamint a teljes időtartama alatt alkatrész- és technológiai támogatás-hiánnyal küszködött.

Mindezzel arra próbálok célozni, hogy mennyire nem igaz az az igen sokfelé hangoztatott, népszerű feltevés, hogy a nyugati haditechnika csak azért szerepelt minden eddigi konfliktusban sokkal jobban, mint az orosz, mert a személyzet képzettebb, több a pénz, és/vagy a nyugatiak oldalán volt a mennyiségi fölény. Az iráni Tomcatek vs. iraki légierő szembenállásban mindez pont fordítva volt, vagy legalábbis ki volt egyenlítve - és mégis az az arány adódott, ami.

Végezetül egy másik, szemléletes eredménnyel végződött légi harc: egy ízben egy, magas rangú tábornokokat szállító iraki Mi-8-as helikoptert 8 (!) vadászgép (négy MiG-21 és négy MiG-23) biztosított. A kötelékkel egy magányos iráni F-14 vette fel a harcot. Az eredmény: három iraki vadász (egy 21-es és két 23-as) lezuhant, a többi (a biztosított helikopterrel együtt) elmenekült. Az iráni gép mindezt négy rakéta (két Phoenix és két AIM-7 Sparrow) indításával érte el.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re:Repülés
« Válasz #636 Dátum: 2013.06.05 10:18:46 »

Végezetül egy másik, szemléletes eredménnyel végződött légi harc: egy ízben egy, magas rangú tábornokokat szállító iraki Mi-8-as helikoptert 8 (!) vadászgép (négy MiG-21 és négy MiG-23) biztosított. A kötelékkel egy magányos iráni F-14 vette fel a harcot. Az eredmény: három iraki vadász (egy 21-es és két 23-as) lezuhant, a többi (a biztosított helikopterrel együtt) elmenekült. Az iráni gép mindezt négy rakéta (két Phoenix és két AIM-7 Sparrow) indításával érte el.
az egy elég kamikaze pilóta lehetett... szerencséje, hogy megúszta...

a 21 nem ellenfél neki, de a 23 meg tudta volna lepni talán

repnapon jön és repülni is fog su-27 ;)
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Repülés
« Válasz #637 Dátum: 2013.06.05 10:51:14 »
az egy elég kamikaze pilóta lehetett... szerencséje, hogy megúszta...

a 21 nem ellenfél neki, de a 23 meg tudta volna lepni talán

repnapon jön és repülni is fog su-27 ;)
Igen, azt én is nagyon várom  :yes:

Ami az iránit illeti: többnyire túlerő ellen repültek, de ez általában nem okozott nekik gondot, mert olyan távolságból tudták indítani a rakétáikat (és ugye az F-14 már képes szimultán több célra indítani), amiből az irakiak általában még nem is észlelték a támadást - attól pedig pláne nagyon messze voltak, hogy maguk is be tudják fogni a Tomcatet a radarjukkal. A 23-as képességei sem érnek ezen a téren a Tomcatéinek a közelébe sem.

A legkomolyabb ellenfélként amúgy azokat a Mirage F-1-eseket kezelték az irániak, amelyeket már a háború közben kapott Irak a franciáktól.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Repülés
« Válasz #638 Dátum: 2013.06.10 10:21:01 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Repülés
« Válasz #639 Dátum: 2013.06.10 10:34:06 »
Respekt a pilótának!!!
Tavaly Februárban átvett gép, magyar lajstrommal (HA-LWM)
Bővebben
Várom a hozzászólásokat hogy: "Francia technika, stb" :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Repülés
« Válasz #640 Dátum: 2013.06.10 10:51:08 »
Tavaly Februárban átvett gép, magyar lajstrommal (HA-LWM)
Bővebben
Várom a hozzászólásokat hogy: "Francia technika, stb" :D
:hug: Szólj, ha a hülyeség mellett sikerült megértened a lényeget is...   :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Repülés
« Válasz #641 Dátum: 2013.06.10 11:12:11 »
:hug: Szólj, ha a hülyeség mellett sikerült megértened a lényeget is...   :)
Gondoltam kibővítem a információ forrást, ha valakit érdekel (persze az airportal is egy fórum, sok feltételezéssel, stb).
Meg ugye van némi magyar vonatkozása is a dolognak.
A pilóták teljesítményét meg nem vitatja senki  :hug:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Repülés
« Válasz #642 Dátum: 2013.06.10 11:19:41 »
Gondoltam kibővítem a információ forrást, ha valakit érdekel (persze az airportal is egy fórum, sok feltételezéssel, stb).
Meg ugye van némi magyar vonatkozása is a dolognak.
A pilóták teljesítményét meg nem vitatja senki  :hug:
Nem ezzel van gond, hanem az utolsó mondat nem hiányzott. Szerintem.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Repülés
« Válasz #643 Dátum: 2013.06.10 11:26:00 »
Nem ezzel van gond, hanem az utolsó mondat nem hiányzott. Szerintem.  :flowers:
Hát ha a japánoknak is lenne olyan népszerűbb repülőgépük mint a Boeing, Airbus, Bombardier és tsa, biztos lehetne párhuzamot vonni hogy melyik típussal volt kevesebb meghibásodás.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )