Teljesen iagazad van mindegyik pontban főleg a 3-ban de az én kocsim ezért nem márkaszervizes és ezért kérem ki a tanácsotokat álltalában mindenben és figyelem a hozászolásokat.Remélem hogy ez az olaj jó lessz bár ez a viszkozitás a gyárilag is ajánlott.Valamint a mulkori olajcserénél is mondták a bárdisok hogy nehogy a 10w-40 es szart tegyem bele valmint nekik egyből hozta a jó olajat a gépük.Remélem jó lessz ez így.
Most már csak az érdekel, hogy miben tér el és miért cserélték le az SMX-S-t 75W-90-es viszkozitásúra a Castrolnál?
Véleményem szerint mindenképpen figyelembe kell venni olajválasztásnál, hogy azonos viszkozitáson belül is mutathatnak az olajok jelentős különbséget bizonyos jellemzők tekintetében. (pl. sűrűség, viszkozitási index, lobbanáspont, stb.) Sőt, meggyőződésem, hogy ha pl több 5W-30-as olajat hasonlítunk össze, van olyan köztük, amelyiket jobban, illetve kevésbé "szeret" a motor, ami simán látható olajfogyásból, vagy akár hang alapján is. (Tesóm pl. így járt a Mobil1 olajjal a OFF Sharan ON esetében. Egyszer rakta bele, hallhatóan hangosabban, több rezonanciával járt a motor, ráadásul meg is evett belőle 1 litert a 15.000km alatt. Neki pl. a Castrol Edge turbodiesel 5W-40 jött be, ezzel a legjobb minden tekintetben.)
Visszatérve a Castrol váltóolajra, remélem, jó lesz és a módosítás is az olaj előnyére változott. Érdekes ez, mert B.S. próbálta a 75W-90-es TAF-X Castrolt is, de neki nem jött be, ellenben az SMX-S-sel. Bennem emiatt fogalmazódik meg némi kétely a viszkozitás miatt, de majd látod, mit a tapasztalatod vele...