Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2310378 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3120 Dátum: 2010.04.25 22:07:15 »
Egyszerű az ok, üt a dob, ha nem akarod hogy üssön, meg kell csinálni. Viszont egészséges és tiszta munka pofacserével együtt lenne.

Az hogy nem mozog azon mit értessz? Jobbra-balra kell hogy menjen különben nincs fék. Ahol felfekszik a fékalaplapra és összeér vele ott mindenképp jól jön egy kis zsír.

Az automata utánállítót kézzel szoktam beállítani, nagyon sok autónál nem megy magától, ezekre is jó ránézni esetleg utánállítani éves szervizekkor.
13K meg abszolút nem sok a pofáért, teljesen átlagos ár.
Holnap egy Mitsubishi Outlander 2005-ös 2.0 benzinesen kell féket csinálnom, dobol és pulzál a fékpedál fékezéskor. Sok benne a km is, szerintem tárcsacsere lesz, nézegettem darabja 26-30K előre plusz még a betét, na az a sok

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3121 Dátum: 2010.04.25 22:16:18 »
Értem, hogy üt, de mitől kopik a dob oválisra? Én hibáztam vagy a konstrukció ilyen vagy anyaghiba van? Ez izgat, nehogy újra elkezdjen ütni a drága új pofákkal...

Azon, hogy nem mozog, azon azt értem, hogy a dob levételét követően a fékpofák kézzel nem mozgathatóak semilyen mértékben sem. Nyilván fékezésre mozognak (szétfelé), de nincs egy minimális mértékű holtjátéka sem a rendszernek, ami a Hondákon tapasztalható. Ott a két betét jobbra-balra egy fél centit lötyög normál állapotában egyszerre, míg itt fix minden alkatrész, csak fékezéssel idézhető elő bármilyen irányú pofamozgás.

Az automata utánállítót én is most majd kézzel beállítom rendesen, legalább ez legyen OK, míg a pofákat cserélem és a tárcsát szabályoztatom... Azért elvárható lenne, hogy rendesen utánahúzzon a mechanika, ha már automata, azonban ennek a részeleges működésképtelensége számomra sem új, csak Toyotán dobféket még nem szereltem, nem tudom, hogy itt mi számít normálisnak... A zsírzás hiánya okozhat szerinted szorulást vagy csak nehezebb lesz picit a működése a rendszernek?

Az átlagos ár az relatív, márkás pofák kaphatóak 6-7-8e körül, amelyek nem integrált karosak. Azért a 7 és a 13e között van némi különbség. Az szabályzással együtt 10e-ből megállna, ez meg lesz vagy 15e minimum... Az Outlander meg nagy kocsi, nehéz és drága, még jó, hogy arra drágább a fék, mint az E11-esre. Szerintem a pulzálás ellen jó a szabályzás, persze csak ha a határértéken belül marad a tárcsa (vagy dob).

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3122 Dátum: 2010.04.25 22:25:32 »
Attól nem lehet ovális, hogy meleg dob+erősen behúzott kézifék? Vagy ez is olyan urban legend mint a betét hátulját zsírozgatni?  :)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3123 Dátum: 2010.04.25 22:27:39 »
Lehet az is, én már épkézláb magyarázatot nem tudok találni a dologra. Lehet, hogy egyszer túlmelegítettem és az a baj oka. Fene tudja...

TZoli

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3124 Dátum: 2010.04.25 22:32:54 »
Barna valahol el kell indulni, lehet anyaghiba, a kor, ha felszabályoztatod nincs rá garancia hogy nem fog ütni a későbbiekben, ezt senki nem mondja meg neked, főleg úgy hogy ugye a szabályzással "gyengítjük a dobot"
Fékkel meg árakban ne cigánykodj, nem játék.

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Szerviz
« Válasz #3125 Dátum: 2010.04.25 22:39:33 »
Tárcsa jó volt az Alfán?

Vacsi uj. Raadasul az is Ferodo kaliberu marka.  ::) A gyari betethez es tarcsahoz kepest 15ezer Ft-ban merheto az  elteres az elso tengelyere nezve az utangyartott vs. gyari arakhoz kepest. Soha tobbet utangyartott fekalkatresz.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #3126 Dátum: 2010.04.25 22:45:03 »
Értem, hogy üt, de mitől kopik a dob oválisra? Én hibáztam vagy a konstrukció ilyen vagy anyaghiba van? Ez izgat, nehogy újra elkezdjen ütni a drága új pofákkal...
Barna, ez egy eléggé szokványos dolog, hogy egy fékdob idővel oválisra kopik. Szoktak ilyet csinálni. Ha abnormálisan szorulna, akkor melegedne is (és éreznéd is lassú gurulásból megálláskor, hogy szorul a fék), szóval emiatt szvsz nem kell aggódj.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #3127 Dátum: 2010.04.25 22:47:56 »
Soha tobbet utangyartott fekalkatresz.
Ugye a gyár sem maga gyártja a fékalkatrészt. Te most kifogtál egy gyengébbet (vagy hibásat), ez tényleg pech. De odáig nem mennék, hogy egy Ate, Ferodo, Textar, Brembo kaliberű "utángyártott" ne lenne jó alternatívája a gyárinak. Ezt a tapasztalat sem támasztja alá.

Persze a gyári semmiképp nem rossz választás, ezt nem vitatom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Szerviz
« Válasz #3128 Dátum: 2010.04.25 22:59:36 »
Persze a gyári semmiképp nem rossz választás, ezt nem vitatom.

Errol van szo. Nem lehet ilyesmin sporolni, legalabbis feken, es Gumin biztosan nem. Ezek fix pontok. Ha ezekre nincs keret, akkor inkabb buszozni kell egy ideig.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Szerviz
« Válasz #3129 Dátum: 2010.04.26 00:26:29 »
Persze a gyári semmiképp nem rossz választás, ezt nem vitatom.
Errol van szo. Nem lehet ilyesmin sporolni, legalabbis feken, es Gumin biztosan nem. Ezek fix pontok. Ha ezekre nincs keret, akkor inkabb buszozni kell egy ideig.
Ebben egyet is értünk. Az az Ate betét, ami pl. legutóbb a Corollába került, éppenséggel drágább, mint a gyári. A Textar amit az Avensisbe vettünk, ugyancsak nem volt olcsóbb a gyárihoz képest. Mármint ami a listaárukat illeti.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Szerviz
« Válasz #3130 Dátum: 2010.04.26 09:02:11 »
Az az Ate betét, ami pl. legutóbb a Corollába került, éppenséggel drágább, mint a gyári. A Textar amit az Avensisbe vettünk, ugyancsak nem volt olcsóbb a gyárihoz képest. Mármint ami a listaárukat illeti.

Akkor bocsi, de nem ertem, hogy miert vetted oket. Ha jobb fekhatast akarsz, akkor lyuggatott es/vagy mart tarcsa kell versenyfekbetetekkel(csak a betetek kb. 30-40 korul kezdodnek/per szett). Gyakorlatilag teljesen indokolatlanul koltottel el sok ezer Ft-ot.   
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

toyotátakarok

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Szerviz
« Válasz #3131 Dátum: 2010.04.26 14:04:21 »
Sziasztok !

A toyotámon vezérműláncot kéne cserélni.  Tudtok ajánlani Pesten vagy a közelében egy megbízható szakit?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3132 Dátum: 2010.04.26 14:07:57 »
Láncot cserélni? Milyen autó pontosan és miért?
         

toyotátakarok

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Szerviz
« Válasz #3133 Dátum: 2010.04.26 14:09:19 »
Toyota corolla 2000-es gyártmány 165000 km

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3134 Dátum: 2010.04.26 14:22:01 »
Oké, de miért akarsz láncot cserélni? Toyotákban sosem kell. Van hibajelenség?
A lánccserére 150-200 ezret mondtak anno (ha jól rémlik) egyik ismerősömnek (neki tényleg gáz volt a kocsival, de végülis nem kellett láncot cserélnim, más volt a baja).