Szerző Téma: Autós magazinok, szaklapok  (Megtekintve 122746 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

baru

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 512
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #210 Dátum: 2007.02.27 17:26:29 »
Idézetet írta: "Satriani"
[http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/202827/auto_express_greatest_drives.html Besz@rás, milyen komoly kis összeállítás! 8) A legjobb: minden autó mellé mp3-ban raktak egy kis ízelítõt a motorhangból. Az RS4-nél bezártam az egészet a francba. :D Félelmetes hangja van. A kis Clio helyezése is szuper, egyre jobban meghozzák a kedvem ahhoz a kocsihoz. De ha jobban megnézem a listát, kéne mind. :) A két Porsche és a Lotus különösen. :szivecske:

Tényleg, hogyhogy nincs egyetlen dízel sem a listában? :D (Nehogy megmagyarázza valaki.)

Kihagyták az Imprezát.
Dízel azért nincs, mert :otlet:
Yaris Blue Ice 1.0

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #211 Dátum: 2007.02.27 17:43:32 »
Idézetet írta: "baru"
Idézetet írta: "Satriani"
[http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/202827/auto_express_greatest_drives.html Besz@rás, milyen komoly kis összeállítás! 8) A legjobb: minden autó mellé mp3-ban raktak egy kis ízelítõt a motorhangból. Az RS4-nél bezártam az egészet a francba. :D Félelmetes hangja van. A kis Clio helyezése is szuper, egyre jobban meghozzák a kedvem ahhoz a kocsihoz. De ha jobban megnézem a listát, kéne mind. :) A két Porsche és a Lotus különösen. :szivecske:

Tényleg, hogyhogy nincs egyetlen dízel sem a listában? :D (Nehogy megmagyarázza valaki.)

Kihagyták az Imprezát.

Az Impreza változott vmit 2006-ban? A cikkben vmi olyasmi van, h csak 2006-ban kihozott v. változtatott gépek szerepeltek a tavalyi gyõztes Golf GTI mellett. Az kemény, h egyedül a Clio Sport lett 5-ös ár/érték arányú, ha jól látom...
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #212 Dátum: 2007.02.27 21:01:05 »
Idézetet írta: "djibril"
Idézetet írta: "baru"
Kihagyták az Imprezát.

A cikkben vmi olyasmi van, h csak 2006-ban kihozott v. változtatott gépek szerepeltek a tavalyi gyõztes Golf GTI mellett.

Így van, ezért nincs egyetlen Ferrari sem a listában. :) A 2007-es hasonló összeállítás élmezõnyének az egyik tagja viszont már megvan: az itteni tesztgyõztest tutira berakják.

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #213 Dátum: 2007.03.09 08:59:16 »
Érdekes, mennyire más a megítélése egy autónak különbözõ országokban. Ebben a tesztben a Suzuki egyik pozitívuma:

Idézet
Individuality: the streets are overpopulated with MINIs, so it’s great to have a similarly sized alternative that’s not only fun but also stands out from the crowd.


Nem tudok vele vitatkozni.

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #214 Dátum: 2007.03.13 11:29:41 »
...hogy ne offoljuk szét az Auris topikot...

Idézetet írta: "Palaczk"
Amúgy itt írják is, hogy a Corolla hátsó helyezését a relatíve kis helykínálat okozta.

Á, ez csak porhintés. Ezeken az értékelési szempontokon a Corolla összesen 8 pontot veszített az Astrához képest (elõl kettõ, hátul egy ponttal tágasabb az Opel [de izé ez így leírva], a csomagtartója 5 ponttal nagyobb), összesítésben 28 pont a különbség. Alapár: 11 pont; fékek: 10 pont az Astra javára. Ez eleve 29 pont difi. (Akik nem olvasták az elõzményeket: errõl a tesztrõl van szó.)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #215 Dátum: 2007.03.13 12:22:03 »
Idézetet írta: "Satriani"
...hogy ne offoljuk szét az Auris topikot...

Idézetet írta: "Palaczk"
Amúgy itt írják is, hogy a Corolla hátsó helyezését a relatíve kis helykínálat okozta.

Á, ez csak porhintés. Ezeken az értékelési szempontokon a Corolla összesen 8 pontot veszített az Astrához képest (elõl kettõ, hátul egy ponttal tágasabb az Opel [de izé ez így leírva], a csomagtartója 5 ponttal nagyobb), összesítésben 28 pont a különbség. Alapár: 11 pont; fékek: 10 pont az Astra javára. Ez eleve 29 pont difi. (Akik nem olvasták az elõzményeket: errõl a tesztrõl van szó.)


Na ja, stimmel, nem értem miért pont a helykínálatot emelték ki, amikor a féken meg az áron több múlott. Hát, gondolom épp ez jutott eszébe a hombrénak, aki az összegzést írta. (Idõközben szerencsére az Auris fékje nagyot fejlõdött, még többet is kapott rá, mint a Golf; de a késõbbi tesztekben már az E12-esek is jobban szerepeltek; jó dolog ez, mert ez szerintem csakugyan említésre méltó hátrány volt, sokkal inkább mint pl. a pár centi az utastérben.) No mindegy, pontozás, súlyozás ...elvileg van egy táblázat, aszerint csinálják. Ezt nyilván valamilyen szinten csak szubjektíven lehet megcsinálni (márcsak azért is, mert idõrõl idõre variálják az egész értékelési rendszert, ami nekem pl. nem különösebben tetszik), asszem ebben idõközben tényleg közös nevezõre jutottunk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #216 Dátum: 2007.03.13 13:23:08 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...asszem ebben idõközben tényleg közös nevezõre jutottunk.

:10:

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #217 Dátum: 2007.04.12 13:21:26 »
Kicsit az Auris-topik hangulatához illeszkedik egy rövid szösszenet, amit itt találtam:

Idézet
Az S40-esbõl vett "lebegõ" középkonzol igazából mutatós megoldás, de semmi több, a központi kijelzõ túl kicsi, a gombok unalmasak.


Unalmas gombok, hát ez kész. (Meg mintha egy nyomorult A6-osban vagy E-Klasséban izgalmas gombok lennének...) Régen olvastam ekkora blõdlit.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #218 Dátum: 2007.04.12 20:18:38 »
Idézetet írta: "Satriani"
Kicsit az Auris-topik hangulatához illeszkedik egy rövid szösszenet, amit itt találtam:

Idézet
Az S40-esbõl vett "lebegõ" középkonzol igazából mutatós megoldás, de semmi több, a központi kijelzõ túl kicsi, a gombok unalmasak.


Unalmas gombok, hát ez kész. (Meg mintha egy nyomorult A6-osban vagy E-Klasséban izgalmas gombok lennének...) Régen olvastam ekkora blõdlit.


Egymást másolják a gügyék, így nyilván sokkal egyszerûbb ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #219 Dátum: 2007.05.03 18:23:17 »
http://index.hu/kultur/media/autos3326/

---

Csecsemõnek minden vicc új: http://www.roadandtrack.com/ Ilyen cikkek vannak rajta (katt a képre):


Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #220 Dátum: 2007.08.08 08:23:45 »
Korábban szó volt arról, hogy a tesztek végeredménye mennyire nüanszokon múlik, és az értékelési szempontok, valamint azok szubjektív elemei mennyire befolyásolhatják a végeredményt. Sõt, arról is volt szó, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze. Nem szeretnék politikailag inkorrekt feloldásokat olvasni, de ezt a két tesztet, illetve legalább az értékelésüket muszáj megnézni:
1
2
Az értékelõ kis táblák világosak, a szótárazást megspórolandó íme az egyes szempontok magyar megfelelõi:
Agrément De Conduite - Vezetési benyomások
Confort - Komfort :)
Consommations - Fogyasztás
Général - Általános benyomások
Habitabilité - szó szerint lakhatóságot jelent; a beltér ergonómiáját, (ki)használhatóságát értik alatta
Performances - menetteljesítmények
Prix/Equipements - ár/felszereltség
Qualité Perçue - minõségérzet (érdekes, a nálunk megszokott, germanizált sajtó véleményétõl merõben eltérõ eredmények születnek ;))
Sécurité - biztonság

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #221 Dátum: 2007.08.09 19:53:06 »
Idézetet írta: "Satriani"
Korábban szó volt arról, hogy a tesztek végeredménye mennyire nüanszokon múlik, és az értékelési szempontok, valamint azok szubjektív elemei mennyire befolyásolhatják a végeredményt. Sõt, arról is volt szó, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze. Nem szeretnék politikailag inkorrekt feloldásokat olvasni, de ezt a két tesztet, illetve legalább az értékelésüket muszáj megnézni:
1
2
Az értékelõ kis táblák világosak, a szótárazást megspórolandó íme az egyes szempontok magyar megfelelõi:
Agrément De Conduite - Vezetési benyomások
Confort - Komfort :)
Consommations - Fogyasztás
Général - Általános benyomások
Habitabilité - szó szerint lakhatóságot jelent; a beltér ergonómiáját, (ki)használhatóságát értik alatta
Performances - menetteljesítmények
Prix/Equipements - ár/felszereltség
Qualité Perçue - minõségérzet (érdekes, a nálunk megszokott, germanizált sajtó véleményétõl merõben eltérõ eredmények születnek ;))
Sécurité - biztonság


Én errõl már korábban leírtam a véleményemet. Nem hiszem, hogy részrehajlásról lenne szó. Inkább csak eltérõ elvárásokról, és ezek alapján mûködtetett értékelési rendszerekrõl. Aztán ha tisztában vagy nagyjából ezeknek a mibenlétével, akkor eldöntheted, hogy számodra melyik legyen a mérvadó. Minden tiszteletem a franciáké, elhiszem hogy õk más dolgokat tartanak fontosnak, de számomra valahol vicc kategória, hogy egy Megane jobb legyen mint egy Golf (mindkét típust ismerem, vezettem), vagy hogy egy C6-os vezetési benyomásai jobbak legyenek, mint egy A6-osé. Lehet használni ilyen szavakat, mint "germanizált", de lehet úgy is gondolkodni, hogy melyik az a nemzet Európában (ha nem az egész világon), amelyik egy autóval szemben úgy általában a legmagasabb elvárásokat támasztja (elég említeni azt az igénybevételt, amit a sebességkorlátozás nélküli autópálya-használat jelent, hogy mást ne mondjak). Szerintem ezek a németek, úgyhogy én tisztelettel megmaradnék az õ értékelésüknél, mint zsinórmértéknél.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #222 Dátum: 2007.08.09 22:54:01 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...Nem hiszem, hogy részrehajlásról lenne szó...
...számomra valahol vicc kategória, hogy egy Megane jobb legyen mint egy Golf (mindkét típust ismerem, vezettem)...
...én tisztelettel megmaradnék az õ értékelésüknél, mint zsinórmértéknél.

http://forum.toyotaclub.hu/viewtopic.php?p=168243#168243 ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #223 Dátum: 2007.08.10 01:19:16 »
Idézetet írta: "Satriani"
Idézetet írta: "Palaczk"
...Nem hiszem, hogy részrehajlásról lenne szó...
...számomra valahol vicc kategória, hogy egy Megane jobb legyen mint egy Golf (mindkét típust ismerem, vezettem)...
...én tisztelettel megmaradnék az õ értékelésüknél, mint zsinórmértéknél.

http://forum.toyotaclub.hu/viewtopic.php?p=168243#168243 ;)


Ja, találtál megint valamit, amirõl úgy véled, hogy alátámasztja a véleményedet a német tesztekrõl? Hát ez nem új, nagyon sokszor kifejezted már, hogy e téren nem sokra tartod õket: "tesztelõ-droid" meg mit tudom én... Itt meg nyilván hab a tortán, hogy egy VW-t merészeltek jobbnak ítélni :kacag: ...

(Mellesleg, mivel te is rengeteg autótesztet olvasol, nyilván jól tudod, hogy ugyanazon újságban ugyanaz az autó két eltérõ alkalommal vajmi ritkán szokott azonos pontszámot kapni, lévén mert egyrészt ugye van jópár kritérium, aminek az értékelése részben szubjektív; másrészt nyilván azt is láttad már sokszor, hogy mérhetõ dolgokban is gyakran vannak eltérések, fékútban csakúgy mint más paraméterekben, lásd pl. fogyasztás, gyorsulás stb. 2 m fékúteltérés adódhat az eltérõ hõmérséklettõl kezdve az eltérõ gumin át az eltérõ útburkolatig sokmindenbõl, a tesztelõnek pedig nyilván azt az eredményt kell pontoznia, ami neki konkrétan kijött. A 493 pontos tesztben a Lexus ugye 2 m-rel jobban fékez és 0.4 literrel kevesebbet is fogyaszt, ez már a "nagyságrendnyi"(???) 24 pontos eltérést részben meg is magyarázza.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Autós magazinok, szaklapok
« Válasz #224 Dátum: 2007.08.10 07:46:37 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ja, találtál megint valamit, amirõl úgy véled, hogy alátámasztja a véleményedet a német tesztekrõl?

Minden hónapban akad egy-két ilyen, nem mondanám, hogy egyedi eset.

A két teszt eredményérõl: nyilván pontosan, elfogulatlanul mértek mindkét alkalommal, mert mint korábban felvilágosultunk, õk ilyen nép, a vérükben van. De ha feltételezzük, hogy a Lexusok viszonylag jó minõségû autók, tehát gyakorlatilag egyformák, akkor a Phaetonnak - ha szerepelt volna a mercis-BMW-s összehasonlításban, ahol a Mercitõl pár ponttal szerzett kevesebbet - 1. Porschéket lazán alázó fékutat kellett volna produkálni 2. péppé kellett volna verni az ottani mezõnyt. Phaeton, mint a világ legjobb luxuslimuzinja, ugyebár. Röhögnöm kell.

Azt sem értem, miért említenek a Phaetonnál kedvezõ alapárat, amikor a Lexusnál csekély 21.291 euróval drágább. Bizonyára ez is a mérési hibahatáron belül van.

Amúgy megnéztem pár tesztet, 170 lovas dízel Passat fogyasztása 3 alkalommal 7,7-7,8, fékútja 2x 39, 1x 41 méter, gyorsulások és rugalmassági adatok össze-vissza alakulnak, pontszám 497-513-516. Elvileg ugyanaz az autó, elvileg összehasonlítható, azonos pontrendszer, hozzá a természetesen megkérdõjelezhetetlen objektivitás. Ha a mérhetõ dolgokban is ekkora különbségek vannak, hogyan bízhatna az ember a szubjektív értékelési szempontok elfogulatlan "mérésében"?

Továbbra is ott tartok, a pontozósdi egyszerûen rossz akkor is, ha ezt a vitán felül álló objektivitású, autókkal szemben legigényesebb németek évtizedek óta használják. Ha minden héten más eredmény jön ki, ha minden összehasonlítás tele van szubjektív, mégis pontozott szempontokkal, akkor megbízhatatlan, öncélú, fölösleges az ilyen részletességû rendszer. Fel kell sorolni az elõnyöket-hátrányokat, összehasonlító táblázatban közölni a kiemelten aznapi!!! mérési eredményeket, gyõztest nem hirdetni, hanem rábízni az olvasóra a benyomások, eredmények alapján való mérlegelést.

Eklatáns példa a rendszer alkalmatlanságára a valamelyik nyári AB-szám kupé-kabrió összehasonlítása. Eos, 3er, C70 és A4. Persze nyer az Eos, de az értékelésben leírják, hogy a BMW egészen más világ, csak az Eos, aminek amúgy semmi keresnivalója a prémium kabriók között, és - kisebb motorral - kikap a Focustól, annyival olcsóbb, hogy bla-bla-bla. Mégis, mi értelme van ennek? (Persze a VAG marketingen kívül.)