Ja, találtál megint valamit, amirõl úgy véled, hogy alátámasztja a véleményedet a német tesztekrõl?
Minden hónapban akad egy-két ilyen, nem mondanám, hogy egyedi eset.
A két teszt eredményérõl: nyilván pontosan, elfogulatlanul mértek mindkét alkalommal, mert mint korábban felvilágosultunk, õk ilyen nép, a vérükben van. De ha feltételezzük, hogy a Lexusok viszonylag jó minõségû autók, tehát gyakorlatilag egyformák, akkor a Phaetonnak - ha szerepelt volna a mercis-BMW-s összehasonlításban, ahol a Mercitõl pár ponttal szerzett kevesebbet - 1. Porschéket lazán alázó fékutat kellett volna produkálni 2. péppé kellett volna verni az ottani mezõnyt. Phaeton, mint a világ legjobb luxuslimuzinja, ugyebár. Röhögnöm kell.
Azt sem értem, miért említenek a Phaetonnál kedvezõ alapárat, amikor a Lexusnál csekély 21.291 euróval drágább. Bizonyára ez is a mérési hibahatáron belül van.
Amúgy megnéztem pár tesztet, 170 lovas dízel Passat fogyasztása 3 alkalommal 7,7-7,8, fékútja 2x 39, 1x 41 méter, gyorsulások és rugalmassági adatok össze-vissza alakulnak, pontszám 497-513-516. Elvileg ugyanaz az autó, elvileg összehasonlítható, azonos pontrendszer, hozzá a természetesen megkérdõjelezhetetlen objektivitás. Ha a mérhetõ dolgokban is ekkora különbségek vannak, hogyan bízhatna az ember a szubjektív értékelési szempontok elfogulatlan "mérésében"?
Továbbra is ott tartok, a pontozósdi egyszerûen rossz akkor is, ha ezt a vitán felül álló objektivitású, autókkal szemben legigényesebb németek évtizedek óta használják. Ha minden héten más eredmény jön ki, ha minden összehasonlítás tele van szubjektív, mégis pontozott szempontokkal, akkor megbízhatatlan, öncélú, fölösleges az ilyen részletességû rendszer. Fel kell sorolni az elõnyöket-hátrányokat, összehasonlító táblázatban közölni a kiemelten aznapi!!! mérési eredményeket, gyõztest nem hirdetni, hanem rábízni az olvasóra a benyomások, eredmények alapján való mérlegelést.
Eklatáns példa a rendszer alkalmatlanságára a valamelyik nyári AB-szám kupé-kabrió összehasonlítása.
Eos, 3er, C70 és A4. Persze nyer az Eos, de az értékelésben leírják, hogy a BMW egészen más világ, csak az Eos, aminek amúgy semmi keresnivalója a prémium kabriók között, és - kisebb motorral -
kikap a Focustól, annyival olcsóbb, hogy bla-bla-bla. Mégis, mi értelme van ennek? (Persze a VAG marketingen kívül.)