Szerző Téma: !Teljesen OFF  (Megtekintve 1249817 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7785 Dátum: 2012.02.03 23:35:06 »
nem tudom felfogni, hogy nem lehet ezt nyereségesen üzemeltetni ....... mikor havi szinten több ezer utas van, és nem két fillér egy repjegy....
itt is valaki lehuzza a lovét? :hmmmm:
Van fogalmad kb. hogy mennyiért lízingelik a gépeket, mennyi a karbantartás, a személyzet, az üzemanyag, fel- és leszállási illetékek stb? Az hogy mennyi a bevétel, csak egy dolog.
Sok ország megvan nemzeti légitársaság nélkül.

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7786 Dátum: 2012.02.04 00:43:58 »
Van fogalmad kb. hogy mennyiért lízingelik a gépeket, mennyi a karbantartás, a személyzet, az üzemanyag, fel- és leszállási illetékek stb? Az hogy mennyi a bevétel, csak egy dolog.
Sok ország megvan nemzeti légitársaság nélkül.

... meg a management fizetései, stb. Mert mindenütt a felsővezetés akkor is megkapta(ja) a fizetését, prémiumát, ha a cég már régen veszteséges... ( nem csak nálunk!)
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7787 Dátum: 2012.02.04 07:56:55 »
Van fogalmad kb. hogy mennyiért lízingelik a gépeket, mennyi a karbantartás, a személyzet, az üzemanyag, fel- és leszállási illetékek stb? Az hogy mennyi a bevétel, csak egy dolog.
Sok ország megvan nemzeti légitársaság nélkül.
és másik országokban tudják üzemeltetni veszteség nélkül?
csak nálunk nem?

ha nem tudják finanszirozni a lizinget ,minek vágtak bele?  valoszinüleg 5 -10-20 éve sem volt olcso dolog......
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7788 Dátum: 2012.02.04 10:20:29 »
és másik országokban tudják üzemeltetni veszteség nélkül?
csak nálunk nem?

ha nem tudják finanszirozni a lizinget ,minek vágtak bele?  valoszinüleg 5 -10-20 éve sem volt olcso dolog......
A Malév is csak egy cég. Befektetnek, gazdálkodnak, nyereségesen vagy veszteségesen. Itt az utóbbi történ és nem csak mostanában. Állam bácsi már többször kisegítette a céget, de mindig elúszott a pénz. Most is ezt akarták, de az EU befenyegetett, így bukni hagyták. Magas költségek, csökkenő utasszám, rosszul kihasznált járatok. Sajnálatos dolog, de nem ettől lesz fekete bárány Mo. Pl a Swissair is bedőlt már, aztán újra elindították.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7789 Dátum: 2012.02.04 10:38:14 »
és másik országokban tudják üzemeltetni veszteség nélkül?
csak nálunk nem?

ha nem tudják finanszirozni a lizinget ,minek vágtak bele?  valoszinüleg 5 -10-20 éve sem volt olcso dolog......
Minek vágtak bele? 66 -éves a Malév Mindig presztizskérdés is volt a szocializmusban is. A pénzt csak nyelte. Nehéz egyszer azt mondani nem csinálják tovább (mert nem tudjuk gazdaságosan)
Az EU megparancsolta, hogy fizessen vissza 100 milliárdot, közbe inkább annyit kellett volna most még kapni :devil: Ezt OV nem vállalhatta be :no:
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.04 10:46:02 írta OldPiet »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7790 Dátum: 2012.02.04 12:49:40 »
Én elég sokat repülök, több légitársasággal is. A Bp-Brüsszel viszonylatra egy Malév jegy ára 2-3-szorosa mondjuk Brussels Airlines jegyárának (eleinte nincs különbség, de minél később foglalod annál nagyobb a különbség). Ennek ellenére az összes Brüsszel-be/ből tartó járat dugig volt, amivel utaztam. Nem hiszem el, hogy ez nem érte meg nekik vastagon... Az összes kormányzati utazást alapvetően malévval megy, csak akkor jöhet szóba más, ha nincs a malévnak a megfelelő helyre/időben járata.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7791 Dátum: 2012.02.04 12:50:35 »
Az EU megparancsolta, hogy fizessen vissza 100 milliárdot, közbe inkább annyit kellett volna most még kapni :devil: Ezt OV nem vállalhatta be :no:

Az EU megparancsolta, hogy fizessen vissza 100 milliárdot, amit a kormány EU pénzből nem szabályos keretek között adott az Malévnak. Akkor ez EU a hibás?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7792 Dátum: 2012.02.04 12:54:35 »
Magas költségek, csökkenő utasszám, rosszul kihasznált járatok.

Vagyis: magas jegyárak és ennek ellenére kitömött járatok, ezt akartad mondani, ugye? Elég sokat utaztam velük, tudom miről beszélek.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7793 Dátum: 2012.02.04 12:56:42 »
Az EU megparancsolta, hogy fizessen vissza 100 milliárdot, amit a kormány EU pénzből nem szabályos keretek között adott az Malévnak. Akkor ez EU a hibás?
OK azt nem mondták, hogy EU pénzből volt :D
De az EU a tisztességtelen konkurrenciára hivatkozott- jól mondom?
Hát most jól elsöpörték a magyar konkurenciát :cool2:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7794 Dátum: 2012.02.04 13:13:56 »
Vagyis: magas jegyárak és ennek ellenére kitömött járatok, ezt akartad mondani, ugye? Elég sokat utaztam velük, tudom miről beszélek.
Ma Malév járatainak hány %-án repültél?
A saját statisztikájuk alapján sok erősen hiányos járat volt.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7795 Dátum: 2012.02.04 13:25:07 »
Ma Malév járatainak hány %-án repültél?
A saját statisztikájuk alapján sok erősen hiányos járat volt.

És akkor mi a jó megoldás? megszűntetni a veszteséges járatokat, vagy bedönteni a céget?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7796 Dátum: 2012.02.04 13:26:10 »
De az EU a tisztességtelen konkurrenciára hivatkozott- jól mondom?

Igen, mert az EU szabályok szerint nem kedvezhetsz a saját nemzeti szolgáltatódnak. Ezzel lehet nem egyetérteni, de ha az EU-tól kapott pénzt költjük, akkor illik ezt figyelembevenni.

Ha nem EU-s pénz lett volna, akkor mit kérhetne vissza az EU? Saját pénzét mindenki oda osztja ahova akarja.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7797 Dátum: 2012.02.04 13:34:16 »
És akkor mi a jó megoldás? megszűntetni a veszteséges járatokat, vagy bedönteni a céget?
Gondolom nem csak ennyi volt a probléma. Szerintem már jóval korábban meg kellett volna szüntetni, csakhát ugye presztízs kérdést csináltak belőle.
Én rég nem repültem Malévval, sőt Ferihegyről sem (jó, Liszt Ferencről), a bécsi sokkal közelebb van. Egyszerűbb, olcsóbb.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.04 13:36:25 írta Nagycitrom »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7798 Dátum: 2012.02.04 13:38:41 »
Bécs olyannyira olcsóbb, hogy máskor azt néztem, hogy odautazással és parkolással együtt lenne kb egy árban a malévvel. A Malév irreálisan drága légitársaság volt. Ez pedig nem jó üzletpolitika.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Késő Róbert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 486
Re:!Teljesen OFF
« Válasz #7799 Dátum: 2012.02.04 17:00:25 »
Komolyabb problémák akkor kezdődtek amikor szétcibálták kis és alvállalatokra, megbontották az egységet...
Engem kimondottan irritál hogy a már utolsók között maradt minőségi szolgáltatást nyújtó magyar szolgáltatót megölték... jó lesz másik, de arra a nyakam tenném hogy többé magyar zászlós gép a büdös életbe nem fogja szaggatni az eget :@ Egy máv vagy egy bkv csődöt simán el tudnék fogadni, de ez felfoghatatlan, így elkúrni...
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.04 17:03:54 írta Késő Róbert »