Igen, ez egy fontos érv. Persze ha 90-el mennél az autópályán, azzal tovább minimalizálnád a kockázatot ...
A fene tudja, akkor meg a kamionokkal kellene küzdeni, ezek előzése meg veszélyes lenne a többi személyautós jóval magasabb tempója miatt.
Á, akkor nem pont 90-el kell menni, hanem annyival, hogy a kamionok ne előzzenek meg. De ez itt van valahol: tényleges 90-95 környékén.
Illetve a 130 nem egy légbőlkapott érték (elvileg), hanem megalapozott, mint megengedett, optimális sebesség a személyautóknak.
Na, érdekelne a magyarázatot, hogy miért
... Sztem a mai modern autóknak (értem ezalatt kábé az utóbbi másfél évtized gyakorlatilag összes típusát) ez a tempó kevés. Ha én dönthetném el, 150 lenne a limit. És lenne differenciálás: nappal, száraz úton 150; sötétben 130; vizes úton nappal 130, sötétben 110.
Nem légből kaptam amúgy ezt az értéket: azokban az országokban, amelyekben fontolgatják a limit emelését (így hirtelen Ausztria és Szlovákia ugrik be, vagy talán a csehek is?), 150 van megcélozva.
Egyébként a szabályozás egyáltalán nem egységes: Európában a norvégiai horrorisztikus 90 kmh-tól kezdve van 100-as, 110-es, 112-es (70 mph, UK), 120-as meg ugye 130-as limit is - nomeg a németek.