Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3371482 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17115 Dátum: 2017.05.01 17:36:27 »
több mint 600e Ft értékű alkatrészt kaptál.
Szereléssel együtt nem is drága. Régebben milliós összeggel riogatták az embereket.

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17116 Dátum: 2017.05.01 17:50:16 »
Sziasztok!

Még csak ismerkedem a prius 2-vel, egy két információm van hozzá. Szeretnék érdeklődni, hogy mennyire érdemes venni egy 2006os faceliftes Priust kb. 200.000 km-el. Mire kell figyelni a vásárlásnál? Mennyire érdemes ragaszkodni a facelift változathoz? Mik szoktak lenni egy ilyen használt priusnál a buktatók?
Válaszotokat előre is köszönöm

Szia! Az enyém 2007-es, de most hagytuk el a 200.000 km-t. Ami nálam megkotlott eddig:
- kormányösszekötő spirál: a kormányon nem mindegyik gomb működik, vagy másodikra harmadikra veszi a jelet
- első csapágyak és futőműalkatrészek: Ha szalonozol az autóval, akkor erősebb morgás hallatszik a terhelt oldalról
- beázhat a hátsó csomagtartó és a pótkeréknél gyűlik össze a halastó: kis szilóval otthon orvosolható
- Első fékbetét tárcsástól cserélendő: Nálunk ez lesz az első még talán van benne 10.000 km
- Kis akksinak is valahol itt lesz vége
- Nálam az egyik cella is elszállt.

Azért a többséges kopoalkatrész, ami teljesen normális, de sok tud lenni, ha nálad jön össze mind. Általában a gumi is pont Nálad fog elkopni. A cellával nem túl gyakori, egyedi eset vagyok. Mindenképp vidd el toyotás átvizsgálásra, azt a pénzt megéri.

A feleségem nevében tudom mondani, hogy nagyon meg vagyunk elégedve a gépsárkánnyal, most úgy érzem, hogy MÉG 200.000 kilóméter még benne van simán.

Ja... és ne egye az olajat, a cserék között ne kelljen utántölteni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.01 18:02:18 írta Szababo »
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17117 Dátum: 2017.05.01 17:58:40 »
Szereléssel együtt nem is drága. Régebben milliós összeggel riogatták az embereket.

Nocsak, én azt hittem, hogy 400 körül az akksi, meg mondjuk 100 eHUF-ért beleugrik. 600+-ért saját számlára biztos elkapott volna sírógörcs. Ha lejár a gari, be sem merek majd menni Toyotáékhoz ilyen ügyekben. :)
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17118 Dátum: 2017.05.01 18:24:47 »
Nocsak, én azt hittem, hogy 400 körül az akksi, meg mondjuk 100 eHUF-ért beleugrik. 600+-ért saját számlára biztos elkapott volna sírógörcs. Ha lejár a gari, be sem merek majd menni Toyotáékhoz ilyen ügyekben. :)

Az új akkupakkra mennyi garanciát vállalt a Toyota?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17119 Dátum: 2017.05.01 18:49:57 »
600+-ért saját számlára biztos elkapott volna sírógörcs.
Nézőpont kérdése, elég sok, de a millió+ hoz képest sokkal elviselhetőbb.

Micila
1 évet írt, ami kb. 4000 ért még valószínűleg meghosszabbítható.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.01 18:52:19 írta Agyarka »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17120 Dátum: 2017.05.01 19:32:52 »
Nézőpont kérdése, elég sok, de a millió+ hoz képest sokkal elviselhetőbb.

Micila
1 évet írt, ami kb. 4000 ért még valószínűleg meghosszabbítható.

Köszönöm. Magam bizton vennék pár év garit, főleg ha a javát más fizette.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17121 Dátum: 2017.05.01 21:06:44 »
Köszönöm. Magam bizton vennék pár év garit, főleg ha a javát más fizette.

1 évet mondtak a Toyotánál az új akksira, mint garancia, ha hosszabítani lehet természetesen én is megteszem.
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17122 Dátum: 2017.05.01 22:40:01 »
En szemely szerint nem erzem olyan rettenetesen soknak azt a 600 ropit...gondoljunk bele, ez egy kettomegu lendkerek plusz kuplung plusz egy turbo ara. Talan mar fole is lottem ezzel...raadasul erre lehet tovabbi garanciat is kapni kvazi ingyen...az enyemre meg van hat ev (itt tiz ev alapbol jar minden hibrid hajtaslancara)

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17123 Dátum: 2017.05.02 08:04:44 »
En szemely szerint nem erzem olyan rettenetesen soknak azt a 600 ropit...gondoljunk bele, ez egy kettomegu lendkerek plusz kuplung plusz egy turbo ara. Talan mar fole is lottem ezzel...raadasul erre lehet tovabbi garanciat is kapni kvazi ingyen...az enyemre meg van hat ev (itt tiz ev alapbol jar minden hibrid hajtaslancara)

Engem úgy lelkileg az borított meg, hogy ahelyett, hogy cellát cserélt volna a "szak"szerviz, komplett akksit cseréltek. Nyílván én most jól jártam, mert mivel garis volt nem kellett fizetni, de ha 8 hónap múlva jön elő, akkor már szívóágon vagyok.

Vagyis hát ilyenkor annyi, hogy cellát kell cseréltetnem egy priuszokhoz értő emberrel. Én úgyis szeretném az autót használni nyugodtan, hogy nincs már rá gari, de a szakszervízben úgy látom, hogy úgy gondolkodnak, hogy nem problémát oldanak meg, hanem főkomponenseket cserélnek oszt jóvan.

Azért hagyjuk a dízeleket, van az is. 190.000-nél köszöni jól van. A fentiekből soha semmire sem kellett költeni (lekopogom) és még automata is.

Én úgy gondolom, ha az én esetemet beszívja egy normál felhasználó, aki mondjuk nem fórumozik, vagy annyire nem ért az autóhoz és kifizettetik vele a 600+-os számlát, egy életre el megy a kedve a Priuszozástól meg a Toyotázástól. 
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17124 Dátum: 2017.05.02 08:09:12 »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17125 Dátum: 2017.05.02 11:15:56 »
Engem úgy lelkileg az borított meg, hogy ahelyett, hogy cellát cserélt volna a "szak"szerviz, komplett akksit cseréltek.
A márkaszerviz azért márkaszervíz, mert gyári technológának megfelelően javít, a gyár által jóváhagyott eszközökkel és anyagokkal. Különösen igaz ez a garanciális javításokra. Az ügyeskedést, harácsolást, átveréseket most hagyjuk, azok sajnos minden mesterségnél előfordulnak.
A gyár a meghajtó akkut csak egyben forgalmazza, nincs külön cikkszáma az egyes egységekre. Így lehet megoldani egyszerűen és garantált minőségben a javítást.

Akkut cellánként javítani nehéz, mert a jó végeredményhez nem elég a kiugró hibás cella cseréje. Az összes cellán kellene effektív kapacitást mérni, és megközelítőleg azonos állapotú cellákból összeállítani a pakkot. Az összes csatlakozót oxidmentesíreni kell, valamint a cellákat azonos töltöttségi állapotba hozni azaz ballanszírozni. Utóbbihoz olyan töltő rendszerrre lenne szükség ami cellánként monitoroz és ennek megfelelően cellánként tölt.
Na ez utóbbi az amiről szívesen kamuznak egyesek, tudatlanságból vagy szándékosan, egyre megy. Ugyanis ilyen töltőt a HSD k- hez nem árulnak. Úgyhogy vki vagy épít magának, vagy sok töltővel egyszerre cellánként töltöget. Ebből sok vadiúj akkupakkot lehetne vásárolni. Igazából csak olyan műhelynek érné meg, ami a Toyotával szerződött, és nagy mennyiségű felujjítást végez. A 3. megoldás amikor vki időmilliomosként saját magának egyenként csinálja a kapacitás mérést és ballanszírozó töltés. Ez az egyidejüség hiánya miatt nem annyira jó mint célgéppel.

Maszek műhelyben sajnos vagy egyáltalán nem foglalkoznak a különböző töltöttséggel, vagy impulzus töltéssel próbálják helyettesíteni bízva abban, hogy a cellák belső ellenállása majd elintézi a kiegyenlítődést (azért ennek a hatékonysága erősen kétséges). A cellák egyenkénti kapacitás mérését pedig csak néhány mérnök csinálja hobbiból, általában magának, mert időigényes.

Szóval egyenletes, garantált minőség komplett cserével biztosítható.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.02 11:34:44 írta Agyarka »

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17126 Dátum: 2017.05.02 11:46:02 »
Van egyáltalán Magyarországon olyan szaki, aki ezeknek a követelményeknek megfelelően végzi a modulcserét?

Subidubi76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17127 Dátum: 2017.05.02 19:35:41 »
Igen van olyan szaki? Én vállalom!
Van olyan töltőm, ami századvolt pontosan tölti fel azonosra a cellákat.

Üdv:
Tamás

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17128 Dátum: 2017.05.02 19:50:03 »
Milyen töltőt használsz?
Hogyan van bekötve?
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.02 19:51:42 írta Agyarka »

Subidubi76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17129 Dátum: 2017.05.02 20:09:49 »
Ez valójában egy nagyon pontos labortáp. Újonnan 3000 euro az ára.
Egyenként a javításkor megnézem a blokkok belső ellenállását aminek nagy azt cseréljük,majd ellenőrzöm a legmagasabb blokkfeszültséget. Ezután mind a 27-et erre szintre töltöm fel.
Ezek után újabb ellenőrzés és ha szükséges újra töltögetés.
Időigényes, de közben az ember mást is csinál így belefér. Jól viszont csak így lehet megcsinálni.

Üdv:
Tamás