Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3371398 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16890 Dátum: 2017.02.12 10:01:02 »
Sziasztok,

Lehet, hogy a "Hibák, hibajelenségekbe" kéne írnom, de inkább a tapasztalatotok érdekel - kinek mennyi ideig bírja az állást a kis akksi? Nekem kb. 3,5 hét után úgy lekókadt, hogy most ki kellett hívnom az ÖAMTC-t (egyik osztrák autóklub) bikáztatni a kocsit.

Utoljára január 19-én reggel és délben mentem egy-egy iskolakört a gyerekeimért, akkor leraktam, majd még aznap elrepültem több, mint 2 hétre az Egyesült Királyságba kollégákkal egy munka miatt. Múlt vasárnap értem haza, a héten nem néztem rá a kocsira. Akartunk tegnap menni vele, de nem indult, belső fények is alig, műszerfal pislákol stb.

A kocsi 2010-es, a gyári akksit 2014 őszén cseréltem egy Bosch-ra, tehát alig múlt 2 éves. Nem örülök neki. :no:

Adalék, nem tudom, hogy mennyire növeli/csökkenti a készenléti fogyasztást: Révész Péter-féle lopásgátló van az autóban.

Azt nem hiszem, hogy valami belső világítást égve hagytunk volna (persze nem kizárt), mert már megvan a rutin és az ennyi idő alatt teljesen leszívta volna IMHO.

Szóval, kinek mi a tapasztalata?

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16891 Dátum: 2017.02.12 10:33:14 »
Ha nem fűtött garázsban van, akkor nálam 4-5 nap. Garázsban, vagy nyáron lehet 3 hét. De az akkor egy fiatal aksi. Úgyhogy szerintem nem vagy egyedül.  ;-)
- Minden nap elmúlik valami rossz! -

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16892 Dátum: 2017.02.12 11:00:21 »
A Priusban gyárilag 45Ah AGM akku van, és nem véletlenül AGM. Egyrészt az utastérrel egy légtérben lévő akkunál a gázképződésre és a sav kifolyás megakadályozására fokozottan ügyelni kell, másrészt jó méret/ súly / kapacitás aránya van, csekély önkisülése, és a többihez képest jól tolerálja a mélykisülést. A HSD esetében nincs szükség nagy indítási kapacitásra, mert nem a 12V os akkunak kell megforgatnia a motort. Éppen ez a hátránya is a belsőégésű motoroknál megismert, a rendellenességekre figyelmeztető jelek nincsenek. Amennyiben vki AGM helyett, vmi gyengébb technológiájú akkut használ, akkor az az amúgy is kicsi tároló kapacitás még gyorsabban csökken.
A kiegészítő fantom fogyasztók áramfelvétel nem árt beépítés előtt tisztában lenni, különösen ennyire kicsi kapacitású akkunál. Személy szerint a 15mA meghaladó fogyasztású rendszereket a bóvli kategóriába sorolom. A gyári törés 100mA tekint túlzott fogyasztásnak, de a tapasztalat azt mutatja, hogy ennek fele, harmada is képes szulfátosodási határ alá meríteni (12,4V) egy nem megfelelően kezelt akkut.
A HSD esetében szerintem fokozottan javasolt legalább a gyári paramétereket adó AGM akku beépitése, ellenőrzésre és sze. utántöltése. Előre tervezett több napos állás esetén érdemes megelőző jelleggel feltölteni, különösen kiegészítő fogyasztói terhelés és keyless rendszer esetén. 3 hetes állás esetén számomra nem elképzelhetetlen a csepptöltés, illetve ideiglenesen nagyobb, kiegészítő akku üzembe állítása.

lfarkas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16893 Dátum: 2017.02.12 11:05:29 »
Ez igen !!! Köszönjük.

Tapatalkkal küldve az én LG-H850 eszközömről

Üdv!

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16894 Dátum: 2017.02.12 11:30:58 »
Ha nem fűtött garázsban van, akkor nálam 4-5 nap. Garázsban, vagy nyáron lehet 3 hét. De az akkor egy fiatal aksi. Úgyhogy szerintem nem vagy egyedül.  ;-)

4-5 nap?! Te folyamatosan töltőn tartod a kocsit? :D

Egyébként ez a garázs hűvös, illetve most már elég hideg a január után.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.12 11:53:31 írta agabor »

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16895 Dátum: 2017.02.12 11:51:27 »
A Priusban gyárilag 45Ah AGM akku van, és nem véletlenül AGM. Egyrészt az utastérrel egy légtérben lévő akkunál a gázképződésre és a sav kifolyás megakadályozására fokozottan ügyelni kell, másrészt jó méret/ súly / kapacitás aránya van, csekély önkisülése, és a többihez képest jól tolerálja a mélykisülést. A HSD esetében nincs szükség nagy indítási kapacitásra, mert nem a 12V os akkunak kell megforgatnia a motort. Éppen ez a hátránya is a belsőégésű motoroknál megismert, a rendellenességekre figyelmeztető jelek nincsenek. Amennyiben vki AGM helyett, vmi gyengébb technológiájú akkut használ, akkor az az amúgy is kicsi tároló kapacitás még gyorsabban csökken.
A kiegészítő fantom fogyasztók áramfelvétel nem árt beépítés előtt tisztában lenni, különösen ennyire kicsi kapacitású akkunál. Személy szerint a 15mA meghaladó fogyasztású rendszereket a bóvli kategóriába sorolom. A gyári törés 100mA tekint túlzott fogyasztásnak, de a tapasztalat azt mutatja, hogy ennek fele, harmada is képes szulfátosodási határ alá meríteni (12,4V) egy nem megfelelően kezelt akkut.
A HSD esetében szerintem fokozottan javasolt legalább a gyári paramétereket adó AGM akku beépitése, ellenőrzésre és sze. utántöltése. Előre tervezett több napos állás esetén érdemes megelőző jelleggel feltölteni, különösen kiegészítő fogyasztói terhelés és keyless rendszer esetén. 3 hetes állás esetén számomra nem elképzelhetetlen a csepptöltés, illetve ideiglenesen nagyobb, kiegészítő akku üzembe állítása.

Köszönöm a részletes leírást, nagyon érdekes. A Bosch valóban nem AGM akksi, de azért raktam ezt bele, mert a német priusos oldalon ajánlották és persze olcsóbb is volt (az Optima cca. 3x annyi a szervizben). Mit értesz pontosan az alatt, hogy gyengébb technológiájú? Ti. a Bosch-t, a Vartát és az Optimát is a Johnsons Control gyártja (részben Magyarországon is).

Csepptöltés és hasonló huncutságok nem megoldhatóak, mert egy teremgarázsboxban áll és nincs konnektor a közelben. Kissé karcosnak is érezném, hogy egy ilyen technológiájú kocsiban ennyire érzékeny az elektromos rendszer - miközben az autó félig komputer.

Az egyetlen mentségnek (vagy inkább magyarázatnak) azt tudom elfogadni, ha az utólag beépített lopásgátló áramfelvétele szívja le. Ami érdekes kérdés, mert az SKS-t meg kompletten kikapcsolja, tehát az nem fogyaszt.

Azóta az ÖAMTC kijött a kocsi azonnal beröffent, mentem vele kb. 40 percet, visszatöltötte. Utána a navis szervizmenüben megnéztem: 12,1V a feszültsége (csak a navi volt bekapcsolva). Szóval nem vagyok nyugodt azok után, hogy fönt a 12,4V-ot írod, mint szulfátosodási határ. Nem szeretnék 2 évente akksi cserélgetni.

Többieknek mi a tapasztalat (elsősorban P3), nektek meddig bírja az indítóakkumulátor?

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16896 Dátum: 2017.02.12 12:59:52 »
Pénteken kaptam egy hívást a Keusch szalonból (ahol autót vettem immárom 3 hete), hogy van jelenleg egy visszahívás az aktív szénfilterre.  :)

További infó itt:

https://www.toyota.de/news/details-2016-040.json

Ùgyhogy 2 hét múlva viszem a autót hozzájuk.

Mások is kaptak telefonhívást ezzel a témával kapcsolatban?  :surrender:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16897 Dátum: 2017.02.12 13:23:12 »
Pénteken kaptam egy hívást a Keusch szalonból (ahol autót vettem immárom 3 hete), hogy van jelenleg egy visszahívás az aktív szénfilterre.  :)

További infó itt:

https://www.toyota.de/news/details-2016-040.json

Ùgyhogy 2 hét múlva viszem a autót hozzájuk.

Mások is kaptak telefonhívást ezzel a témával kapcsolatban?  :surrender:

Még nem, de már jó pár hónapja várok rá.
'08 RX400h
'09 Prius 3

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16898 Dátum: 2017.02.12 13:31:23 »
Még nem, de már jó pár hónapja várok rá.

Hànyadik tulaj vagy?
Lehet, hogy nem tud róla a Toyota, hogy nálad van az autó?  :hmmmm:

Csak mert lehet, hogy a helyedben bemennék egy szalonba és megmondanám, hogy nem kaptál infót róla.  :)



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16899 Dátum: 2017.02.12 13:38:11 »
Hànyadik tulaj vagy?
Lehet, hogy nem tud róla a Toyota, hogy nálad van az autó?  :hmmmm:

Csak mert lehet, hogy a helyedben bemennék egy szalonba és megmondanám, hogy nem kaptál infót róla.  :)

2. tulaj vagyok, de már az elején átirattam náluk is a rendszerben. Sőt nem is egy, hanem 2 visszahivás van rá érvényben és azt az infót kaptam, hogy legyek türelemmel, majd értesítenek.
'08 RX400h
'09 Prius 3

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16900 Dátum: 2017.02.12 13:56:46 »
2. tulaj vagyok, de már az elején átirattam náluk is a rendszerben. Sőt nem is egy, hanem 2 visszahivás van rá érvényben és azt az infót kaptam, hogy legyek türelemmel, majd értesítenek.

ìrtam privátot.  :yes:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16901 Dátum: 2017.02.12 17:50:43 »
A Priusban gyárilag 45Ah AGM akku van, és nem véletlenül AGM. Egyrészt az utastérrel egy légtérben lévő akkunál a gázképződésre és a sav kifolyás megakadályozására fokozottan ügyelni kell, másrészt jó méret/ súly / kapacitás aránya van, csekély önkisülése, és a többihez képest jól tolerálja a mélykisülést. A HSD esetében nincs szükség nagy indítási kapacitásra, mert nem a 12V os akkunak kell megforgatnia a motort. Éppen ez a hátránya is a belsőégésű motoroknál megismert, a rendellenességekre figyelmeztető jelek nincsenek. Amennyiben vki AGM helyett, vmi gyengébb technológiájú akkut használ, akkor az az amúgy is kicsi tároló kapacitás még gyorsabban csökken.
A kiegészítő fantom fogyasztók áramfelvétel nem árt beépítés előtt tisztában lenni, különösen ennyire kicsi kapacitású akkunál. Személy szerint a 15mA meghaladó fogyasztású rendszereket a bóvli kategóriába sorolom. A gyári törés 100mA tekint túlzott fogyasztásnak, de a tapasztalat azt mutatja, hogy ennek fele, harmada is képes szulfátosodási határ alá meríteni (12,4V) egy nem megfelelően kezelt akkut.
A HSD esetében szerintem fokozottan javasolt legalább a gyári paramétereket adó AGM akku beépitése, ellenőrzésre és sze. utántöltése. Előre tervezett több napos állás esetén érdemes megelőző jelleggel feltölteni, különösen kiegészítő fogyasztói terhelés és keyless rendszer esetén. 3 hetes állás esetén számomra nem elképzelhetetlen a csepptöltés, illetve ideiglenesen nagyobb, kiegészítő akku üzembe állítása.

Konkrét tippet linkkel AGM akkura tudsz esetleg? Vagy jó a gyári 4+-os kedvezménnyel szalonból 50e-ért?
Amúgy mekkora Ah-s az akku P3-ban gyárilag?
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.12 17:53:11 írta dert »

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16902 Dátum: 2017.02.12 17:56:24 »
Köszönöm a részletes leírást, nagyon érdekes. A Bosch valóban nem AGM akksi, de azért raktam ezt bele, mert a német priusos oldalon ajánlották és persze olcsóbb is volt (az Optima cca. 3x annyi a szervizben). Mit értesz pontosan az alatt, hogy gyengébb technológiájú? Ti. a Bosch-t, a Vartát és az Optimát is a Johnsons Control gyártja (részben Magyarországon is).

Csepptöltés és hasonló huncutságok nem megoldhatóak, mert egy teremgarázsboxban áll és nincs konnektor a közelben. Kissé karcosnak is érezném, hogy egy ilyen technológiájú kocsiban ennyire érzékeny az elektromos rendszer - miközben az autó félig komputer.

Az egyetlen mentségnek (vagy inkább magyarázatnak) azt tudom elfogadni, ha az utólag beépített lopásgátló áramfelvétele szívja le. Ami érdekes kérdés, mert az SKS-t meg kompletten kikapcsolja, tehát az nem fogyaszt.

Azóta az ÖAMTC kijött a kocsi azonnal beröffent, mentem vele kb. 40 percet, visszatöltötte. Utána a navis szervizmenüben megnéztem: 12,1V a feszültsége (csak a navi volt bekapcsolva). Szóval nem vagyok nyugodt azok után, hogy fönt a 12,4V-ot írod, mint szulfátosodási határ. Nem szeretnék 2 évente akksi cserélgetni.

Többieknek mi a tapasztalat (elsősorban P3), nektek meddig bírja az indítóakkumulátor?

Enyém 2009-es P3 és még a gyári Yuasa AGM van benne.  Toyota szalonban beméretve nem mondták hogy cserélnem kéne.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.12 18:00:33 írta dert »

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16903 Dátum: 2017.02.12 17:59:39 »
Pénteken kaptam egy hívást a Keusch szalonból (ahol autót vettem immárom 3 hete), hogy van jelenleg egy visszahívás az aktív szénfilterre.  :)

További infó itt:

https://www.toyota.de/news/details-2016-040.json

Ùgyhogy 2 hét múlva viszem a autót hozzájuk.

Mások is kaptak telefonhívást ezzel a témával kapcsolatban?  :surrender:

Már vagy 2 hónapja kaptam levelet TMH-tól kettő visszahívásra. Egyik a tankban lévő szánszűrő, másik a függönylégzsákkal kapcsolatos.
Még nem értem rá ezzel foglalkozni. Amúgy mennyire kell szétkapni az autót ezek cseréjéhez? Valaki már túl van rajtuk?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16904 Dátum: 2017.02.12 18:11:21 »
A Bosch valóban nem AGM akksi, de azért raktam ezt bele, mert a német priusos oldalon ajánlották és persze olcsóbb is volt (az Optima cca. 3x annyi a szervizben).
. Bosch-ból az S6 os sorozat az AGM. Amint látható, nem véletlen az árkülönbség. Az autógyárak is igyekeznek rajta spórolni, egyes Lexusokban pl. a magasabb felszereltséghez (több fogyasztó) párosítják. Éppen a magasabb bekerülési költség miattvolt szükséges kitalálni a light verziót ami az EFB (pl. Bosch S5), ugyanis egyre nő a gépjárművek elektromos áramfelhasználása, a ciklikus merülések száma, és ezt a  "hagyományos" teljesen gondozásmentes akkumulátorokkal gyakran a garancia idő végéig sem tudnák kielégíteni. (Start-Stop, vezetéstámogató rendszerek, kényelmi brerendezések ... )

Mit értesz pontosan az alatt, hogy gyengébb technológiájú?
Kevésbé fejlett, technológiával készült akkuk, pl. néhány lehetséges különbség a különböző akkuk között.

Csepptöltés és hasonló huncutságok nem megoldhatóak, mert egy teremgarázsboxban áll és nincs konnektor a közelben. Kissé karcosnak is érezném, hogy egy ilyen technológiájú kocsiban ennyire érzékeny az elektromos rendszer - miközben az autó félig komputer.
Semmivel nem érzékenyebb a HSD rendszere mint más autóé, sőt mivel Toyota sokkal könnyebb hozzá illeszteni egyéb elektronikát.
A külső töltés teremgarázsban is megoldható, csak pénz és akarat kérdése.
Lehetséges megoldás, DC-DC töltőalkalmazása egy kiöregedett nagykapacitású akkuval, vagy normál csepptöltő +inverter + egy kiöregedett nagykapacitású akku. A legegyszerűbb azonban 12V akku helyére bekötni egy kis olcsó akkut (pl.), és máris lehet tölteni a lakásban a fedélzeti akkut.

Az egyetlen mentségnek (vagy inkább magyarázatnak) azt tudom elfogadni, ha az utólag beépített lopásgátló áramfelvétele szívja le. Ami érdekes kérdés, mert az SKS-t meg kompletten kikapcsolja, tehát az nem fogyaszt.
Az utólagos riasztó áramfelvételét másodpercek kérdése megmérni a biztosítékánál hagyományos multiméterrel, vagy egy lakatfogóval bárhol a tápkábelénél. A gk készenléti áramfelvételét kicsit macerásabb , mert némelyik elektronikának 20 perc nyugalom is kellhet a nyugalmi állásba kapcsoláshoz. Egyébként nem bonyolult, csak sorba kell kötni a multimetert az akkusarunál. Segédkábel alkalmazásával az áramkimaradás/ memóriavesztés is áthidalható.
Az SKS 48 óra után automatikusan készenléti üzemmódba kerül

beröffent, mentem vele kb. 40 percet, visszatöltötte. Utána a navis szervizmenüben megnéztem: 12,1V a feszültsége
A lehető legrosszabb egy mélymerült akkunak a nagy árammal töltés. Ilyenkor mindenképpen érdemes rászánni min. egy félórát, és kímélő kis áramerősségű külső töltést adni neki.
A HSD-k töltési karakterisztikáját mélymerült akkunál még nem mértem. Mivel itt nem generátoros töltésről van szó, elvileg egyszerűen megvalósíthatták volna, hogy az akkumulátor élettartamára nem káros töltést alkalmazzanak, ennek azonban kicsi a valószínűsége, mert az elsődleges cél az "indítóképesség" elérése, az élettartam csak másodlagos.
A HSDk 12V os töltési rendszere normál üzemi körülmények között, példaértékű.

Nem szeretnék 2 évente akksi cserélgetni.
Akkor javítani kell az energia mérlegeden.
Érdemes beszerezni egy könnyen (gyújtás ráadása nélkül) leolvasható, alacsony feszültség esetén jelzést adó eszközt (pl. Battery Sense, Comfort Indicator, Flasher, Monitor ... ), és sze. külső töltést alkalmazni. A jelzők újabb + fogyasztók, ezért mérőpont kialakítása ugyan kevésbé kényelmes, de energetikailag jobb megoldás.
Teremgarázs esetén én beszereznék egy új akkumulátort amit a  lakásban töltenék, és a mérések illetve a várható felhasználás függvényében megcserélném,. A meglévő akkud kapacitása már úgyis csökkent.