Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3371404 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2190 Dátum: 2010.12.18 08:57:27 »
Milyen évjáratú a géped?

2004-es.

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2191 Dátum: 2010.12.18 11:45:57 »
"Fél óra előmelegítés":

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/12/16/kiegtek_a_saab_9-5-osok/

Mondjuk, bátraké a szerencse!
vannak típusok,amik elektromos előmelegítés nélkül is kigyulladhatnak. nem is állok be vele a garázsunkba, ha hazaviszem  :flowers:
akkor pözsót venni is bátor dolog?  :D


... A párom céges PUG 308 kombija( üresen 1400 kg !!!), ami még meg is van pakolva rendszeresen országúton hozza  a 4 l/100km-t, pályán a 5,6 ha a fene fenét eszik akkor is ennyi, és hatalmas batár. Ráadásul önmagához mérten nagyot ugrott vele a PUG minőségben. Első perctől van nálunk, kb. 15 hónap alatt lett benne 65 ekm!!!. Eddig hiba nélkül. Most cseréltek benne gariban generátor szabadonfutót, vele ékszíjat. 30 ekm a szerviz intervalluma, ami mondjuk PR, semmi más! Ütném, aki kitalálta! Ezen kívül most koptak el az első tárcsák és betétek (na igen ez francia betegség, viszont addig betyáros volt a fék rajta), ezen kívül rosszat nem tudok róla mondani. Ja, kicsit ritkábban, de még így is sokat kell cserélni az első izzókat, ami legalább otthon kb 10 perc alatt elvégezhető.
jó az a 1.6hdi. 307sw karosszériával is simán el lehet vele közlekedni 3-3,5literből/100km klikk. ha meg kicsit lassabban megy az ember fia, akkor 3 alatt van...extrémbe átcsapva 2 literből is elketyeg klikk
viszont hibalista akad:
kezemben maradt az ülés magasságállító karja-szerviz visszarakta, később meg már én is, rutinból )aztán mostanában hagyom úgy, ahogy az előző kollega beállította, általában teljesen letekerve). az elektromos ablakok mozgatásakor olyanokat pattognak, klottyannak, mintha ki akarnának törni. kormánymű nyikorog-kétszer kellett szervizbe visszavinni, miután az első bejelentésre csak annyi volt a válasz,h ez ilyen (kormányozhatatlanság miatt bekövetkező baleset is volt anno napirenden a 307-nél). előfordult nagy esőben hátsó traktus beázás(az autó sérülésmentes) és olyankor ha fékeztél, a központi zár ki-be kapcsolt - szervizben vmit csináltak vele, azóta nem jelentkezik. normál (nem húzott, nem magas fényerejű) izzók kb. 25.000km-t bírnak (igaz, könnyű cserélni, de érdekes,h a lámpatest hátsó gumiharangján milyen felirat figyel: made in italy), fékek elfogytak kb40-45.000km-nél. 20.000km-es szervizperiódust nem bír ki motorolaj utántöltése nélkül (97.000km van a kocsiban). ha bekapcsolom a ventilátort, olyan csapágyzaj lesz,h elnyomja a motor hangját.
igaz, ez céges autó, és 4-5-6 ember vezeti. de legalább nagy, jól át- és kilátható, pakolható autó, viszont nekem nem kényelmes, néha megfájdul benne a bal térdem(más autónál ilyen nem volt)
ja és még egy nagy hiba: max 2000km-t tud kijelezni a komputer a megtehető távolságnál, pedig... :whistling:
-------------
ON:
de még mindig nem tudom,h mit jelent pontosan a priusnál, az amerikai változatokban a hőtároló :flowers:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2192 Dátum: 2010.12.18 19:24:11 »
Szigorúan 308-ról beszéltem!!! Nagyon nagy minőségi ugrás a pug-nak!
Ha megnézitek a népítélet átlagait, kiemelkedik a többi pug-tól. Már-már toyotás átlaga van. (8,3 körüli asszem) És mi is ezt tapasztaljuk.
Mondom toyota forever, de ami jó még ezen kívül az jó.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.18 20:56:42 írta kleingy »

T.Pi-eM

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2193 Dátum: 2010.12.18 19:30:56 »
de még mindig nem tudom,h mit jelent pontosan a priusnál, az amerikai változatokban a hőtároló flowers

Ezt én szeretném tudni :hmmmm:
Aki tudja mi ez, megosztaná a tudását velünk? :helpsmilie:
Prius II. 2008

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2194 Dátum: 2010.12.18 22:57:57 »
de még mindig nem tudom,h mit jelent pontosan a priusnál, az amerikai változatokban a hőtároló flowers

Ezt én szeretném tudni :hmmmm:
Aki tudja mi ez, megosztaná a tudását velünk? :helpsmilie:
Az amerikai változatban van egy hőtároló szigetelt tartály a bal első kerék előtt a lökhárító mögött. Ez a tartály kapcsolatban áll egy szeleppel, ami ha szükséges átkormányozza a hőtárolón a meleg hűtővizet, értelem szerűen a motor üzemmeleg állapotában ezzel felmelegítve a benne lévő hőtároló anyagot. Ezt a hőt tárolja  a tartály kb 3 napig. Aztán hidegindításnál ezt az eltárolt hőt tudja visszaadni a hideg hűtővíznek segítve annak mielőbbi bemelegedését. Ez jó a motornak, jó az utasnak, mert hamarabb eléri a motor az üzemi hőmérsékletet, az utastér fűtés meg azonnal meleget tud fújni. Érthetetlen, hogy ez a pofonegyszerű megoldás miért csak nekik jár. Bár, ami ettől is durvább, hogy ott van a csomagtartóban 201,6 V akku. Hidegindításnál mi a fenéért nincs elektromos fűtésrásegítés? Persze a hideg égtájakra szánt változatokban az is van. Pitiáner dolog ilyet kihagyni.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.18 23:05:50 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2195 Dátum: 2010.12.18 23:08:15 »
Milyen évjáratú a géped?

2004-es.
KM állás?
Volt már vízpumpa gondod?

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2196 Dátum: 2010.12.19 08:28:14 »
152k. Pár hete cseréltettem, mert szivárgott. Nem volt vészes összeg. Aztán mintha lett volna egy visszahívás is rá, de ugye ez már nem érint...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2197 Dátum: 2010.12.19 10:55:36 »
152k. Pár hete cseréltettem, mert szivárgott. Nem volt vészes összeg. Aztán mintha lett volna egy visszahívás is rá, de ugye ez már nem érint...
Megkérdezhetem mennyibe fájt?
Nemrég találtam egy amerikai oldalt. Évjáratonként voltak felsorolva az adott szervizben megfordult Priusok darabszáma és, hogy mit javítottak, illetve ezekből egy értékelés. Gyönyörűen látszott, hogy a típus gyengesége a vízpumpa, és az is, hogy míg a kezdeti évjáratoknál kb 150 ekm-nél halt meg a pumpa, a 2007- eseknél már 60 ekm-től lehet rá számítani.
Tekintve, hogy az enyém még garis februárig nagyon agyalok rajta, hogy megelőző jelleggel kicseréltetem. Meg tudnám oldani, csak az a gond, hogy pesten tudnám ezt kivitelezni. Ha meg feljövök egy diagnosztikára, utána meg egy javításra, akkor már mindegy, ha megvárom hogy meghaljon és kicserélem én anyagárban.

T.Pi-eM

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2198 Dátum: 2010.12.19 14:25:05 »
de még mindig nem tudom,h mit jelent pontosan a priusnál, az amerikai változatokban a hőtároló flowers

Ezt én szeretném tudni :hmmmm:
Aki tudja mi ez, megosztaná a tudását velünk? :helpsmilie:
Az amerikai változatban van egy hőtároló szigetelt tartály a bal első kerék előtt a lökhárító mögött. Ez a tartály kapcsolatban áll egy szeleppel, ami ha szükséges átkormányozza a hőtárolón a meleg hűtővizet, értelem szerűen a motor üzemmeleg állapotában ezzel felmelegítve a benne lévő hőtároló anyagot. Ezt a hőt tárolja  a tartály kb 3 napig. Aztán hidegindításnál ezt az eltárolt hőt tudja visszaadni a hideg hűtővíznek segítve annak mielőbbi bemelegedését. Ez jó a motornak, jó az utasnak, mert hamarabb eléri a motor az üzemi hőmérsékletet, az utastér fűtés meg azonnal meleget tud fújni. Érthetetlen, hogy ez a pofonegyszerű megoldás miért csak nekik jár. Bár, ami ettől is durvább, hogy ott van a csomagtartóban 201,6 V akku. Hidegindításnál mi a fenéért nincs elektromos fűtésrásegítés? Persze a hideg égtájakra szánt változatokban az is van. Pitiáner dolog ilyet kihagyni


Köszi a választ b.c.!

Tényleg érthetetlen és kicsinyes dolog kihagyni a verdából, de
ugyan úgy azt sem értem, hogy a ködlámpa, és a komfort bejutás-inditás
lehetősége miért nem érhető el, minden priusnál? :devil: :hmmmm:
Ezt a hőtároló tartályt utólag is be lehet szerelni? Mennyi lehet a költségvonzata?
És mennyi munkával járhat :?:
Prius II. 2008

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2199 Dátum: 2010.12.19 19:45:26 »
30k alatt volt a vízpumpacsere, fagyállóval, munkadíjjal, márkaszervizben. Persze itt Győrben, lehet Pesten drágább.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2200 Dátum: 2010.12.19 19:54:24 »
,,,Ezt a hőtároló tartályt utólag is be lehet szerelni? Mennyi lehet a költségvonzata? És mennyi munkával járhat :?:

Sok dolgot építettem már be az egykori alapfelszereltségű carinaba. Úgyhogy mondhatom, hogy nincs lehetetlen dolog, de nem biztos, hogy érdemes foglalkozni vele. Én, meg ha csinálok valamit szeretem a gyári rendszert használni, szóval normálisan megcsinálni, mint, ahogy a gyári is volt.
Ez a rendszer olyan, hogy kell bele egy 3 utas szelep, ami a hőcserélő, az utastéri hőcserélő és a motor hűtőkör között nyitogat össze valamilyen arányban. Illetve van egy elektromos szivattyú a rendszerben. Le van írva valahol, de nem néztem még, hogy pontosan hogyan is működik. Nem néztem, mert lényegesen egyszerűbb a skandináv változat elektromos segédfűtése. Kb 120 W-nyi elektromos fűtés van beszúrva a légáramba a középkonzol alatti részen. Én, ha csinálom inkább ezt csinálnám. Ez is két fokozatú, mert a tűzfalon lévő relétáblán két reléje is van.
Szóval én inkább ezt csinálnám, de ennek is, mint az előző változatnak is, kell valamiféle vezérlés, amit egyelőre nem tudom, hogy hova kell bekötni, vagy esetleg külön program kell e hozzá, ami vezérelni is tudja.
Elmondható tehát, hogy fizikailag kiépíteni nem kunszt, ha meg vannak az egységek pl. egy bontott gépből. Sokkal szebb feladat a megfelleő vezérlést megcsinálni hozzá!
 
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.19 20:20:44 írta kleingy »

T.Pi-eM

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2201 Dátum: 2010.12.19 20:35:58 »
Látom, nem lehetetlen a dolog, csak idő-pénz-szakértelem kérdése.
Ha, az a skandináv féle elektromos fütésen gondolkodnék,nem lenne többletfogyasztása a verdának? Hiszen valahonnan 120W-t csak termelni kell?
Vagy a fékezési energiából "kigazdálkodná" a rendszer?
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.19 20:44:45 írta kleingy »
Prius II. 2008

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2202 Dátum: 2010.12.19 21:01:33 »
Látom, nem lehetetlen a dolog, csak idő-pénz-szakértelem kérdése.
Ha, az a skandináv féle elektromos fütésen gondolkodnék,nem lenne többletfogyasztása a verdának? Hiszen valahonnan 120W-t csak termelni kell?
Vagy a fékezési energiából "kigazdálkodná" a rendszer?
Ezért kell a vezérlés, mert nem kell hogy állandóan működjön a rendszer. Az, hogy 120 W mire lehet elég már az is lehet egy érdekes kérdés. De tegyük fel hogy elegendő.
Ha belegondolsz ez annyi mint a két reflektor teljesítménye. Ha felkapcsolod a távolsági fény mennyit emel a fogyin? Mérhetetlen a nagy egészhez képest.
Valamiféle többletet nyilván jelent fogyasztásban éppen azért, amit te is írtál. Ugyanakkor szerintem nincs nagy jelentősége, minimálisan emelheti csak a fogyasztást. Téli üzemnél amúgy is megy a bemelegítő járatása a motornak, illetve a sűrűbb olaj a váltóban, motorban mind-mind többlet energiát igényel attól, mint amit ez a kis rásegítés hozzátesz még. Szal, nem fog elszállni a tőle a fogyasztás, ha ez a kérdés lényege.

T.Pi-eM

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2203 Dátum: 2010.12.21 21:34:12 »
Köszi b.c. ;)

Van egy toyota bontó  a közelünkben,
kicsit körbe érdeklődöm, ezt a projektet.
Ugy is szeretnék ködlámpát is a verdába,
azt is egyuttal megnézem.

Üdv
Prius II. 2008

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #2204 Dátum: 2010.12.22 16:45:04 »
Köszi b.c. ;)

Van egy toyota bontó  a közelünkben,
kicsit körbe érdeklődöm, ezt a projektet.
Ugy is szeretnék ködlámpát is a verdába,
azt is egyuttal megnézem.

Üdv
Sajnos utólag az ilyesmi drága mulatság, de mit is kívánhatnék. Sok szerencsét az elképzelésedhez.  :sorcerer: