Szervusztok!
Latom kicsit leult a topik, ugyhogy megosztom veletek az eheti kalamajkamat...
Tortenet ott kezdodott, hogy Pesterzsebetrol visszafele a kocsi ~40 km hatralevo tavval meg nem jelezte ki, hogy tankolni kellene, de kisebb bukkanokon stb. mar fulladozott, ugyhogy az elso ... kutnal megalltunk tankolni, hiszen oda kaptunk kedvezmenykartyat (ezt a kocsit miota megvan 1 tankolas kivetelevel vegig a ... kutaknal tankoltuk).
Sajnos ez nem volt jo dontes, mert sajnos a benzinuzemben, de nem padlogazon 1-2 nap utan elkezdett csattogni es fuldokolni a motor. Elmentem az Emilesekhez, ahol az autot vettuk es elso korben kiolvastak a hibakodtarolokat, ahol sajnos semmilyen tarolt hiba nem volt, majd szelnekeresztettek. A Fiumei utra fordultam volna ra, amikor ujra belekezdett a jatekba, csak mostmar sokkal brutalisabban, itt megallapitottam, hogy padlogazas uzemnel nem csinalja, igy tehat padlogaz es minnel hosszabb elektromos uzem mellett szepen ovatosan visszamentem hozzajuk.
Mivel megint nem volt tarolt hibakod, ezert beult a kollega mellem es megneztuk mit mutat live-ban, persze a hiba egy ideig nem jott elo, majd sikerult kicsalni belole... Elegtelen eges miatt elvette a motor a kulonbozo hengerektol a gyujtasokat neha-neha, de ez nem utotte meg azt a szintet, hogy betarolja a ECU
Miutan nezegettek a felvett elo adatokat kozoltek, hogy nem en vagyok amugy az elso aki igy jar es uzemanyaggal lesz problema, majd pedig begurultunk a szervizcsarnokba ujfent es boldogan konstataltam, hogy nem kell napokra otthagyni az autot, mert elerheto a szervizfunkciok kozul az uzemanyagszivattyu manualis vezerlese. Itt emelnem ki, hogy nagyon rendesek voltak a sracok, majdnem vege volt mar a munkaidejuknek, de a motorba kozvetlenul meno csorol leszivattyuztak a teljes frissen tankolt uzemanyagot.
Menet kozben semmilyen furcsa szine/szaga/allapota nem volt a benzinnek, de miutan teljesen leszivott tankkal es leallt benzinmotorral becsorogtunk a sajat kutjukhoz a szerelok tanacsara kapott egy cirka 11 liter 100-as benzin. Majd megint szamitogepes megfigyeles stb jott. Kb elutaztunk aznap vagy 60 km-t, de a hiba eltunt.
Tegnap rantankoltam egy adag MaxMotion 95-ost, miutan meg par napot teszteltem nem tulzottan takarekosan.
Itt jott a masodik durva szivenutes: az addigra kb. 8 literes atlafogyasztas leesett maximum 5.5-re, amellett, hogy direkt nyuztam a benzinmotort!!!!
Jelen pillanatban az atlag M0-val, vegig futessel, varossal 5.1.
Amit meg megtudtam a sracoktol:
-NE guruljak az autoval huzamosabb ideig uresben, mert nem eppen tesz jot a "valtonak".
-Mindenhol szar lehet a benzin, de bizonyos helyeket keruljek es lehetoleg inkabb premium uzemanyagot tankoljak, hatha annak megvan a megfelelo oktanszama, hiszen a sima 95-osbe belefer a 90-es is a hatarertekek szerint.
Amit meg tapasztaltam, hogy jobban jarok, ha a teremgarazsban kiparkolas elott P-ben ralepek a gazra es raveszem a kocsit, hogy inditsa be a motort, majd szepen megvarom amig leall es uzemkesz lesz, mert brutalisat tud dobni a fogasztason, ha kint indul meg. Illetve az utolagos premium vedelmi rendszer tiltott alapotara figyeljek oda, mert ha akkor nyomom a start-ot, akkor teleszorja Lost Connection hibakodokkal a tarolokat, ami barmikor megtevesztheto lehet, ha szervizre kerul a sor.
Ezuton is koszonom az Emil Frey-eseknek a segitseget!!!
Probaltam rovid lenni