Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 330089 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

hummerdikk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris HSD
« Válasz #765 Dátum: 2013.11.26 22:34:10 »
Szia!
Először is gratulálok az autódhoz!
A 6l elsőre  kicsit soknak tűnik, de 5- 5,5 körüli fogyasztást több embertől halottam. Nyilván gyakran eltérőek a használat körülményei (szakaszok hossza, elindulási hőm., használt utak típusa és aránya ...) amik extrém esetben önmagukban is képesek akár literes különbséget okozni, azonban a legtöbbet a tudatos, deffenziv vezetés jelent.
Jelenlegi véleményem szerint nyáron átlagos használattal és 15km-nél hosszabb  etapokon 4,4/4,1/5 (város/ou./pálya), télen téligumival + 1 -1,5 kis ráhangolódással könnyedén tartható.
A fogyasztásom még nem állt be, nem volt időm megtanulni a leghatékonyabb visszatáplálást, illetve a 70 (azért ezt írom, mert itt már szinte mindig üzemel a benzin motor) feletti folyamatos haladásom technikáján is még csiszolnom kell. A gyorsítást most próbálom ellenőrizni. Nem 1szerű.-(
Annyi már biztosnak tűnik, hogy nem óvatos vezetéssel lehet a legjobb eredményt elérni, hanem intenzív benyás gyorsítással, és hosszú, "motorfék" nélküli kigurulásokkal.
Persze van amikor ez sem segít: mai nap a hőfokot az előbb írtam, táv 2x34km
- oda (előmelegítve 41C-re) indult 13l-ről (első 5km többször dombnak fel) , majd a későbbi hegyeken nagy nehezen lement 4,9-re,
- vissza a sok lejtmenetnek köszönhetően (48C-től indulva) 2,8.
A következő etapom sík úton 30km (38C ind.) 4.3, talán a sok dugó miatt (AVS 18, ami a közhiedelemmel ellentétben emeli a fogyasztást, télen pedig nagyon megemeli).

Az általam használt csőszigetelő D=32mm, falvastagság 8mm könnyen alakítható, és a helyén marad. CSAK ÉS KIZÁRÓLAG VÍZHŐFOKMÉRÉSSEL EGYÜTT HASZNÁLOM!!!. Nem csak a rendszámtábla síkja alatt takartam, hanem kb 95% -os takarással szinte mindenhol. 10C külső hőm alatt gyakorlatilag be sem kapcsol a hűtőventilátor. (ma 5-8 C-nél a hőfok a legnagyobb hegyen volt 87, egyébként 76-81körül volt, ami a legrosszabb, hogy még 10km után sem haladta meg a 70-et). Amint hidegebb lesz a maradékot is beszigetelem. . Nyáron is takarással indulok, és kb 5-6 km után a korábbi tapasztalatok és a tervezett útviszonyok figyelembevételével csökkentem a megfelelő mennyiségben.
Télen még pályán nem használtam, nyáron ott már természetesen nem igényel takarást.
Szia!

Koszonom szepen a valaszt. Valoszinuleg akkor ott lesz a problema, hogy en varosban hasznalom folyamatosan es lampatol lampaig, illetve a csalad ha utazok velem, akkor baromira fazosak :D El tudjatok kepzelni, hogy azonnal maxra tekerik a futest, en meg szedulok  :D
Amugy nagyon meg vagyunk eddig elegedve vele, foleg ugy, hogy egy relativ sokkal magasabb kategoriaba (kenyelem szempontjabol) tartozo autorol (Lancia Delta) valtottunk.
Amit mondjuk hianyolok, az a tempomat. Nem tudom, hogy utolagosan mennyire huznak le vele, ha beszerelik, mert autopalyan hianyzik.

Vizhofokmeresnek pedig akkor meg utana nezek, hogy lehetne megoldani olyan modon, hogy ne kelljen folyton OBD olvasot dugdosni a kocsiba es ne legyen szukseg meg1 telefonra, amin elfut a Torque vagy egyeb diagnosztikai szoftver.

Ez hülyesg. Meg kell engedjék. Rendes szakembert kérj fel erre, számlásan dologozzon, adjon rá igazolást.

Szerintem is az, de mivel ez egy lakopark es cirka 8 emeletet kellene lekabelezni a haz kozos rendszeren, gondolom nem tetszik nekik az otlet.
Illetve az, hogy mar nem egyszer fordult elo, hogy parkolo tulajdonosok/berlok akar 1 bicigli elhelyezesen is osszevesztek es karokat okoztak egymas ertektargyaiban...
(Nem veletlenul van a kocsiban telefonos stb rendszer, ami ha barmi van azonnal riaszt...)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #766 Dátum: 2013.11.26 23:07:18 »
ott lesz a problema, hogy en varosban hasznalom folyamatosan es lampatol lampaig, illetve a csalad ha utazok velem, akkor baromira fazosak :D El tudjatok kepzelni, hogy azonnal maxra tekerik a futest, en meg szedulok  :D
A városi lámpa nem teljesen ideális, de az éppen nem ECO gyorsítás, és a hosszú kigurulás sokat segíthet.
A hideg motorral nem fűtünk dolgot a nőknek hiába magyarázza az ember -tisztelet a kivételnek. Van amelyiknél ennek emlegetése is válóok.-(
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.26 23:18:47 írta Agyarka »

Szilvi

  • Vörös démon (ex Szőke ciklon:)))
  • Globális moderátor
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 969
    • Pizza Eataliano Éttermek
Re:Yaris HSD
« Válasz #767 Dátum: 2013.11.29 07:24:57 »
Látom a fogyasztás a legfontosabb téma.  :D
Úgy utálom a telet és a hideget, elrontja a szép fogyimat. Sajnos a kertben áll az autó és a mostani hidegben már felkúszott 4,6-ra a fogyi. (Még a legutóbbi téli gumis fogyim se volt több 4,27-nél.)  :cry: Jó időben 4-4,3 körül jártam, attól is függ mennyire figyeltem a vezetésre és mennyi klíma volt a dologban. 4 alatti fogyinál viszont már elveszik a vezetés élménye. Szerintem. Ami még nagyon kellemes meglepetés volt, amikor vidéken jártam (autópálya is volt benne), mindenhol annyival mentem, amennyi a megengedett, és a fogyi 4,7 lett. Sokkal rosszabbra számítottam.
Viszont imádom a tolató kamerát. Sokat parkolok a belvárosban. Eddig se volt gond kicsi helyre beállni (még mielőtt kapnám nőként a beszólásokat :D), de ezzel a kamerával maga a mennyország.  :clap:
Persze az sem elhanyagolható, amikor tankolok, akkor meg annyira, de annyira jól esik, hogy teli tanknál soha nem fizettem 13 ezer forintnál többet.  [rohog]
Szilvi 62

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Yaris HSD
« Válasz #768 Dátum: 2013.11.29 08:34:09 »
Persze az sem elhanyagolható, amikor tankolok, akkor meg annyira, de annyira jól esik, hogy teli tanknál soha nem fizettem 13 ezer forintnál többet.  [rohog]
Én ilyet utoljára sok-sok éve, az OFF autómmal tudtam produkálni.  :D  :wub:
         

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #769 Dátum: 2013.11.29 09:12:11 »
mostani hidegben már felkúszott 4,6-ra a fogyi.  téli gumis fogyim 4,27 ... Jó időben 4-4,3 körül jártam,  4 alatti fogyinál viszont már elveszik a vezetés élménye.
Akkor neked elég keveset változott. nálam ilyenkor 0,5-0,8, hidegebb időben 1,1- től indul a difi.-(
Nyáron országúton a megengedett max-al tempomattal 3,9, bár a tempomat kétségkívül az élményt nem növeli, csak a komfortot, és a fogyit.

hummerdikk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris HSD
« Válasz #770 Dátum: 2013.11.29 17:02:34 »
A városi lámpa nem teljesen ideális, de az éppen nem ECO gyorsítás, és a hosszú kigurulás sokat segíthet.
A hideg motorral nem fűtünk dolgot a nőknek hiába magyarázza az ember -tisztelet a kivételnek. Van amelyiknél ennek emlegetése is válóok.-(
:clap: Aki el akar valni mostmar tudja mit csinaljon :D

Autopalyan nekem 6.3 korul alakul 130-140-el ora szerint vegig. Tempomat nincs benne, de lehet erdemes lenne.
Kozepes felszereltsegbe be tudjak epiteni nem horror aron? (anno masik kocsiba 100-200 lett volna utolag)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #771 Dátum: 2013.11.29 19:55:01 »
Tempomat
Kozepes felszereltsegbe be tudjak epiteni nem horror aron?
100 felett még soha nem mentem vele, nem sietek, úgyis oda érek.-)
A tempomat 2012-ben 48500- volt beszereléssel.

hummerdikk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris HSD
« Válasz #772 Dátum: 2013.11.30 12:14:24 »
100 felett még soha nem mentem vele, nem sietek, úgyis oda érek.-)
A tempomat 2012-ben 48500- volt beszereléssel.
Akkor utana fogok kerdezni a szervizben, bar remelem, hogy ehhez nem ugy fognak hozzaallni, mint az olajhoz, hogy 5W30-at raknak bele (AGIP). De ha kerem akkor van Toyota 0W20 is potom ~10 ezer/liter aron (rendelni tudnak csak!). Raadasul API SM es ILSAC GF-4 minositesu... Mig pl. ott van a Xado a ~14e/4 liter aron API SN es ILSAC-GF5 minositessel.
Nem akarom bantani a szervizest, de vicces volt, hogy az ertekesito kollegajatol (akitol vettuk az autot is) kaptam meg a valaszt, hogy lehet garancia elvesztese nelkul is nekem hozni az olajat, holott ez volt a szervizeshez az elso kerdesem... (gratis azt se tudta mi az a hybrid szervizprogram....)

Ti mit hasznaltok, illetve az ilyen idoszakos szervizeket hol csinaltatjatok?

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Yaris HSD
« Válasz #773 Dátum: 2013.12.01 20:59:23 »
Üdv a Hybrid világban :clap:


Én is úgy vittem  Eneos 0W-20, semmi köze a garanciának a vitt olajhoz! Max 10ezer a 4Lit.

(Bár tény nem szeretik.)

hummerdikk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris HSD
« Válasz #774 Dátum: 2013.12.02 13:48:52 »
Üdv a Hybrid világban :clap:


Én is úgy vittem  Eneos 0W-20, semmi köze a garanciának a vitt olajhoz! Max 10ezer a 4Lit.

(Bár tény nem szeretik.)
Koszi! :)

Arra mar rajottem, hogy nem szeretik. Csak en meg azt nem szeretem ha melle dumalnak es nem tudjak pontosan, hogy mit ir elo a gyarto...
Azt mar anno is megtanultam, hogy pollenszuro cseret es a klima takaritast olcsobb es jobb ha magamnak csinalom. Foleg ugy, hogy nagyon egyszeru kicserelni a szurot a kocsiban. Aki allergias annak ajanlom, hogy 1-2 havonta vegye ki es porszivozza at a szurot, max 15 perces munka.

hummerdikk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris HSD
« Válasz #775 Dátum: 2013.12.15 00:42:04 »
Szervusztok!

Latom kicsit leult a topik, ugyhogy megosztom veletek az eheti kalamajkamat...  :censored:
Tortenet ott kezdodott, hogy Pesterzsebetrol visszafele a kocsi ~40 km hatralevo tavval meg nem jelezte ki, hogy tankolni kellene, de kisebb bukkanokon stb. mar fulladozott, ugyhogy az elso ... kutnal megalltunk tankolni, hiszen oda kaptunk kedvezmenykartyat (ezt a kocsit miota megvan 1 tankolas kivetelevel vegig a ... kutaknal tankoltuk).
Sajnos ez nem volt jo dontes, mert sajnos a benzinuzemben, de nem padlogazon 1-2 nap utan elkezdett csattogni es fuldokolni a motor. Elmentem az Emilesekhez, ahol az autot vettuk es elso korben kiolvastak a hibakodtarolokat, ahol sajnos semmilyen tarolt hiba nem volt, majd szelnekeresztettek. A Fiumei utra fordultam volna ra, amikor ujra belekezdett a jatekba, csak mostmar sokkal brutalisabban, itt megallapitottam, hogy padlogazas uzemnel nem csinalja, igy tehat padlogaz es minnel hosszabb elektromos uzem mellett szepen ovatosan visszamentem hozzajuk.  :helpsmilie:
Mivel megint nem volt tarolt hibakod, ezert beult a kollega mellem es megneztuk mit mutat live-ban, persze a hiba egy ideig nem jott elo, majd sikerult kicsalni belole... Elegtelen eges miatt elvette a motor a kulonbozo hengerektol a gyujtasokat neha-neha, de ez nem utotte meg azt a szintet, hogy betarolja a ECU  :hmmmm:
Miutan nezegettek a felvett elo adatokat kozoltek, hogy nem en vagyok amugy az elso aki igy jar es uzemanyaggal lesz problema, majd pedig begurultunk a szervizcsarnokba ujfent es boldogan konstataltam, hogy nem kell napokra otthagyni az autot, mert elerheto a szervizfunkciok kozul az uzemanyagszivattyu manualis vezerlese. Itt emelnem ki, hogy nagyon rendesek voltak a sracok, majdnem vege volt mar a munkaidejuknek, de a motorba kozvetlenul meno csorol leszivattyuztak a teljes frissen tankolt uzemanyagot.  :cry:
Menet kozben semmilyen furcsa szine/szaga/allapota nem volt a benzinnek, de miutan teljesen leszivott tankkal es leallt benzinmotorral becsorogtunk a sajat kutjukhoz a szerelok tanacsara kapott egy cirka 11 liter 100-as benzin. Majd megint szamitogepes megfigyeles stb jott. Kb elutaztunk aznap vagy 60 km-t, de a hiba eltunt.
Tegnap rantankoltam egy adag MaxMotion 95-ost, miutan meg par napot teszteltem nem tulzottan takarekosan.

Itt jott a masodik durva szivenutes: az addigra kb. 8 literes atlafogyasztas leesett maximum 5.5-re, amellett, hogy direkt nyuztam a benzinmotort!!!!
Jelen pillanatban az atlag M0-val, vegig futessel, varossal 5.1.

Amit meg megtudtam a sracoktol:
-NE guruljak az autoval huzamosabb ideig uresben, mert nem eppen tesz jot a "valtonak".
-Mindenhol szar lehet a benzin, de bizonyos helyeket keruljek es lehetoleg inkabb premium uzemanyagot tankoljak, hatha annak megvan a megfelelo oktanszama, hiszen a sima 95-osbe belefer a 90-es is a hatarertekek szerint.

Amit meg tapasztaltam, hogy jobban jarok, ha a teremgarazsban kiparkolas elott P-ben ralepek a gazra es raveszem a kocsit, hogy inditsa be a motort, majd szepen megvarom amig leall es uzemkesz lesz, mert brutalisat tud dobni a fogasztason, ha kint indul meg. Illetve az utolagos premium vedelmi rendszer tiltott alapotara figyeljek oda, mert ha akkor nyomom a start-ot, akkor teleszorja Lost Connection hibakodokkal a tarolokat, ami barmikor megtevesztheto lehet, ha szervizre kerul a sor.

Ezuton is koszonom az Emil Frey-eseknek a segitseget!!!

Probaltam rovid lenni :)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #776 Dátum: 2013.12.15 02:04:39 »
Tortenet ott kezdodott ...
Minden jó, ha a vége jó.
Szerencsére ennyire durván rossz üa.ot még nem fogtam ki, de a tankolási számlákat mindig elrakom.
Itt jott a masodik durva szivenutes: az addigra kb. 8 literes atlafogyasztas leesett maximum 5.5-re, amellett, hogy direkt nyuztam a benzinmotort!!!!
Jelen pillanatban az atlag M0-val, vegig futessel, varossal 5.1.
A 8 átlag az durva. Mostanában gyakran 10 feletti kezdőértékekről kell ledolgozni a fogyit.
Nálam most kb. +0,5l a nyárihoz képest.
-NE guruljak az autoval huzamosabb ideig uresben, mert nem eppen tesz jot a "valtonak".
Már régen leszoktam róla, mert az aksinak sem tesz jót. Javul a gázpedál kezelésem, egyre könnyebb  "szabadon futás"-ban tartani.

jobban jarok, ha a teremgarazsban kiparkolas elott P-ben ralepek a gazra es raveszem a kocsit, hogy inditsa be a motort, majd szepen megvarom amig leall es uzemkesz lesz, mert brutalisat tud dobni a fogasztason, ha kint indul meg.
Ezt nem igazán érem. Hidegen kínlódik a motor, és a bemelegítés első fázisában nem is engedi terhelni.
Az álló helyzetben a motor járatás növeli a fogyit.

az utolagos premium vedelmi rendszer tiltott alapotara figyeljek oda, mert ha akkor nyomom a start-ot, akkor teleszorja Lost Connection hibakodokkal a tarolokat, ami barmikor megtevesztheto lehet, ha szervizre kerul a sor.
Prémium ide vagy oda akkor ez egy rossz rendszer és/vagy nem megfelelő bekötés.
A HSD-ket lopás/rablásgátlás szempontjából a szerelők sajnos kevésbé ismerik, próbálják ráerőltetni a más autókban megszokott dolgokat.-(

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9522
Re:Yaris HSD
« Válasz #777 Dátum: 2013.12.15 09:15:31 »
az elso ... kutnal megalltunk tankolni, hiszen oda kaptunk kedvezmenykartyat (ezt a kocsit miota megvan 1 tankolas kivetelevel vegig a ... kutaknal tankoltuk).
Azért nyugodtan leírhatnád a kút nevét.

hummerdikk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 39
Re:Yaris HSD
« Válasz #778 Dátum: 2013.12.15 11:33:33 »
Minden jó, ha a vége jó.
Szerencsére ennyire durván rossz üa.ot még nem fogtam ki, de a tankolási számlákat mindig elrakom. A 8 átlag az durva. Mostanában gyakran 10 feletti kezdőértékekről kell ledolgozni a fogyit.
Nálam most kb. +0,5l a nyárihoz képest.Már régen leszoktam róla, mert az aksinak sem tesz jót. Javul a gázpedál kezelésem, egyre könnyebb  "szabadon futás"-ban tartani.
Ezt nem igazán érem. Hidegen kínlódik a motor, és a bemelegítés első fázisában nem is engedi terhelni.
Az álló helyzetben a motor járatás növeli a fogyit.
Prémium ide vagy oda akkor ez egy rossz rendszer és/vagy nem megfelelő bekötés.
A HSD-ket lopás/rablásgátlás szempontjából a szerelők sajnos kevésbé ismerik, próbálják ráerőltetni a más autókban megszokott dolgokat.-(
1.: Szamlakat mi is elrakjuk, de ~10 ezer forintnyi benzinert mar rajottem, hogy folosleges perre menni.
2.: Azert jobb, mert a teremgarazsban ~15 fok van, sokkal hamarabb bemelegszik es nem a jeghidegben a 100 m-re levo lampanal csinalja ugyanezt, illetve a kihajtasnal muszaj terhelni mert baromi meredek a kihajto es csak elektromosan nem hajlando felmenni.
3.: A rendszert Pajzsnak hivjak, direkt van igy kotve, mert a gyari immobilizer pontokat is megszakitjak, de azzal sokra nem menne az ember, ha el akarjak emelni az autot. De peldaul egy priusnal csak es kizarolag a benzinmotort tudjak leallitani, mert a yarisban van valami plussz kapcsolat, ahol a rendszer kommunikaciojat is meg lehet szakitani, igy pl. mar el se tud vele messzire gurulni, ha vinni akarja. Bar azert megneznem a tolvajt, mikor veletlenul hozzanyul a nagyfesz kabelhez amikor probal turkalni  :devil:  :whistling:
De a pajzsosoknal nem mi voltunk az elso Yaris HSD-sek, de ahogy hallottam mi vittuk oda a legtisztabban a kocsit  :D (kozvetlenul atvetel utan mentunk el baratommal)
Errol van egy jo kis vicces sztorim, mert amikor mentunk ki jott mogottunk egy mini cooper kabrios csaj, aki konktretan korbefotozta az autot  ::)

Azért nyugodtan leírhatnád a kút nevét.
Agip, sima 95. Azert nem nagyon akartam leirni, mert lehet, hogy ha masik oszlopnal tankolunk, akkor nem lett volna semmi gond. Bar edesanyam eddig max 2 alkalommal tankolt agipnal, a tobbi mind OMV volt az Aygoba. Ezek utan asszem leszokok en is az Agiprol eleg gyorsan, az a 8 forint toyota-generali kedvezmeny nagyon nem eri meg ezutan.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Yaris HSD
« Válasz #779 Dátum: 2013.12.15 12:04:12 »
Bonyhádon szoktam tankolni régebben az Agip-nál. 95-öst.
A legolcsóbb a városban, de a kocsi érezhetően nem ment vele, a Marutiba szoktam ezt a benzint néha. Ennyi az érzékenysége rá, nem több  ::)
Állítólag több benne az etanol, azért. Az meg emelné az oktánszámot, tehát nagy a keverés itt valahogy  :hmmmm: Marutiban nincs koppszenzor, Carinába meg nem próbálgatom azt a benzint.
Nem tudom, mi az igazság az ügyben, de már évek óta nem tankolok náluk ezért.