Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 330105 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #690 Dátum: 2012.12.28 21:26:38 »
...első három km-en relatíve magas a fogyasztás ...5,2 átlag. ...  Vezetni jó, utazni benne szintén.
Gratulálok, jól választottál! Sok örömet és balesetmentes közlekedést!
Az a 3 nekem 8 volt, nyáron meg 5. Szerintem igazán jól 15km nél hosszabb távokon fogyaszt.
Átlagod lesz még jobb is, csak minél többet gurulni, és ha muszáj hosszan regenerálva fékezni. A téligumi is kb. 0,5 l.
Milyen színű a gép, téligumi, nyestvédelem?

drklaszlo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Yaris HSD
« Válasz #691 Dátum: 2012.12.29 13:08:44 »
Kösz a a jó kívánságokat! Sima fehér, Barum téli gumikkal, nyestriasztó (KEMO) szalonban beszerelve. A fehérvári Mayernél vettem, velük is elégedett vagyok. 

Krisz7777

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Yaris HSD
« Válasz #692 Dátum: 2012.12.29 18:39:33 »
Üdv a klubban!  ::)

A fogyasztás olyannál érdekelne, aki nem gurul. (én sem rakogatom nullába, lehet azért ekkora az eltérés a "gurulósok"-hoz képest)
Úrinő benzinessel jár...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #693 Dátum: 2012.12.29 19:44:52 »
Gurulni csak kerekeken szoktam, egyébként gyalogolok.-)
N- be menet közben nem teszem, de preventiven vezetek, feleslegesen nem gyorsítok és nem fékezek.
Az utóbbi időben garázsból indulva téligumival rövidtávon (2-4 km) 4,6-5,1 , előmelegítővel 4,3-4,6.
Hosszabb távon (15-)4,2-4,3 , országúton 3,9-4,2. 

Mostanában a motorelőmelegítés mellett olcsó utastér előmelegítési megoldást kisérletezek ki, hogy ne kezdje járatni a motort a hybrid aku felmelegítéséhez. A gyerekeknek is jobb a meleg kocsiba beülni.

pocak

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Yaris HSD
« Válasz #694 Dátum: 2012.12.30 15:06:49 »
Mi újság?

Nagy az öröm a családban  ::)
Fehér, aktív tempomattal MGK rendszámmal, téli gumival, polifoam hűtőtakarással, kaposvár Kotónál vettem, meg voltam velük elégedve.

Tapasztalatok: számomra nagyon furcsa, külön meg kell tanulni vezetni (automata váltós autóm még nem volt). Napi használatban még nincsene, hosszabb távon (vegyesen 585 km, főleg ECO módba), fogyasztás 4,3 - 5,2 (motor előmelegítő még nincs beszerelve, jelenelg trafó keresés van).
Amíg hideg a motor, brutálisan sokat fogyaszt.

Agyarka: az aksiknak is kell melegítés? Lassan egyszerűbb lenne a garázst felfűteni indulás előtt pár órával... Jelenleg nincs garázsfűtés, de lehet az lenne a hatákonyabb. Vélemény?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #695 Dátum: 2012.12.30 17:21:20 »
... aktív tempomattal ... külön meg kell tanulni vezetni ...
Amíg hideg a motor, brutálisan sokat fogyaszt.
...  az aksiknak is kell melegítés? Lassan egyszerűbb lenne a garázst felfűteni indulás előtt pár órával... Jelenleg nincs garázsfűtés, de lehet az lenne a hatákonyabb.
Gratulálok Neked is, használd egészséggel!

Mennyi volt az utólagos tempomat? Ezt tartom az egyik leghasznosabb kényelmi extrának.
Aki még keveset vezetett automata váltós gépet, annak a legegyszerűbb a bal lábát kicsit maga alá hajlítva elkezdeni. Az előrelátó vezetésbe, regeneráló féktávolságokhoz is kell egy kis hozzászokás.

Az elindulást követő brutális fogyasztáson ( és morgó hangon) én is dobtam egy hátast. Mostanában 25-48 között is gyakran ugrál a pillanatnyi fogyasztás mutatója. Szerencsére viszonylag gyorsan normalizálódik a helyzet.

Az akkumulátoroknak alacsonyabb hőmérsékleten kisebb az önkisülése, ezért tárolni a 0-10C között a legideálisabb. Ugyanakkor alacsonyabb hőfokon a kapacitásuk csökken.
(Indulás után,a motor már többé-kevésbé bemelegszik,de az utastér még nagyon hideg, akkor tapasztalható,hogy nagyon gyorsan csökkennek a sávok, illetve kigyorsításkor hamar elfogy a + kraft.)

A garázs indulás előtti felfűtésénél sok a veszteség. Az utastér kevés levegője indulás előtt viszonylag gyorsan felfűthető, amit indulás után a szellőztető az aksihoz fúj. Nálam kb. ez addig kitart, amíg a bemelegedő motor hulladékhőjével is el lehet kezdeni pótolni a meleget (kinti -5- +8-nál).
Az aksiknak nyilván nagy a hőtároló kapacitása, tehát a módszer nem túl hatékony, de a semminél több. Nem mind1 hogy a néhány fokot, vagy rögtön a 20-at kezdi rányomni a saját ventilátora. 

   

pocak

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Yaris HSD
« Válasz #696 Dátum: 2012.12.31 11:35:12 »
Gratulálok Neked is, használd egészséggel!

Mennyi volt az utólagos tempomat? Ezt tartom az egyik leghasznosabb kényelmi extrának.

...

48.500 Ft volt beszereléssel. Valószínüleg nem csak kényelmi extra, lehetséges, hogy a fogyasztást is befolyásolja?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #697 Dátum: 2012.12.31 11:48:37 »
48.500 Ft volt beszereléssel. Valószínüleg nem csak kényelmi extra, lehetséges, hogy a fogyasztást is befolyásolja?
Ez szinte hihetetlen ;) Minimum a duplája + beszerelés szokott lenni, normál autónál. :szemez:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Yaris HSD
« Válasz #698 Dátum: 2012.12.31 13:03:28 »
48.500 Ft volt beszereléssel. Valószínüleg nem csak kényelmi extra, lehetséges, hogy a fogyasztást is befolyásolja?
az átlagjúzer fogyasztását pozitívan befolyásolja :)

pocak

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Yaris HSD
« Válasz #699 Dátum: 2012.12.31 17:38:50 »
Ez szinte hihetetlen ;) Minimum a duplája + beszerelés szokott lenni, normál autónál. :szemez:
az aktív-nál kivan épitve a rendszer csak a kapcsolót és a szerelést kel kifizetni.

csufár:kösz a minösítést. Boldog Ujévet Kivánok!

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #700 Dátum: 2012.12.31 18:23:28 »
az aktív-nál kivan épitve a rendszer csak a kapcsolót és a szerelést kel kifizetni.

csufár:kösz a minösítést. Boldog Ujévet Kivánok!
Akkor is abból még a hardware se jön ki más autónál :szemez:

Krisz7777

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:Yaris HSD
« Válasz #701 Dátum: 2012.12.31 19:19:23 »
Próbálta már valaki a glass of water nevű alkalmazást?
Ma felraktam, müxik, jópofa, csak jóval ígéretesebb leírása, mint amilyennek a dolog valójában látszik.
Úrinő benzinessel jár...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #702 Dátum: 2013.01.01 17:27:26 »
48.500 Ft volt beszereléssel. Valószínüleg nem csak kényelmi extra, lehetséges, hogy a fogyasztást is befolyásolja?
Többre számítottam.
A fogyasztást biztosan befolyásolja, hiszen a "gázt" adagolja.-) Viccen kívül, inkább kényelmi extrának tartom, mert lehet nála gazdaságosabban vezetni.
A sebességtartását pontosságát, ciklusát még nem mértem be, de nem fogyasztásra optimalizált, ezért a legkisebb lejtőn is a kelleténél jobban elveszi a gázt, és még rövid magas dombon is intenzíven gyorsít.
Más típusoknál lehet állítani a tűrést (pl. Ford) ami fogyasztás szempontjából előnyösebb lehet, ugyanakkor a büntetésbe szaladás lehetőségét is kizárja.   
 
Mennyi a gk. áramfelvétele a nyestriasztó beszerelése után? És előtte mennyi volt?


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #703 Dátum: 2013.01.01 17:37:39 »
Próbálta már valaki a glass of water nevű alkalmazást?
Jó lenne, ha az adatokat későbbi PC/Tablet -es elemzésre engedné letölteni. Szerintem inkább kedvcsináló, az alkalmazások lehetőségét megcsillantó program. Helyi megrendelésekre várnak parkolás, üzemanyag és egyebekkel kapcsolatban.
Számunkra sokkal hasznosabb lett volna, ha az egyébként is kiépített CAN buszos kapcsolatból a vízhőfok, MG1, MG2 nyomaték, fordulatszám ...  ezek naplózása, kimentése és elemzése, illetve öndiagnosztikai funkciókat tettek volna elérhetővé. :nonono:
Általában úgyis a technikára fogékonyabb emberek vásárolják a HSD-ket, igazán jobban kiszolgálhatnák a vásárlókat bővebb technikai információkkal.

drklaszlo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Yaris HSD
« Válasz #704 Dátum: 2013.01.06 15:53:11 »
Sziasztok, mit tudtok a reflektorba való lámpáról? Külföldi fórumok és a kézikönyv szerint HIR2, átvételkor H4-t mondtak, szerelő ki is vette és szerinte sima H4, ilyen kaptam az izzókészletben is. Lehet, hogy a két izzótípus kompatibilis egymással? Ha HIR2-t ír a kézikönyv - egyre inkább azt hiszem, HIR2 lesz az - akkor is simán beletehetem a H4-t? Ha nem, hol tudok és mennyiért HIR2-t szerezni?
Más: könyöktámasz milyen megy az Active-ba? Csak a gyári, vagy léteznek független, de jó és ajánlott termékek is?