Már hülyén érzem magam, hogy mindig kötekedek veled, de az ülésfűtést miért ne lehetne? Az általában úgy van bekötve, hogy gyújtás ráadásakor megy csak, tehát az akksit nem fogja lemeríteni...
Ne aggódj Xanyi!
Nem veszem kötekedésnek, ráadásul több szem többet lát. Amúgy is én mostanában kevésbé vagyok gyakorló szakember és lényegesen kevesebb Toyotás infó hozzáférésem van. A gondolat ébresztések meg mindig jól jönnek.
Nekem csak azért van fenntartásom az ülésfűtéssel, mert azt a 6-7Ah/db energiát vhonnan ki kell termelni, amihez benya kell. A másik meg, savas ólomakkuknak optimális SOC90 feletti tartáshoz mielőbb fel kell tölteni az ilyen kis aksikat. Heti 2-4 alkalommal pár km-ert használt autónál nem mind1, hogy mennyi a fogyasztók száma. Az előző kocsimban simán hazavágtam a gyári 60Ah aksimat ilyen használattal ülésfűtés nélkül(igaz ott a rövid ideig tartó,de annál nagyobb áramfelvételű indítózás sokat kivett), egy másikban meg pluszban beszerelt aksit végeztem ki a túl
sok fedélzeti elektronikával, amire nem volt a generátor teljesítménye méretezve.
A YHSD elektromos rendszerének működéséről, méretezéséről,a benne rejlő tartalékokról,a terhelhetőség határairól sajnos fogalmam sincs. Keresem az erre vonatkozó információkat, de csak elvétve találok. Minden felvilágosítást szívesen veszek!
A HSD-knél hogy van megoldva a fedélzeti aksi töltése? Járnia kell a benzinmotornak, vagy képes a hajtóakkumulátorról tölteni (nyilván nem N-ben és csak ideális körülmények között)?