Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 328805 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #660 Dátum: 2012.11.24 19:31:19 »
Az általad linkelt gumik közül egyik sem a YHSD mérete. :excl:
A gumiknak ugyan nem alpesi viszonyokkal kell megközdenie, méretedben 3-4e/db árelőnyért cserébe a mintázata megegyezik a 3 generációval korábbi (több mint 10 év) kiadással. A felépítéséről, anyagáról, teljesítményéről mindezt nem állítják.
Tartósságáról, szerelhetőségéről inkább egy gumis tudna érdemben nyilatkozni.
Én úgy vagyok vele, hogy egy 5+ millás autónál nem spóroltam azon a 12-16e kezdeti kiadáson. Remélem tartósságban behozza, a benne lévőbiztonsági tartalékra+ kitudja mikor lesz szükségem, de ezen a kocsin a legkisebb javítás is többe kerül.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris HSD
« Válasz #661 Dátum: 2012.11.24 19:36:43 »
Idézet
A gk-ban 35 Ah fedélzeti akku van, ugyhogy 3x is meg kell gondolni, milyen elektronikát köt rá az ember (ülésfűtést, 12V-os állófűtést semmiképpen sem)
Már hülyén érzem magam, hogy mindig kötekedek veled, de az ülésfűtést miért ne lehetne? Az általában úgy van bekötve, hogy gyújtás ráadásakor megy csak, tehát az akksit nem fogja lemeríteni...
Az állófűtés persze más tészta, az tényleg meríti a cseppnyi akksit.

Idézet
Ez a gumi szerintetek mennyire gáz?
A méret nem stimmel, és amúgy sem illene egy Debica gumi erre az autóra. Ha nem akarsz sok pénzt áldozni rá, akkor is legalább egy Barum, Kleber, Hankook vonalat célozz meg. Ezek már minőségi de baráti áru gumik.
Xanyi

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #662 Dátum: 2012.11.24 20:27:06 »
Már hülyén érzem magam, hogy mindig kötekedek veled, de az ülésfűtést miért ne lehetne? Az általában úgy van bekötve, hogy gyújtás ráadásakor megy csak, tehát az akksit nem fogja lemeríteni...
Ne aggódj Xanyi!
Nem veszem kötekedésnek, ráadásul több szem többet lát. Amúgy is én mostanában kevésbé vagyok gyakorló szakember  és lényegesen kevesebb Toyotás infó hozzáférésem van. A gondolat ébresztések meg mindig jól jönnek. :flowers:
Nekem csak azért van fenntartásom az ülésfűtéssel, mert azt a 6-7Ah/db energiát vhonnan ki kell termelni, amihez benya kell. A másik meg, savas ólomakkuknak optimális SOC90 feletti tartáshoz mielőbb fel kell tölteni az ilyen kis aksikat. Heti 2-4 alkalommal pár km-ert használt autónál nem mind1, hogy mennyi a fogyasztók száma. Az előző kocsimban simán hazavágtam a gyári 60Ah aksimat ilyen használattal  ülésfűtés nélkül(igaz ott a rövid ideig tartó,de annál nagyobb áramfelvételű indítózás sokat kivett), egy másikban meg pluszban beszerelt aksit végeztem ki a túl sok fedélzeti elektronikával, amire nem volt a generátor teljesítménye méretezve.
A YHSD elektromos rendszerének működéséről, méretezéséről,a benne rejlő tartalékokról,a terhelhetőség határairól sajnos fogalmam sincs. Keresem az erre vonatkozó információkat, de csak elvétve találok. Minden felvilágosítást szívesen veszek!

A HSD-knél hogy van megoldva a fedélzeti aksi töltése? Járnia kell a benzinmotornak, vagy képes a hajtóakkumulátorról tölteni (nyilván nem N-ben és csak ideális körülmények között)?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #663 Dátum: 2012.11.24 21:12:56 »
A spritmonitoron nem elérhető a gyári fogyasztás adat.
Gyakorlatilag mindenkinek szépen bepirosozott túlfogyasztása volt, ami ugye most nem látszik. :hmmmm:
Fura, hogy az élbolyban mindenki csak néhány ezer km-t használja az autót.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.24 21:31:50 írta Agyarka »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #664 Dátum: 2012.11.25 01:47:16 »
Köszönöm a válaszokat!
Ez a gumi szerintetek mennyire gáz?
http://www.gumidirekt.hu/product/szemely_teligumi/g007530/Debica-Frigo-2-185-65-R15-88T.html
Egy autós ismerősöm szerint nem rossz, ráadásul Tesco gazdaságos kategória árban. Tesztet nem tudok róla, de mivel átlagos magyarországi használatra lesz, nem kell alpesi viszonyokkal megküzdenie.
http://tesco.hu/akcios-termekek/tesco-szekesfehervar-hipermarket/autofelszereles/debica-teli-autogumi
Ilyet vennék mondjuk egy '95-ös Swiftre. Arra tökéletes. A vadiúj Yaris hibridre azért inkább valami igényesebbet választanék.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

pocak

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Yaris HSD
« Válasz #665 Dátum: 2012.12.01 15:35:36 »
Az USA-ban 59$ a motor előmelegítő.
Ide lehet berakni, egy csavar(szelep) ideiglenes kivétele után, ugyanúgy mint a Calix RE528-at.

59$ meg rájött a szállítás 26$ (1 hét alatt itt volt), de még így is olcsóbb mint a calix ami 42.600 Ft volt az ajánlat, Németországból a calix előmelegítő 160 euro a kábel hozzá 145 euro.

az autó még nem jött meg, így nem tudom a beszerelés mennyire lesz bonyolult :)

szerelési útmutató PDF-ben van meg :)

csatoltam egy kép a csomag tartalmáról, ami van benne kábel, a melegítő meg a paszta

220V-os csatlakozó átalakítót még kell vennem hozzá

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.01 15:44:22 írta pocak »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #666 Dátum: 2012.12.01 19:47:13 »
59$ meg rájött a szállítás 26$ (1 hét alatt itt volt), de még így is olcsóbb mint a calix ami 42.600 Ft volt az ajánlat,
... 220V-os csatlakozó átalakítót még kell vennem hozzá
A győri cégtől én sem vagyok elragadtatva még akkor sem, ha magyar viszonylatban a többiek még20-25%-al drágábbak. A kommunikáció lassú és nehézkes (több mint 1 hét után válaszoltak, és csak a feltett kérdéseket kerülték el gondosan vagy homályosan fogalmaztak, 2x-ra szintén több mint egy hét) a garanciájuk vicc (a gyár 3 évet ad, ők 1-et, és a többiért évente ki kellene csengetni majdnem egy 20ast) szakszerű beszerelés 20e-ért (ehhez 1 db csavart kellene ki-és vissza csavarni), de a csavar rögzítésérő módjáról, előírt meghúzási nyomatékáról fogalmuk sincs.
Erről kérdeztem a márkaszervizt, a dokumentációjukban hirtelen ők sem találták. Az egyik szerelő azt mondta,hogy nem alkalmaznak menetrögzítő pasztát, és érzésre szokták meghúzni.

A 110V-os cekasz, hogy fogja bírni a 230-at? :hmmmm:
Mekkora a teljesítménye 110V-on?
Tudnál közelebbi képet küldeni a tápkábelekről, illetve a csatlakozókról?
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.01 19:49:58 írta Agyarka »

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris HSD
« Válasz #667 Dátum: 2012.12.01 20:35:27 »
Melyik csavarról van szó?
Xanyi

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #668 Dátum: 2012.12.01 20:47:53 »
A cekasz helye előtt pont annak a síkjában, a nyomatékosztómű tetején a hőtőfolyadék csöve alatt (talán légtelenítő vagy szellőző szelep lehet? ami így néz ki kicsavarva)

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Yaris HSD
« Válasz #669 Dátum: 2012.12.01 20:48:53 »
Mekkora a teljesítménye 110V-on?
400 W. Lásd: http://www.juicedhybrid.com/Toyota-Prius-Hybrid-Engine-Block-Heater-p/pu140-00902.htm
Ez elvileg jó az én Corollámba is. Ennyit még talán meg is ér a cucc, persze csak akkor, ha bírja a 230 V-ot.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #670 Dátum: 2012.12.01 21:23:17 »
400 W....Ez elvileg jó az én Corollámba is. Ennyit még talán meg is ér a cucc, persze csak akkor, ha bírja a 230 V-ot.
A melegítő tartóssága is kérdéses, de engem más is foglalkoztat.
Kis feszültség kis szikra, nagy feszültség tetemes anyagi kár.
Amit 3,63A-al 230V-on küldenek meg, az 836W-ot fog leadni. Nem tudom mit szól a blokk ekkora (viszonylag kis felületű) melegítéshez (az összes gyári előmelegítő 3-400W-os).
Valahogy nincs kedvem kísérletezni vele.

Csak én látom a két kábelt különbözőnek?
1. , 2
A cekasz csatlakozó azonosnak tűnik .

pocak
Mekkora a cekasz mérete (átmérő, hossz teljes ill. a rögzítőfülig)?

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Yaris HSD
« Válasz #671 Dátum: 2012.12.02 08:35:00 »
A melegítő tartóssága is kérdéses, de engem más is foglalkoztat.
Kis feszültség kis szikra, nagy feszültség tetemes anyagi kár.
Amit 3,63A-al 230V-on küldenek meg, az 836W-ot fog leadni. Nem tudom mit szól a blokk ekkora (viszonylag kis felületű) melegítéshez (az összes gyári előmelegítő 3-400W-os).
Valahogy nincs kedvem kísérletezni vele.

Ettől tartok én is.
Van más megoldás is: http://www.dieselelomelegito.hu/beepites.html
Persze ennek a beszerelése nagyobb körültekintést igényel, és a mérete miatt nem minden autóba szerelhető be. Engemet az érdekelne igazán, hogy ez a hatékonyabb, vagy a Calix? Melyik melegíti fel jobban a blokkot?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #672 Dátum: 2012.12.02 09:55:22 »
Engemet az érdekelne igazán, hogy ez a hatékonyabb, vagy a Calix? Melyik melegíti fel jobban a blokkot?
Közvetlenül a hűtőfolyadékot melegíteni hatékonyabb mint a kontakt blokkmelegítés, ráadásul nyugodtan lehet nagyobb teljesítményt alkalmazni. Azért a hűtőkör gyári állapotát nem szívesen bontanám meg, főleg egy garanciális autón.

pocak

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Yaris HSD
« Válasz #673 Dátum: 2012.12.03 18:12:46 »
A győri cégtől én sem vagyok elragadtatva még akkor sem, ha magyar viszonylatban a többiek még20-25%-al drágábbak. A kommunikáció lassú és nehézkes (több mint 1 hét után válaszoltak, és csak a feltett kérdéseket kerülték el gondosan vagy homályosan fogalmaztak, 2x-ra szintén több mint egy hét) a garanciájuk vicc (a gyár 3 évet ad, ők 1-et, és a többiért évente ki kellene csengetni majdnem egy 20ast) szakszerű beszerelés 20e-ért (ehhez 1 db csavart kellene ki-és vissza csavarni), de a csavar rögzítésérő módjáról, előírt meghúzási nyomatékáról fogalmuk sincs.
Erről kérdeztem a márkaszervizt, a dokumentációjukban hirtelen ők sem találták. Az egyik szerelő azt mondta,hogy nem alkalmaznak menetrögzítő pasztát, és érzésre szokták meghúzni.

A 110V-os cekasz, hogy fogja bírni a 230-at? :hmmmm:
Mekkora a teljesítménye 110V-on?
Tudnál közelebbi képet küldeni a tápkábelekről, illetve a csatlakozókról?

Rákérdezek a forgalmazónál, hogy 220V vagy 115V. Ha 115V akkor mindenképpen kell átalakító  :wacko:
Képketek később tudok küldeni.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #674 Dátum: 2012.12.03 18:28:23 »
Rákérdezek a forgalmazónál, hogy 220V vagy 115V. Ha 115V akkor mindenképpen kell átalakító  :wacko:
Képketek később tudok küldeni.
Amennyiben megelégednél a 100W-al (tudom kevés) akkor olcsón meg lehetne úszni. 400W kimenőt most hirtelen nem is látok, de azzal már húzós lehet kiindulva ebből.