Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 330103 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #645 Dátum: 2012.11.21 19:54:08 »
4000-ig dieselt [rohog] Én már 2500-nál elváltok, 3000-nél már 130-al száguldok az otopályán :wacko:
3200-nél GPS 130km/h annál gyorsabban nem szoktam menni. No-ban 165-nél lehet hogy forgott 4000-et, de már nem emlékszem, de majd decemberben megfigyuzom ;)
Ez a jól kihuzatás csak a benzinesnél téma. Van rugalmasság/nyomaték a dieselben- ha erre gondoltál :szemez:
A dízelt is ki kell húzatni a maximális gyorsuláshoz. Ebből a szempontból semmiben nem különbözik a benzinestől. Csak persze ez 4000 lesz a dízelnél, és nem 6000, mint a benzinesnél (nagyságrendileg).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #646 Dátum: 2012.11.21 19:57:09 »
Nincs Yaris 220-as végsebességgel, tehát elméleti a megoldásod, Avensis van, 9 millióért.
A dízel 90 LE, az 1,33-as benzines 99.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #647 Dátum: 2012.11.21 19:59:46 »
Az, hogy 160 lenne a limit, nem jelenti azt, hogy ne érhetné el az autó rövid időn belül ezt a sebességet.
Mondjuk úgy, mint JApánban, ahol a Nissan GT-R-ek sem mennek gyárilag 180-nál jobban...  :whistling:
Ejj, de szomorú világ lenne  :no: ... Örökre lezárul az autószerető emberek szabadságának az egyik döntő része, ha ez az idő eljön. A lehetőség, hogy ha akarom, menjek, ahogy kifér a csövön. A TUDAT, hogy ezt megtehetem! A FELELŐSSÉG, hogy néznek annyira felnőtt embernek, hogy ezt rám bízzák.

 :helpsmilie:

700.000 km-t vezettem le, nagyságrendileg. De ebből csak talán néhány százra emlékszem konkrétan. Viszont azok az alkalmak, mikor kipróbáltam autók végsebességét, kivétel nélkül ott vannak eközött a néhány száz között. Emlékszem mindegyikre, hogy melyikkel, mikor, hol mentem végsebességgel. És ezek SZÉP emlékek. Amik megmaradnak öreg koromban is!

Ezt a lehetőséget vegyék el? Akkor az autósok világa szegényebb lesz - sokkal. Sokkal!

(Természetesen valamennyi, fent említett eseményre a német autópálya sebességkorlátozás nélküli szakaszain került sor.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Yaris HSD
« Válasz #648 Dátum: 2012.11.21 20:01:15 »
Nincs Yaris 220-as végsebességgel, tehát elméleti a megoldásod, Avensis van, 9 millióért.
A dízel 90 LE, az 1,33-as benzines 99.
Milyen megoldásom elméleti?

Ugyanaz történik 130-nál a dízelben, mint az 1.0 benzinesben? Ugyanannyi idő alatt érik el ezt a sebességet? Ha erről a sebességről tovább kell gyorsítani (mondjuk Németországban), akkor az ugyanúgy történik a két autóban?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #649 Dátum: 2012.11.21 20:04:35 »
Igen, pont ez a lényeg. Nem alapból kell korlátozni az autók teljesítményét, hanem mindenki használja belátása szerint. Nem tartom feleslegesnek a nagyobb teljesítményt (nem a sajátomról beszélek  :tt2: )
Általában öregurasan közlekedek, de igenis néha kinyújtom a jobb lában és élvezem, hogy megy is az autó, nem csak sóher ;)
Jöttem már vissza Németo-bol 180-as tempomattal és nagyon nem örültem volna, ha ennyit nem tudna az autóm.Az átlagos felhasználás éppen azt jelenti, hogy átlagban így közlekedünk és nem azt, hogy mindig csak ezek az elvárásaink egy autóval szemben. Ha ez lenne, amit írsz, akkor robogó kell vagy Velorex.
:yes: :yes: :yes: :clap: :clap: :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #650 Dátum: 2012.11.21 20:07:03 »
Ha az átlagember közlekedési statisztikáit néznénk akkor méginkább abszurd a mai helyzet, átlagosan mondjuk megyünk napi 25 km-t 35-ös átlaggal és fél utassal, ehhez van a 170-es végsebesség és az 1-1,5 tonnás autó. Nyilván megengedhetjük magunknak ezt a luxust ameddig ilyen olcsó az üzemanyag.
Persze. Együnk továbbá űrhajós kaját, és igyunk vizet. Zene sem kell. Egyéb szórakozások sem. Dolgozzunk, tartsuk fent a fajt, és pihenjünk. Bőven elég. Kb. ahogy egy 100-ra lekorlátozott, cserébe 2.5 literes átlagfogyasztású autó is bőven elég lenne. Mindenre, kivéve az ÉLETET.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #651 Dátum: 2012.11.21 20:08:20 »
Oké, ez igaz, de a saját felhasználásomra vetítve engem nem vágna mellbe egy ilyen rendelet...  :surrender:
Tudj mindig kilátni a saját rendszeredből  :) :hug:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #652 Dátum: 2012.11.21 20:10:03 »
Nagyon nem szeretnék olyan országban élni, ahol bürokratikusan korlátozzák az autók teljesítményét. Környezetvédelmi indokokkal már így is agyon vannak szabályozva a motorok.
Nem is beszélve arról, hogy ezt országos szinten nem lehetne bevezetni, gyakorlatilag kivitelezhetetlen.
Hát de, sajnos volt/van már rá példa... Az USA-ban is jó darabig kb. 180-ra volt korlátozva minden (civil) autó. Meg ugye a japánok...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #653 Dátum: 2012.11.21 20:11:50 »
Kedveseim, lehetne ezt a Beszélgessünkben folytatni? Rég nem a Yaris HSD-ről van szó... ;)
Jaj, most jutottam csak ide az olvasásban  :wacko: ... Sorry  :flowers: :hug: !!! Ott folytatom én is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD felszereltség 2012.07-
« Válasz #654 Dátum: 2012.11.24 15:24:01 »
ECO

AUDIO és INFORMÁCIÓ               
RDS rádió CD lejátszóval MP3 és WMA dekóderral;       
AUX -csatlakozóval a kesztyűtartóban                                   
Beépített hangszórók száma: 6                                      
Rádió és CD-lejátszó kormányról vezérlése   
Digitális időmérő
Fedélzeti számítógép
Analóg műszerfal                                                                         

BIZTONSÁG
VSC járműstabilitás-vezérlő kipörgésgátlóval     
Harmadik féklámpa                                              
Hátsó tárcsafék            
Hárompontos SRS biztonsági övek elöl-hátul                                             
ABS EBD BA, blokkolásgátló elektronikus fékerőelosztóval és fékasszisztenssel
Hátsó ködlámpa                      
Hátsóablak páramentesítő                                             
Utasoldali  SRS légzsák, kulccsal kikapcsolható         
Hűtött első tárcsafékek                                             
Vezetőoldali SRS légzsák               
Indításgátló                                             
SRS oldallégzsákok, elöl               
ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontok, a hátsó szélső üléseken                                             
SRS függönylégzsákok elöl-hátul               
Minimálisan deformálódó utascella                                             
SRS vezetőoldali térdlégzsák               
Oldalütközés védelem az ajtókban                                             
3 db hátsó, hárompontos biztonsági öv            
Övfeszítővel, erőhatárolóval ellátott SRS biztonsági övek elöl                                             
Állítható magasságú fejtámlák /5 db/            
Szakaszos első és hátsó ablaktörlő                                             
Biztonsági öv (első & hátsó) bekapcsolására figyelmeztető   
Tükörházba integrált irányjelző hangjelzés és lámpa                                                                                                         

MEGJELENÉS
15" lemezfelni                                                
Gumiabroncs 175/65 R15                                             
LED-es nappalifény
Egyedi stílusú, fényezett első lökhárítók
Hátsó ablaktörlő-mosó
Fekete külső visszapillantó tükrök és kilincsek
Defektjavító szett (TRK)                                                                        

KÉNYELEM
Kétzónás, automata, digitális légkondicionáló berendezés    
Kormánykerék, magasság és hosszirányú állítási lehetőséggel                                             
Elektromos állítású, fűtött külső visszapillantó tükrök      
Külső-belső levegőkeringetés                                             
Központizár (távirányítás nélkül)            
Piperetükör az utasoldalon                                             
Szervokormány, elektromos               
Pohártartók                                             
60/40 arányban dönthető hátsó ülés            
Színezett üveg                                             
Elektromos fényszórómagasság-állítás            
Térképzsebek az első ajtókban                                             
Elektromos állítású, fűtött, külső visszapillantó tükrök   
Vezetőoldali ülés magasságban állítható                                             
Első elektromos ablakemelő, vezető oldalán automata funkcióval   
Utasoldali kesztyűtartó                                             
Fényszóró kikapcsolására figyelmeztető hangjelzés      
Vezetőülésből nyitható tanksapka                                             
Hazakísérő fény - Follow me home             
Kivehető kalaptartó                                             
Hegymeneti elindulás-segítő (HAC)            
12V-os csatlakozó                                             

ACTIVE (ECO felszereltségen felül)

TOYOTA Touch, 6.1" multifunkcionális érintőképernyő      
Bluetooth telefonkihangosító, kormányról vezérelhető integrált tolatókamerával            
USB csatlakozó   
Sötétszürke Style üléskárpit                                       
START gombbal történő motorindítás            
Króm díszelemek a hátsó rendszámtábla felett                                       
Bőr kormánykerék és sebváltógomb            
Krómhatású belső ajtónyitó fogantyúk és díszgyűrűk a légbeömlő   körül                                 
Első lökhárítóba integrált ködfényszóró                                                   
LED-es kombinált hátsó lámpa               
Piperetükör a vezető és utasoldalon                                       
Hátsó elektromos ablakemelő               
Puha műszerfal betétek                                       
Fényezett külső kilincsek és tükörburkolatok         
Csomagtér-padló, kivehető                                       
Helytakarékos pótkerék (TRK helyett)                                                                                                   

EXECUTIVE (ACTIVE felszereltségen felül)

Bőr-szövet ülésborítás                  
Szürkületérzékelő                                 
15" könnyűfém felni - 'Exe' kivitel (lemezfelni helyett)   
Hűtött kesztyűtartó                                 
Smart Key - Intelligens kulcs rendszer             
Utas oldali ülés magasságban állítható                                 
Sebességartó automatika (tempomat)            
Első kartámasz a vezetőülésnél                                 
Elektrokromatikus, automatikusan sötétedő belső tükör      
Sötétített hátsó oldalüvegek                                 
Premium hangrendszer 8 hangszóróval            
Vezető- és utasoldali piperetükrök lámpával                                 
Esőszenzoros ablaktörlő                  
Lábtérvilágítás                                 

« Utoljára szerkesztve: 2012.11.24 15:36:05 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD árlista 2012.08.23-
« Válasz #655 Dátum: 2012.11.24 16:01:41 »
ECO                                                4 595 000 Ft            
ACTIVE                                         4 895 000 Ft            
ACTIVE TOUCH&GO                             5 055 000 Ft            
EXECUTIVE                                     5 335 000 Ft            
EXECUTIVE TOUCH&GO                          5 495 000 Ft

Metál és mica fényezés     
   Gyöngyház-fehér            170.000,. Ft      
   Minden egyéb metál és mica       115.000,. Ft

TOYOTA Touch & Go navigációs csomag (Active, Executive)      
   gyártásbó                      160 000 Ft      
   utólagos beszereléssel          180 000 Ft

Védelmi csomag                                          46 000Ft
(ajtóvédő csíkok, hátsó lökhárítő védőlemez, csomagtértálca)

Hybrid stílus csomag                                    52 000Ft
(acél hátsó lökhárítő védőlemez, HSD kulcstartó, HSD küszöbvédő)

Stílus csomag                                              82 000Ft
(króm - csomagtérajtó diszcsík
          - oldalcsík szett
          - kipufogóvég)

parkolóradar                                               76 000Ft
(TPS kikapcsolható gombbal, alapozott fényezhető szenzorokkal)

"Toyota Protect Longlife"                            40 000Ft
(részleges karoszzéria védő fóliázás)

"Toyota Protect" keréktárcsa védelem       14 000Ft
(kff részleges védő fólázás)

drklaszlo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Yaris HSD
« Válasz #656 Dátum: 2012.11.24 16:52:02 »
Üdv a Klubban! Remélhetőleg - még 3 hét - hamarosan egy Active Hybrid látja el a családi autó szerepét nálunk. A készülődés folyik, néhány kérdésem lenne a tapasztaltabbakhoz: ultrahangos nyestriasztót szeretnék a motortérbe, de nem tudom be lehet-e kötni, hiszen az ülések alatt van az akksi. Illetve a gyári acélfelnire a 175/65/15-ös méreten kívül probléma nélkül feltehető szélesebb gumi is? Ha igen milyen méretek jók még?
Nyestproblémája volt már valakinek? Alulról mennyire védett a motortér?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #657 Dátum: 2012.11.24 17:02:31 »
Üdv a Klubban! Remélhetőleg - még 3 hét - hamarosan egy Active Hybrid látja el a családi autó szerepét nálunk. A készülődés folyik, néhány kérdésem lenne a tapasztaltabbakhoz: ultrahangos nyestriasztót szeretnék a motortérbe, de nem tudom be lehet-e kötni, hiszen az ülések alatt van az akksi. Illetve a gyári acélfelnire a 175/65/15-ös méreten kívül probléma nélkül feltehető szélesebb gumi is? Ha igen milyen méretek jók még?
Nyestproblémája volt már valakinek? Alulról mennyire védett a motortér?
Nekem van beszerelve vagy 4 éve. Attól fűggetlenül szivessen melegszenek a motortérben a kis rohadékok.
Még nem rágtak el semmit,de sokszor összesározzák, maszatolják a motorteret. Én Keszthelyen vettem.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #658 Dátum: 2012.11.24 17:31:21 »
...ultrahangos nyestriasztót szeretnék
...a gyári acélfelnire a 175/65/15-ös méreten kívül probléma nélkül feltehető szélesebb gumi
...Alulról mennyire védett a motortér?
Üdv!
A gk-ban 35 Ah fedélzeti akku van, ugyhogy 3x is meg kell gondolni, milyen elektronikát köt rá az ember (ülésfűtést, 12V-os állófűtést semmiképpen sem).  A tasakos kiképzése miatt nehezen lesz cellazárlatos, de a érdemes kímélni mert 40e körül van a gyári vagy azzal közel egyenértékű. Valamelyik tesztben azt olvastam, hogy ebből a szempontból elég jó anyagokat választott a Toyota, mert a nem rágják a nyestek, max melegszenek a motortérben. Nekem az előző autóm antennáját szerették, ennél azt is békénhagyják (még).
Fix tápot a motortól balra a biztosítéktáblában könnyen találsz.
A motortér a többi HSD-vel ellentétben alulról nincs burkolva. Bolondbiztos hűtés vagy spórolás én az utóbbira tippelek, de biztosat csak a gyáriak tudnak.

A gyári acélfelni 5x15-ös erre a felniszélességre max. a 185 széles tehető fel (195-höz már amin 5,5 ajánlott) azaz 185/60R15 aminek a kerülete kb. 1%-al kisebb aza a valós (nem km óra szerinti) fogyasztásod ennyivel több+ a nagyobb szélességből adódó többlet. A gyári 175-ös abroncs is szinte teljesen beteriti az autó karosszériálát, a szélesebb még kevésbe fogja kímélni.
Aki sportol annak ehhez a súlyhoz biztosan jó lenne a peresebb és szélesebb abroncs (én sem szeretem a nyakló/65-öst), de ez a jármű nem a sportolásról szól. Ettől függetlenül tűrhetően lehet vele lámpától indulni, és többé-kevésbé kanyarodni is .
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.24 17:35:53 írta Agyarka »

drklaszlo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Yaris HSD
« Válasz #659 Dátum: 2012.11.24 17:49:44 »
Köszönöm a válaszokat!
Ez a gumi szerintetek mennyire gáz?
http://www.gumidirekt.hu/product/szemely_teligumi/g007530/Debica-Frigo-2-185-65-R15-88T.html
Egy autós ismerősöm szerint nem rossz, ráadásul Tesco gazdaságos kategória árban. Tesztet nem tudok róla, de mivel átlagos magyarországi használatra lesz, nem kell alpesi viszonyokkal megküzdenie.
http://tesco.hu/akcios-termekek/tesco-szekesfehervar-hipermarket/autofelszereles/debica-teli-autogumi