Nekem is megvannak végre a tapasztalataim a HSD Yarissal.
Hétfő óta Budapest környékén voltam, ma jöttem haza. Egy HSD Yarissal voltunk, majdnem végig én vezettem a 800 km-en keresztül.
Ebbe benne van: Szombathely - Vecsés oda vissza és minden nap Vecsés - Vasad oda vissza. A maradék km pedig Budapesten (belváros) került bele.
Kicsit meglepett az autó fogyasztása. Induláskor nulláztam, érkezéskor 6,1-en állt, pedig nem mentünk gyorsan (országút 100, autópálya 120-130). A Vecsés - Vasad oda vissza utak és a belvárosi autózások alatt péntekre lejött 5,1-ra! Hazaúton pedig szépen visszajött 5,4-re, igaz a tempó is picikét magasabb volt).
Ezt a tankolások is alátámasztják.
Én sokallom, pedig nagyon finom a járgány, és nagyon gyakran használja az EV módot, mégis...
Az ezres Yarisommal vagy akár egy 1,3-assal is, erre az útra hasonló lett volna a fogyasztás!
Mondjuk ez nem a Yaris hibája, ez hybrid sajátosság. Mármint hogy minél nagyobb a tempó, annál kevésbé érvényesül a hybridség. De azért én jóval kevessebbre számítottam.
Ezen kívül az egyetlen negatívum az egykaros ablaktörlő. A menetszél pont a vezető elé fújja vissza a szélvédő alján maradt vízet, ilyenkor le kell törölni hogy lássak, viszont akkor a szélvédő jobb oldalán már teljesen szárazon megy, alig bír visszaállni a helyére.
Ráadásul sok a törlés nélkül hagyott terület.
Amúgy csak jót tudok mondani, méretéhez képest tágas csomagtér, sötétben is használható tolatókamera, hihetetlen finom hybrid hajtáslánc, fékbetétet gyakorlatilag nem koptattam, annyira jól lehet vele lassítani a visszatermelésnek és a fokozatmentes hajtásnak köszönhetően.
No majd még eszembe jutnak a dolgok