Szerző Téma: adok-veszek  (Megtekintve 972406 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: adok-veszek
« Válasz #2955 Dátum: 2013.06.15 15:48:47 »
ez a 90le motor széthajthatatlan.
Sajnos nem, épp most érnek el oda, hogy ezek is szétessenek. Ördögi kör.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:adok-veszek
« Válasz #2956 Dátum: 2013.06.15 20:38:10 »
Megcsinálták 60 papír volt.
Igazi műanyag golyóskosaras angol csapágyak voltak benne.

-Gyakorlatilag 100 000 km-er után szinte minden kezdett benne széthullani.
-Át kellett rángatni a fél országon mire vki megcsinálta ((nem olajcserékre gondolok))
-kormány és a belső tér szép lassan napról napra elkezdett foszlani
-porlasztócsúcsok,mostanában a kuplung is elkezdett egyre fentebb fogni
stb,stb,stb,mint egy 300 000 km.-es.20 éves vasban((csak azokhoz fillérekbe kerül az alkatrész ehhez képest és kell átcimbászni a fél országon,mert mindenki el meri vállalni))


Ígyhát VW.tdi.fun.lettem
Helyes döntés. Let's have fun  :D ... nekem már szereztél is egy adaggal  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:adok-veszek
« Válasz #2957 Dátum: 2013.06.15 20:42:38 »
-Plussz Opel astra G.karaván(kombi) klímával 1,6 benzin családi autónak  600 000 ft,környéke...
Ez még jobb döntés, mint a VW TDI  :yes:

A lényeg, hogy egyvalamit ne vegyél még véletlenül se: korai kiadású Avensis I-est.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:adok-veszek
« Válasz #2958 Dátum: 2013.06.15 20:47:13 »
Szerelő ismerősöm is ilyesmi VW-t vett, amit mondasz. Beszélgettünk, hogy milyen kocsit vett, rám néz, és azt mondja: "Tudom, hogy ezeket kell a legtöbbet szerelni, de a munkahelyemen ehhez tudok a legolcsóbban alkatrészt szerezni" (bontóban dolgozik).
Egy szerelő szempont-rendszere nagyban más, mert ő egyrészt sokkal nagyobb eséllyel kiszúrja a hibákat idejekorán, másrészt ugye meg is tudja magának csinálni a kocsit.

Amúgy pedig pont azért annyira olcsó minden az európai kocsikhoz, mert sokkal nagyobb a kereslet az alkatrészeikre, mivel gyakrabban romlanak el. Én meg ezzel úgy vagyok (főleg mert nem vagyok szerelő), hogy nem olyan autót kell választani, amihez olcsó az alkatrész, ha elromlik - hanem olyat, ami minél ritkábban romlik el. Én aztán magasról letojom, hogy egy Opelhez feleannyi a vízpumpa - ha 400 ezer km alatt háromszor-négyszer kell cserélni, a Toyotában meg egyszer. Anyagilag sem éri meg összességében - és a bosszúságról végképp nem beszéltünk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: adok-veszek
« Válasz #2959 Dátum: 2013.06.15 20:54:28 »
ez a 90le motor széthajthatatlan.
Valóban nagyon szívós. Ha közben sosem szakad el benne a vezérműszíj idő előtt - az ugyanis a gyenge pontja; és ha elszakad, jöhet a felújítás/motorcsere, mert ütköznek a szelepek a dugókkal. Épp ezért az ember akkor jár el helyesen, ha a gyári intervallum kétharmadánál-háromnegyedénél cseréli a vezérlést, PRÍMA minőségű cuccal.

Más baja amúgy tényleg ritkán van - az adagolófejet valahol 300 ezer környékén általában fel kell újítani/cserélni, de ez vállalható, ekkora futásnál. És nem okoz hirtelen üzemképtelenséget - fokozatosan rosszabbodó rángatással jelentkezik a probléma.

Viszont a gond ott van, hogy azért ezeknek a motoroknak is limitált az élettartama - átlagos használat és karbantartás mellett 4-500 ezer km után szorulnak először komolyabb felúításra. És a legtöbben, amit a piacon árulnak, ennyi is van - vagy még több. Olyat, amiben mondjuk nincs több, mint valós 200-250 ezer, nagyon nehéz találni. Most persze az említett, 2000 előtti korosztályról beszélek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:adok-veszek
« Válasz #2960 Dátum: 2013.06.15 20:58:45 »
Egy szerelő szempont-rendszere nagyban más, mert ő egyrészt sokkal nagyobb eséllyel kiszúrja a hibákat idejekorán, másrészt ugye meg is tudja magának csinálni a kocsit.

Amúgy pedig pont azért annyira olcsó minden az európai kocsikhoz, mert sokkal nagyobb a kereslet az alkatrészeikre, mivel gyakrabban romlanak el. Én meg ezzel úgy vagyok (főleg mert nem vagyok szerelő), hogy nem olyan autót kell választani, amihez olcsó az alkatrész, ha elromlik - hanem olyat, ami minél ritkábban romlik el. Én aztán magasról letojom, hogy egy Opelhez feleannyi a vízpumpa - ha 400 ezer km alatt háromszor-négyszer kell cserélni, a Toyotában meg egyszer. Anyagilag sem éri meg összességében - és a bosszúságról végképp nem beszéltünk.
VW-hez nagyon ért, azért is vesz azt. Mert azt szerel sokat. Gondolom, hogy nem csak azért, mert abból van sok :)
Nagyon jól ért még általában ahhoz, amit hallani lehet a szerkezeten (csapágyak kopása, szelepek, váltó).
Sajnos a Toyotához spec. annyira nem ért (nem tudom, miért nem...), ezt persze nem mondja ki, de a beszélgetéseink során ez egyértelműen kiderült ("japán kocsik nem szeretik a hengerfej-levételt" stb.). Amúgy nem mondta azt sem, hogy ért hozzá, de alapból rendes srác.
Én meg azzal nem voltam kisegítve, hogy VW-hez ért, ha nekem nem az van, és a dolgok állása szerint nem is lesz.

Tehát összefoglalva egyetértünk  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.15 21:04:20 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:adok-veszek
« Válasz #2961 Dátum: 2013.06.15 21:13:06 »
VW-hez nagyon ért, azért is vesz azt. Mert azt szerel sokat. Gondolom, hogy nem csak azért, mert abból van sok :)
Nagyon jól ért még általában ahhoz, amit hallani lehet a szerkezeten (csapágyak kopása, szelepek, váltó).
Sajnos a Toyotához spec. annyira nem ért (nem tudom, miért nem...), ezt persze nem mondja ki, de a beszélgetéseink során ez egyértelműen kiderült ("japán kocsik nem szeretik a hengerfej-levételt" stb.). Amúgy nem mondta azt sem, hogy ért hozzá, de alapból rendes srác.
Én meg azzal nem voltam kisegítve, hogy VW-hez ért, ha nekem nem az van, és a dolgok állása szerint nem is lesz.

Tehát összefoglalva egyetértünk  :yes:
Az én Toyotás szerelőmnek is egy VW-je van jelenleg (egy régi Mitsu Pajero mellett, de azzal csak vontat/vadászni jár) - egy Golf III 1.9 TDI kombi. Azt is elmondta, hogy miért: mert ebben az árfekvésben, és méretben a Toyotának gyakorlatilag nincs épkézláb dízel kombija (az E10 dízel kombi ugye fehér holló, és lomha, ahhoz képest pedig nem eszik keveset). Nomeg, ő ezt úgy hozta be magának Németországból, és valós 200 ezer volt benne vételkor. És hát, igen, mondta, hogy elég sokat kell szerelni... főleg a futóművet - dehát attól ugye nem áll meg a kocsi, és ő megcsinálja magának, ha épp szükséges.

De amikor pl. 2010 nyarán feltettem neki a kérdést, hogy oktatásra Corsa C, vagy Yaris I, akkor válaszként csak rám nézett nagyon csúnyán és nagyon értetlenül :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:adok-veszek
« Válasz #2962 Dátum: 2013.06.15 21:26:26 »
Ez valóban szép állapotú.Ez is olyan,hogy meg kell nézni.
A foto meg csak foto.Csak az a gyanus,hogy egy majdnem fullos 15 éves vasban csak 240 000 km.van.
Amikor én 5 év alatt simán megyek 100 000-et.és nem járok messzire.

Egyébként én büntetném a km.órák visszatekergetését.Ezis egy jó magyar szokás.Érdekes,hogy ez külföldön nem divat,csak mihelyt átlépi az országhatárt.A vezetett szervízkönyv meg olyan,hogy szinte bármikor lehet hamisítani egyet.

Én soha nem tekertem vissza egy órát sem és nem is fogok.
Németországban pl. külön bűncselekményi tényállást hoztak létre az óra-tekergetésre. És ez így is van rendjén, ebben teljesen egyetértek veled. Ottani, rendőrségi adatok alapján náluk átlagosan minden ötödik (!) autót adnak el manipulált számláló-állással. Nálunk ez az arány vajon mekkora lehet  ::) ? Ötből négy? Vagy tízből kilenc?  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:adok-veszek
« Válasz #2963 Dátum: 2013.06.15 22:00:54 »
Az én Toyotás szerelőmnek is egy VW-je van jelenleg (egy régi Mitsu Pajero mellett, de azzal csak vontat/vadászni jár) - egy Golf III 1.9 TDI kombi. Azt is elmondta, hogy miért: mert ebben az árfekvésben, és méretben a Toyotának gyakorlatilag nincs épkézláb dízel kombija (az E10 dízel kombi ugye fehér holló, és lomha, ahhoz képest pedig nem eszik keveset). Nomeg, ő ezt úgy hozta be magának Németországból, és valós 200 ezer volt benne vételkor. És hát, igen, mondta, hogy elég sokat kell szerelni... főleg a futóművet - dehát attól ugye nem áll meg a kocsi, és ő megcsinálja magának, ha épp szükséges.

De amikor pl. 2010 nyarán feltettem neki a kérdést, hogy oktatásra Corsa C, vagy Yaris I, akkor válaszként csak rám nézett nagyon csúnyán és nagyon értetlenül :lol:
Hát igen.
TDI, nem pedig valami PDTDI vagy mi varázsautó, tele varázskütyükkel...amik akár tetszik, akár nem, (hasznosságukat nem vitatva) jelentősen drágítják az összköltséget, beleértve ebbe, hogy ki/hol szereli elfogadhatóan. Meg régi Pajero, elgondolkodtató  :hmmmm:
Az én szerelő ismerősöm apja is mondta, hogy mentek kocsit nézni (VW-t), nyomta a tulaj, hogy milyen jó, erre a srác szó nélkül végignézte alulról-felülről, aztán odament, kezet fogott: Viszontlátásra!  :D

Az enyémnél meg nem bökte ki az olajevősséget, de elhiszem, hogy egy füstölésgátló becsaphat egy szerelőt is, aki nem ismeri egy adott típus gyengeségeit. Viszont kibökte a nyelestengely csapágy kezdődő hangoskodását (én sehogy sem hallottam), ami szintén hihető, mert előttem senki nem cserélt benne váltóolajat...
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.15 22:05:04 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:adok-veszek
« Válasz #2964 Dátum: 2013.06.15 22:17:21 »
Hát nálunk egy kocsiban ha sok km van , leírják a hirdetésben, a kutya se hivja fel. Mi már csak ilyenek vagyunk.
De, felhívják - ha elég olcsón adja  ::) :yes: ... én is el tudtam adni ősszel a '98-as Mitsu Carismát, bevallott 420 ezer km-rel. Csak hát, igen - a legalacsonyabb áron, az akkor hirdetett, nem törött, érvényes műszakis Carismák közül. Így viszont hívtak, és el is vitték. És, végül is, valahol ez a realitás. Nyugaton az árak tág határok között szóródnak, pontosan a futott km alapján. Ez a baromság csak nálunk van, hogy egy adott évjáraton belül a kínált autók zömét kb. azonos áron akarják eladni - s így persze a futott km is nagyjából "azonos" lesz  :wacko: :nono: :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:adok-veszek
« Válasz #2965 Dátum: 2013.06.15 22:23:02 »
Az enyémnél meg nem bökte ki az olajevősséget, de elhiszem, hogy egy füstölésgátló becsaphat egy szerelőt is, aki nem ismeri egy adott típus gyengeségeit.
Ahogy mondod: az olajfogyasztást egyszerű szemrevételezéssel/kipróbálással nem lehet kiszúrni, ha nincs számottevő, látható füst.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:adok-veszek
« Válasz #2966 Dátum: 2013.06.15 22:27:34 »
De, felhívják - ha elég olcsón adja  ::) :yes: ... én is el tudtam adni ősszel a '98-as Mitsu Carismát, bevallott 420 ezer km-rel. Csak hát, igen - a legalacsonyabb áron, az akkor hirdetett, nem törött, érvényes műszakis Carismák közül. Így viszont hívtak, és el is vitték. És, végül is, valahol ez a realitás. Nyugaton az árak tág határok között szóródnak, pontosan a futott km alapján. Ez a baromság csak nálunk van, hogy egy adott évjáraton belül a kínált autók zömét kb. azonos áron akarják eladni - s így persze a futott km is nagyjából "azonos" lesz  :wacko: :nono: :nonono:
Igen da azért elég lehangoló, ha mindenki hazudik, csak te mondod meg az igazi km-t.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:adok-veszek
« Válasz #2967 Dátum: 2013.06.15 22:38:12 »
Egyébként a Toyota sztem sem az a klasszikus japán kocsi. Nem sportos, nem precíz, inkább egy VW-féle tömegtermék, persze valamivel jobb kiadásban :) Egy Hondát, egy Mazdát én többre tartok :)
:?: :?: :?: ... fura egy álláspont. Hogy nem sportos, az OK. Nem is kell minden márkának sportosnak lennie. De hogy nem precíz?? ... És nem az a klasszikus japán kocsi  :ph34r: ?! Hát, akkor nem tudom, melyiket nevezhetnénk annak - és miért.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:adok-veszek
« Válasz #2968 Dátum: 2013.06.15 22:42:45 »
Igen da azért elég lehangoló, ha mindenki hazudik, csak te mondod meg az igazi km-t.
Hát  ::) ... ha nem is mindenki, de sajnos a nagy többség. Az igazi gond az, hogy a drága nepperek kb. mindent visszatekernek - függetlenül attól, hogy mennyi van benne  :wacko: ; amiben kevés van, azt is visszanyomják még kevesebbre, és így tovább. Az óra szerint 60-at futott kocsiban 140 van; a 140-es óraállásúban 250; a 250-esben 400  :lol: - és így tovább  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re: adok-veszek
« Válasz #2969 Dátum: 2013.06.15 22:44:38 »
Ohh, tesód lecserélte a soha-el-nem-romló Sharan-ját egy elromlósra?  :devil: :devil:
:whistling: :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )