Nem jól látod, illetve abban az esetben tévedsz, ha a fogyasztás leszorítás a célod:
Ugyanis, 1800 körül, ha elváltasz, az nem erőlködés a motornak, bár mélyre nem szabad nyomni a gázpedált, tehát ez a módszer csak ráérős vezetéssel összeegyeztethető. Igen, visszaesik a fordulat a váltást követően 12-1300 körülire, de a fokozatok rövidsége miatt ettől nem fog erőlködni a motor.
Ezt a módszert nyugodtan alkalmazhatod 4-5-be váltásnál is, ez kb 50km/h-t jelent. Ezt 5.-ben is tudja tartani a motor, és nagyon óvatos gyorsítás mellett erőlködés nélkül is lehet emelni a sebességet. Fogyasztásban mindenképp több decit nyersz a teljes tankra vetítve. Persze, ehhez kell némi türelem és hidegvér, de révén, hogy kis benzin motorról beszélünk, kénytelen az ember bizonyos dolgokban kompromisszumot kötni. Ez egy ilyen.
Amikor lassítasz, pedig, nyugodtan visszaengedheted a fordulatot 1100-ig (motorféket is használva 0L a fogyasztás), mielőtt kinyomnád a kuplungot. Nekem ezzel a módszerrel most ebben a hűvös időben áll 5,9-en az átlagom, igaz, még a tank 2/3-áig van a benya.
Első mondatodra a válasz: Nagyon is függ a gázpedál állástól! Sőt, elsősorban attól függ!
Mindig annyira kell nyomni a pedált, amennyire az adott sebesség tartásához minimálisan kell, kerülendő a hullámzásos pedálkezelés (gyorsít-lassít, ez a Priusnál beválik, mint Pulse&Glide, itt nem)