Sziasztok!
Használt corollát szeretnék venni,max 800E tudok rászánni,mit kaphatok ennyiért?
Szia!
Ennyiért egy E11-es Corollát tudsz venni, abból is inkább egy ráncfelvarrás előttit. Nem ismerem az anyagi viszonyaidat, de az autó vételárán felül bele kell még kalkulálni az átírási költségeket is, meg vagy 100-150e Ft-ot, amiből rendbe teszed a kocsit.
Ha mindennel együtt gondoltál 800e Ft-ra, akkor olyan 600-700e Ft-nál drágább kocsit ne nézzél, mert a különbözet elmegy az átírásra és az égető javításokra.
A facelift-es E11 Corolla viszonylag ritka, a régebbi változatból viszont eléggé sok van a piacon, jellemzően 600-tól fölfelé. Sajnos nagyon sok közülük a törött, gányolt példány, mikor mi akartunk ilyet venni, akkor 1 ép darabot sem találtunk ezek közül. Így lett végülis a Corollából Civic, mert abból találtunk egy kevésbé törött példányt -- ez is volt törve, de nem totálra és komoly hibája szerencsére nincsen.
Ha faceliftes Corollát szeretnél venni, akkor mélyebben a zsebbe kell nyúlni, egy jobb példány ma is 900e-1 millió körül mozog, az alatt inkább csak a hibás modellek találhatóak.
A kezdeti szériás VVT-i motorok, amilyen a facelift E11-esben is van, nem voltak túl jó konstrukciójúak, közülük sok ette az olajat már 60e km előtt is. Ezt egy motorcserével oldották meg a gyárban, amely 7 év/180e km-ig volt igénybe vehető. Miután már az összes E11-es kifutott az időből, így ha eszi is az olajat, nem lehet gariban már motort cseréltetni. A másik VVT-i típushiba a szívócsonk zörgése, amelyet a teljes műanyagelem cseréjével lehet csak orvosolni. Ez kb 120e Ft-ba kerül munkadíjjal együtt.
Tekintettel a korai VVT-i motorok hibalehetőségeire és a kis választási lehetőségre, én egy nem facelift-es E11-es Corollát javasolok neked. Ezeket megkapod olcsóbban, 600-tól fölfelé már. Két féle motorral kapható a piacon, amivel érdemes foglalkozni: 1332 ccm-es és az 1,6-os. A kettő között eléggé nagy különbség van menetdinamikában, az 1,6-os sokkal erősebb, dinamikusabb. A kisebbik motor viszont nagyon takarékos, a statisztikák szerint alacsonyabb a fogyasztása vegyesben, mint az 1,4 VVT-i-nek. A piacon viszonylag kevés az 1,6-os modell, én ezt venném, de ha neked a spórolás fontosabb, akkor a kisebbet érdemes választanod.
Figyelj oda a sebességváltóra is! A kisebb motorral szereltben C150-es váltó van, ez hajlamos az idő előtti kopásra, akadozásra sajnos. Mikor váltasz a próbaúton, akkor mindig figyeld, hogy akad-e a váltó valamelyik fokozatban.