A Multivan nem is akar más lenni, mint a doboz formájú árú szállító személyautósított változata. De a Multivant felszerelheted akár Antilop bőrrel meg masszázsülésekkel, a doboz mivolta, meg a ki tudja hány kg-os szigetelés meg kárpitozás, ez csak a dobozos Caravelle leszármazottja marad. És itt is van a lényeg, tud teherautó lenni, de nagyon le se tudja tagadni a teherautós mivoltát, hiába a sok extra, mint pl az elektromos ajtók.
A Sienna/Odyssey esetében simán vállalható a tartós 160 is, nem kell túlkiabálni az utastérben a szél és egyéb zajforrást, és a karosszéria tekintetében is kevésbé megkötött a tervezők keze - más kérdés ki mit tud kihozni egy kisbusz formából. Persze cserébe lehet nem visz el 3 motorkerékpárt (mondjuk megnézném ki tesz be mondjuk 3 crossmotort egy akár a 30-40M Ft-ig is simán felextrázható Multivan-be). A csomagtartó mérete pedig csak akkor látványos 7-9 ülés mellett, ha hosszított, amúgy ezekben sincsen sokkal több hely.
A Multivan esetében pedig itthon ugyebár a kormánytagok által preferált mivolta miatt eleve előítélettel fogad(hat)ják, igaz erről az autó nem nagyon tehet.
Ahányan vagyunk, annyi félék vagyunk
én már közel két éve amatőr szinten motornepperkedek (ne sokra gondolj, éves szinten 5-8-10motor fordul meg nálam) és már nagyon unom, hogy vagy a cégtől kell elkérnem, vagy a havert kell rángatnom, vagy bérelni kell, ha egyik kocsi se ér rá... Ugyan nem a 30-40milliós oldalról közelítem meg, mert 4-5-6 milliós kocsiban gondolkoznék, de minden lelki probléma nélkül beleraknék bármilyen ápolt motort. Saras krosszt nyilván nem. Nyilván nem elsődleges szempont a választásban, mert eddig is megoldottam, ezután is meg fogom, de ha lenne akkora kocsim, amibe befér, akkor nem gondolkoznék...
Ami leginkább a japán páros ellen szól, az az amerikai piacos mivoltuk miatti ritkaságuk. Odyssey-ből három eladó van, abból egy stimmelne az elképzeléseimbe anyagilag (bő 5millió) Siennából meg egyszerűen nincs 10millió alatt, úgyhogy nem kérek köszönöm. Továbbá nekem kicsit félő az alkatrészellátás. Mármint pl koccanás esetén egy lökhárító, lámpa, stb... Honnan, és mennyi idő alatt, és mennyi pénzért lehetne venni hozzájuk?
Ilyenkor jönnek képbe azok a gondolatok, hogy a vw-hez minden van azonnal, és európában mindenki ért hozzájuk, mert annyi van belőle...
Meg eszembejut, hogy beérni kisebb motorral utazótempóval, és akkor ott a Prius+, vagy összehúzni kicsit magunkat, és akkor 3millióért fantasztikus gs450h-k vannak. Vagy belegondolni, hogy az Odyssey meg a Gs450h közt lévő 2m forintot milyen lassan fizetné ki 70frankonként egy mögöttem ülő ember, tehát nem is kell figyelni a kényelmére, elég nem is gondolni rá. Meg az is eszembe jut, hogy egy 9személyes Vivaro/Ducato is tud 130-140-et, és az meg mindig full haszonnal mehet, és abba még annyira se sajnálnék motort beletenni. Meg az is eszembe jut, hogy 360ezerért vettem az Accordot, és ki fog menni a világból, úgyhogy kb. szükségem sincs másik autóra, csak vágyok az újdonságra folyamatosan.