Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1385875 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2085 Dátum: 2013.11.21 20:15:03 »
Kérdésedre nehéz válaszolni, de szerintem amit az utóbbi időben a modern dízelekbe nem szükségszerűen, de egy bizonyos elvárásnak megfelelően, részegységeket beépítettek és nem az üzemszerű működést szolgálja, nem megfelelő használat mellett csak problémát okoz.

DPF is ide tartozik és a hozzá kapcsolódó tartozékok.


Remélem érthető voltam! :?:

2ozz

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2086 Dátum: 2013.11.21 20:47:30 »
Kérdésedre nehéz válaszolni, de szerintem amit az utóbbi időben a modern dízelekbe nem szükségszerűen, de egy bizonyos elvárásnak megfelelően, részegységeket beépítettek és nem az üzemszerű működést szolgálja, nem megfelelő használat mellett csak problémát okoz.

DPF is ide tartozik és a hozzá kapcsolódó tartozékok.


Remélem érthető voltam! :?:
Az egy dolog, de ha belegondolsz egy klíma sem tartozik az üzemszerű működéshez, mégsincs vele gond...
Tehát az eddig tökéletesen működő D4-D motort is sikerült hazavágni egy DPF beépítésével? Bár egy használó véleményére is kíváncsi lennék, lehetőleg olyanéra, akinek korábban a klasszik D4-D motoros autója volt és most új DPF-el kiegészített autót használ. Van itt vajon olyan?

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2087 Dátum: 2013.11.21 21:05:42 »
Dehogy hazavágták, nincs erről szó.
Egy "hibalehetőséggel" több van a rendszerben, de ha megfelelően használod az autót sosem lesz vele problémád.
Első amit tehetsz a minőségi üzemanyag használata, ezt követően egy helyesen megválasztott ÜA adalék is csodákra képes, fűtött garázs, motor melegítő, megfelelő kenőanyag, rendszeres olajcsere, és még hosszasan lehetne taglalni a témát..............
Aki pár alaptételt be tart boldogan autózik.

« Utoljára szerkesztve: 2013.11.21 21:13:21 írta Egükém »

2ozz

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2088 Dátum: 2013.11.21 21:21:24 »
Dehogy hazavágták, nincs erről szó.
Egy "hibalehetőséggel" több van a rendszerben, de ha megfelelően használod az autót sosem lesz vele problémád.
Első amit tehetsz a minőségi üzemanyag használata, ezt követően egy helyesen megválasztott ÜA adalék is csodákra képes, fűtött garázs, motor melegítő, megfelelő kenőanyag, rendszeres olajcsere, és még hosszasan lehetne taglalni a témát..............
Aki pár alaptételt be tart boldogan autózik.
Fűtött garázs és motor melegítő? Bp belvárosában lakok...ezek nekem kissé futurisztikusak.  :D

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2089 Dátum: 2013.11.21 21:43:54 »
Mire használnád az autót?

2ozz

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2090 Dátum: 2013.11.23 09:26:54 »
Mire használnád az autót?
Egy COV-t? Mindenre, családi autó, szal belefér a család, munkahelyre elvisz stb, csak a szokásos.
De ha jól értettem eddig, akkor a DPF-el szerelt autókat ki kell vinni autópályára havonta egyszer. Kicsit azért irónikus...
Mind1is, ez már lerágott csont, csak attól félek h a D-CAT hibái megismétlődnek az új D4-D motorral is.
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.23 09:41:01 írta 2ozz »

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2091 Dátum: 2013.11.23 19:30:02 »
Bengás a te autód úgy érzem!

2ozz

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2092 Dátum: 2013.11.23 19:55:44 »
Bengás a te autód úgy érzem!
Az 1,4 VVT-i-ből tippelted?  :D
Nem akarok egy olyan nagy autót, ami benzines, nem ettem meszet.
1,6 vagy 1,8 DUAL-VVT-i, mindkettő erős motor, alacsonyról is tudnak húzni, de igazán 3500 fölött élnek, csak ott már nem a gyári adatokat fogyasztja...  ;)

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2093 Dátum: 2013.11.23 20:06:26 »
Az 1,4 VVT-i-ből tippelted?  :D
Nem akarok egy olyan nagy autót, ami benzines, nem ettem meszet.
1,6 vagy 1,8 DUAL-VVT-i, mindkettő erős motor, alacsonyról is tudnak húzni, de igazán 3500 fölött élnek, csak ott már nem a gyári adatokat fogyasztja...  ;)

Arra célzott, hogy mi az általad leírt tervezett használt körülmény.
A sok-sok rövid táv, városi utazások inkább egy benzines autónak kedveznek (igazából annak sem).

Egy 1.8 vvt-i nem rossz ám!


2ozz

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2094 Dátum: 2013.11.25 20:40:11 »
Arra célzott, hogy mi az általad leírt tervezett használt körülmény.
A sok-sok rövid táv, városi utazások inkább egy benzines autónak kedveznek (igazából annak sem).

Egy 1.8 vvt-i nem rossz ám!
Nos, sajnos tudom, de nem akarok több benzines autót.
Az 1,8 vvt-i nem rossz motor egy Celica-ban, nem rossz egy Ave-ban, de egy 7üléses családi autóban, amit rendszeresen min 4 emberrel és csomagokkal terhelsz nem igazán nyerő választás...
Ha vannak gyerekeid, tudod miről beszélek.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2095 Dátum: 2013.11.26 13:11:23 »
Az rendben is van, h inkább D4-D mint D-CAT, mert kevesebb a hiba a D4-D esetében, de mi a helyzet az  új D4-D-vel DPF-fel kiegészítve? Van valakinek erről tapasztalata? Károsanyag kibocsájtásban biztosan jobb, de vajon a fogyasztása is jobb? A füstölés és egyéb hibák a városi használatban vajon ennél előjönnek?

A D-CAT is D4-D, csak mögé tettek egy részecskeszűrőt (DPF)....persze, azért vannak különbségek a 177 lovas esetén (piezo-befecskendezők),d e az is D4-D. A D-CAT esetén a motor nem rosszabb, mint bármelyik másik esetén, bármelyiknél előfordulhat ma már hiba, a japán gyártású idők már feledébe merülnek. A D-CAT esetén odafigyelés nélkül a DPF okozhat kellemetlen meglepetést a gazdának, de a rendes autósok már tudják, hogy mire kell odafigyelni. Minőségi (nem feltétlenül prémium) üzemanyag, esetleg némi adalék, alacsony hamutartalmú motorolaj időben cserélve, de vezetéstechnikával is sokat lehet nyújtani a DPF élettartamán.

Üdv.

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2096 Dátum: 2013.11.28 09:40:22 »
A D-CAT is D4-D, csak mögé tettek egy részecskeszűrőt (DPF)....persze, azért vannak különbségek a 177 lovas esetén (piezo-befecskendezők),d e az is D4-D. A D-CAT esetén a motor nem rosszabb, mint bármelyik másik esetén, bármelyiknél előfordulhat ma már hiba, a japán gyártású idők már feledébe merülnek. A D-CAT esetén odafigyelés nélkül a DPF okozhat kellemetlen meglepetést a gazdának, de a rendes autósok már tudják, hogy mire kell odafigyelni. Minőségi (nem feltétlenül prémium) üzemanyag, esetleg némi adalék, alacsony hamutartalmú motorolaj időben cserélve, de vezetéstechnikával is sokat lehet nyújtani a DPF élettartamán.
Üdv.

Mikor belecsöppentem a D-Cat problémába (2 éve) sokat kutakodtam a a DPF -rel kapcsolatban. Valahol azt olvastam erről a rendszerről, hogy mikor Toyota Európai piacra akarta dobni ezt az autót, felmérései szerint csak  Németországban voltak adottak ehhez a körülmények. Abban az időben csak ott találtak olyan minőségű gázolajat, amit a D-Cat is szeret. Ehhez jön még a szervizhálózat (fizetőképes kereslet, amely kitudja fizetni a szervizköltségeket) minőségi motorolaj a piacon, úthálózat...stb. Persze azóta változott a helyzet és mindenhol futnak ezek az autók.
Úgy látom, kétféle D-Cat tulajdonos létezik. Egyik, aki -miután szembesül a problémákkal- gyorsan próbál szabadulni az autójától. A másik, aki sziszifuszi munkával, türelemmel, okos motorolaj + minőségi üa. + alkalmanként megfelelő üa. adalék alkalmazásával élvezi a D-Cat nyújtotta komfortot.

2ozz

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2097 Dátum: 2013.11.28 12:45:53 »
Mikor belecsöppentem a D-Cat problémába (2 éve) sokat kutakodtam a a DPF -rel kapcsolatban. Valahol azt olvastam erről a rendszerről, hogy mikor Toyota Európai piacra akarta dobni ezt az autót, felmérései szerint csak  Németországban voltak adottak ehhez a körülmények. Abban az időben csak ott találtak olyan minőségű gázolajat, amit a D-Cat is szeret. Ehhez jön még a szervizhálózat (fizetőképes kereslet, amely kitudja fizetni a szervizköltségeket) minőségi motorolaj a piacon, úthálózat...stb. Persze azóta változott a helyzet és mindenhol futnak ezek az autók.
Úgy látom, kétféle D-Cat tulajdonos létezik. Egyik, aki -miután szembesül a problémákkal- gyorsan próbál szabadulni az autójától. A másik, aki sziszifuszi munkával, türelemmel, okos motorolaj + minőségi üa. + alkalmanként megfelelő üa. adalék alkalmazásával élvezi a D-Cat nyújtotta komfortot.
De a D-cat is jó, ha az ember havonta egyszer kigurul az autópályára és meghajtja, a kérdés csak az h megéri e ezt a rengeteg kínlódást...

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #2098 Dátum: 2013.11.28 19:39:44 »
Vagy 90%-ban csak ott használja. :-D
Egy biztos: nem városi futkosós. Arra ott  a Yaris benzinmotorral.
'08 RX400h
'09 Prius 3

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
D-4D & D-CAT
« Válasz #2099 Dátum: 2013.11.29 00:13:34 »
Akinek viszont csak 1 autója van, az megszívta.

Bár a mai világban nem olyan nagy dolog találni egy "kellemes" szakaszt (városon kívül persze  :innocent: ) , ahova kiszabadulva a lovak közé lehet csapni.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61