Valóban jól sikerült az IS élménybeszámoló, a tempomatos dolgon elcsodálkoztam, mert a mi Avensisünk fékezés után nem tud vissza állni az eredetileg tartott tempóra (vagy talán csak nem jöttem még rá a dolog nyitjára).
Mert ha az ember nem nyomja a féket, csak úgymond kiveszi a tempomatot, akkor utána visszaállítható az eredeti tempóra, de már egy apró fékezéstől is elszáll ez a funkció.
Az Aut váltót pedig dugóban nyugodtan lehet használni N-ben is, ha pedig netán lejtene az út, akkor a kézifékkel orvosolható a dolog, és máris nem kell taposni a féket.
A jelenlegi IS vs Avensis esetében én is egyértelműen az Avét választanám, mi gyakran utazunk 4-en és full csomagokkal, ezt az IS-ben csakis kompromisszumokkal tudnánk megtenni. Igaz nincsenek memóriás üléseink és kormányunk, meg tolatókamera, de ezek nélkül is el lehet éldegélni.
Az Ave tempomatjának nincs lassulás-fix üzemmódja. Ha lassítasz, utána mindig újra Restore-olni kell. Ez a gyakoribb megoldás, bár megjegyzem, technikailag semmi különlegességet nem jelent a másik sem, már a 80-as évek Mercijeinek tempomatján is be lehetett állítani, hogy gyorsítás vagy lassítás után vegyék föl újra a sebességet (bár egyszerre csak az egyik mód lehetett aktív, tehát vagy-vagy).
Afekete beszámolójának azt a részét, amiben kifogásolja az aut váltót dugóban, nem igazán értettem. Még mindig százszor inkább nyomogatom a féket dugóban, mintsem hogy minden egyes alkalommal eljátsszam a kuplung-váltó sebességbe-gáz-kuplung-fel, és utána kuplung-váltó üresbe-fék stb játékot, ami roppant fárasztó és idegesítő tud lenni
... Ehhez képest megváltás az automata a dugóban, ahol mindössze a fékkel szabályozni lehet az autó mozgását (megjegyzem, kézi váltós kocsiban is szükség van a fék használatára dugóban, maximum máshogy).