Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 510919 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1770 Dátum: 2008.08.10 20:55:22 »
Valóban jól sikerült az IS élménybeszámoló, a tempomatos dolgon elcsodálkoztam, mert a mi Avensisünk fékezés után nem tud vissza állni az eredetileg tartott tempóra (vagy talán csak nem jöttem még rá a dolog nyitjára).
Mert ha az ember nem nyomja a féket, csak úgymond kiveszi a tempomatot, akkor utána visszaállítható az eredeti tempóra, de már egy apró fékezéstől is elszáll ez a funkció.

Az Aut váltót pedig dugóban nyugodtan lehet használni N-ben is, ha pedig netán lejtene az út, akkor a kézifékkel orvosolható a dolog, és máris nem kell taposni a féket. ;)

A jelenlegi IS vs Avensis esetében én is egyértelműen az Avét választanám, mi gyakran utazunk 4-en és full csomagokkal, ezt az IS-ben csakis kompromisszumokkal tudnánk megtenni. Igaz nincsenek memóriás üléseink és kormányunk, meg tolatókamera, de ezek nélkül is el lehet éldegélni.

Az Ave tempomatjának nincs lassulás-fix üzemmódja. Ha lassítasz, utána mindig újra Restore-olni kell. Ez a gyakoribb megoldás, bár megjegyzem, technikailag semmi különlegességet nem jelent a másik sem, már a 80-as évek Mercijeinek tempomatján is be lehetett állítani, hogy gyorsítás vagy lassítás után vegyék föl újra a sebességet (bár egyszerre csak az egyik mód lehetett aktív, tehát vagy-vagy).

Afekete beszámolójának azt a részét, amiben kifogásolja az aut váltót dugóban, nem igazán értettem. Még mindig százszor inkább nyomogatom a féket dugóban, mintsem hogy minden egyes alkalommal eljátsszam a kuplung-váltó sebességbe-gáz-kuplung-fel, és utána kuplung-váltó üresbe-fék stb játékot, ami roppant fárasztó és idegesítő tud lenni  :censored: ... Ehhez képest megváltás az automata a dugóban, ahol mindössze a fékkel szabályozni lehet az autó mozgását (megjegyzem, kézi váltós kocsiban is szükség van a fék használatára dugóban, maximum máshogy).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1771 Dátum: 2008.08.11 11:02:58 »
Valóban jól sikerült az IS élménybeszámoló, a tempomatos dolgon elcsodálkoztam, mert a mi Avensisünk fékezés után nem tud vissza állni az eredetileg tartott tempóra (vagy talán csak nem jöttem még rá a dolog nyitjára).

Mert ha az ember nem nyomja a féket, csak úgymond kiveszi a tempomatot, akkor utána visszaállítható az eredeti tempóra, de már egy apró fékezéstől is elszáll ez a funkció.
Az IS simán a reset-re csinálta.

Az Aut váltót pedig dugóban nyugodtan lehet használni N-ben is, ha pedig netán lejtene az út, akkor a kézifékkel orvosolható a dolog, és máris nem kell taposni a féket. ;)
Persze, de ez nekem nem kényelmesebb, mint a manuális váltó.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1772 Dátum: 2008.08.11 11:06:08 »
Afekete beszámolójának azt a részét, amiben kifogásolja az aut váltót dugóban, nem igazán értettem. Még mindig százszor inkább nyomogatom a féket dugóban, mintsem hogy minden egyes alkalommal eljátsszam a kuplung-váltó sebességbe-gáz-kuplung-fel, és utána kuplung-váltó üresbe-fék stb játékot, ami roppant fárasztó és idegesítő tud lenni  :censored: ... Ehhez képest megváltás az automata a dugóban, ahol mindössze a fékkel szabályozni lehet az autó mozgását (megjegyzem, kézi váltós kocsiban is szükség van a fék használatára dugóban, maximum máshogy).
Izlések és pofonok. ;-) Amúgy én ugye javarészt Budapest környékén használom az autót, és itt kiveszem üresbe a lámpánál és nem kell a fék.
Valószinüleg azért nem szeretem az autómata eme tulajdonságát, mert amúgy teljesen el lehet felejteni a váltót. A féket taposni pedig nem szeretem, akkor inkább behuzom a kézi féket.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1773 Dátum: 2008.08.11 18:38:57 »
A féket taposni pedig nem szeretem, akkor inkább behuzom a kézi féket.

Vagy P-be is teheted a váltót.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1774 Dátum: 2008.08.12 10:49:01 »
Ha felfelé pöccinted meg a kart, akkor visszaáll a korábban beállított sebességre a tempomat. Ez a versóban is így volt.
Az automatának nem tesz jót, ha állandóan üresbe rakják, úgyhogy marad a fék...

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1775 Dátum: 2008.08.12 11:05:42 »
A féket taposni pedig nem szeretem, akkor inkább behuzom a kézi féket.

Vagy P-be is teheted a váltót.
Ezt a manuál váltonál csinálom. Misi azt mondta a kézifék automatánál nem javasolt. (D-vel egyszerre.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10687
Beszélgessünk...
« Válasz #1776 Dátum: 2008.08.12 12:01:55 »
Ha felfelé pöccinted meg a kart, akkor visszaáll a korábban beállított sebességre a tempomat. Ez a versóban is így volt.
Az automatának nem tesz jót, ha állandóan üresbe rakják, úgyhogy marad a fék...

Igen, valóban így múűködik. Csak az Avensis esetében ha ráléptél a fékre, akkor utána hiába pöccinted felfelé a kart, nem történik semmi. Lehet csak a miénkben (nem) működik így, de kétlem.

Üresbe rakáson pedig természetesen az ember főleg a piros lámpánál álldogálásokat érti, 1-2 mp-ért nem teszik üresbe a váltót.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10687
Beszélgessünk...
« Válasz #1777 Dátum: 2008.08.12 12:05:48 »
Misi azt mondta a kézifék automatánál nem javasolt. (D-vel egyszerre.)

Ez valóban nem javasolt. ;) Olyan, mintha kézi váltónál a kuplungot csúsztatnád miközben be van húzva a kézifék.
Az sem javallott, hogy emelkedőn csak az Aut váltóval tartsd meg az autót, az sem tesz jót neki.

De amúgy elég sok emberke szereti nyomni a fékpedált kézi váltós autóban is, még tök sík terepen is. ELég csak megnézni egy piros lámpás sort.
Pedig nem hiába hívják kéziféknek azt a kart, de sokan talán azt sem tudják mire is való pontosan.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1778 Dátum: 2008.08.12 12:28:38 »
Ez valóban nem javasolt. ;) Olyan, mintha kézi váltónál a kuplungot csúsztatnád miközben be van húzva a kézifék.
Az sem javallott, hogy emelkedőn csak az Aut váltóval tartsd meg az autót, az sem tesz jót neki.
És mi a különbség, ha a féket nyomom vagy ha behúzom a kéziféket? Én azt gondolnám mindkettő befékezi a kereket - a kézifék jellemzően csak a hátsót. De ezek szerint mégsem csak ennyi a különbség.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1779 Dátum: 2008.08.12 17:23:14 »
Ez valóban nem javasolt. ;) Olyan, mintha kézi váltónál a kuplungot csúsztatnád miközben be van húzva a kézifék.
Az sem javallott, hogy emelkedőn csak az Aut váltóval tartsd meg az autót, az sem tesz jót neki.
És mi a különbség, ha a féket nyomom vagy ha behúzom a kéziféket? Én azt gondolnám mindkettő befékezi a kereket - a kézifék jellemzően csak a hátsót. De ezek szerint mégsem csak ennyi a különbség.

Egy marha nagy különbség van, ami este, és esőben, vagy vaksötétben nagyon utálatos tud lenni: A féklámpa kiégeti a szemedet... Mondjuk egy országúton a vasúti átjárónál töksötétben.... (amúgy azt is rühellem, ha valaki a tompitottat nem  kapcsolja le ilyenkor.)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1780 Dátum: 2008.08.12 22:41:50 »
Egy marha nagy különbség van, ami este, és esőben, vagy vaksötétben nagyon utálatos tud lenni: A féklámpa kiégeti a szemedet... Mondjuk egy országúton a vasúti átjárónál töksötétben.... (amúgy azt is rühellem, ha valaki a tompitottat nem  kapcsolja le ilyenkor.)
:-) Úgy értem az automata váltó szempontjából.  ::)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1781 Dátum: 2008.08.12 22:50:11 »
Egy marha nagy különbség van, ami este, és esőben, vagy vaksötétben nagyon utálatos tud lenni: A féklámpa kiégeti a szemedet... Mondjuk egy országúton a vasúti átjárónál töksötétben.... (amúgy azt is rühellem, ha valaki a tompitottat nem  kapcsolja le ilyenkor.)

Amióta egyszer betolták az álló kocsimat egy piros lámpánál a keresztezésbe, azóta gyakorlatilag mindig nyomom a féket. Szorri...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10687
Beszélgessünk...
« Válasz #1782 Dátum: 2008.08.13 10:27:50 »
És mi a különbség, ha a féket nyomom vagy ha behúzom a kéziféket? Én azt gondolnám mindkettő befékezi a kereket - a kézifék jellemzően csak a hátsót. De ezek szerint mégsem csak ennyi a különbség.

Igazából nem próbáltam a kézifékes dolgot, és nem is vágyom rá. ;) A fék az biztosan megfogja az autót, lehet kézifékkel és D-ben felejtve a váltót lassan előrekúszna az autó. Az Ave 2 és 2.4-es motorjai, no és persze az IS esetében azért már bőven van nyomaték.

Az Aut váltó egyetlen hátránya talán a gyorsabban kopó fékbetét, a mi esetünkben már a 45e km-es szervizen cserélni kellett, míg hasonló vezetési stílus és körülmények mellett a másik kézi váltós Avensisünknél 101e km-nél kellett először cserélni.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1783 Dátum: 2008.08.13 11:34:25 »
Igazából nem próbáltam a kézifékes dolgot, és nem is vágyom rá. ;) A fék az biztosan megfogja az autót, lehet kézifékkel és D-ben felejtve a váltót lassan előrekúszna az autó. Az Ave 2 és 2.4-es motorjai, no és persze az IS esetében azért már bőven van nyomaték.
A kézifék is megfogja, azzal nincs gond.  :ph34r:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1784 Dátum: 2008.08.13 21:51:47 »
Egy marha nagy különbség van, ami este, és esőben, vagy vaksötétben nagyon utálatos tud lenni: A féklámpa kiégeti a szemedet... Mondjuk egy országúton a vasúti átjárónál töksötétben.... (amúgy azt is rühellem, ha valaki a tompitottat nem  kapcsolja le ilyenkor.)

Amióta egyszer betolták az álló kocsimat egy piros lámpánál a keresztezésbe, azóta gyakorlatilag mindig nyomom a féket. Szorri...

Én vasútnál így szoktam: lámpa parkírba, fékről le, tükör figyel. Ha érkeznek mögöttem, ráállok a fékre, hogy vegye a lapot, majd ha beparkolt mögém, leállok róla. Ennyi. (talán) Belém se jönnek, nem is vakítok.
Gabe 254.