Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 510945 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1635 Dátum: 2008.06.14 14:11:14 »
Mi? Hogy benzines?

Nekem pont az ugrana be, hogy az IS 200 a kvázi ideális autó benzines-freakeknek. Mert nagyon kulturáltan fut, pörgős, szép a hangja stb.
Nézd, egy 1,4 D4D-hez képest kutya nehéz lenne érvekkel alátámasztani, miért keres az ember pont egy IS200-at. Az egy dolog, hogy nekem is tetszett a rezgésmentes járás, a gyönyörű, bársonyos hang alacsony, és a telt, érces hang magasabb fordulaton - ilyet dízel nem tud sokszor ennyi pénzért sem. De ezek nem kimondott észérvek, és az 1,4 D4D-hez képest plusz 4 literes fogyasztás sem az - még ha olcsóbb a benzin, akkor sem. Nem beszélve a teljesítményadóról, a magasabb kötelezőről, a hátsókerékhajtásról.

Egyébként nem kérdés, melyiket választanám egy IS200, E12 1,4 D4D halmazból. De nem próbálnék érvelni. :wub:

Hát ez tiszta sor, nem észérvek szólnak egy 1.4 dízelről IS 200-ra váltás mellett, akkor egyről beszélünk :) ... Hanem a leírt dolgok, kvázi mind élvezeti faktor. Azzal együtt, hogy a kisdízelt is élvezet vezetni (definitíve jólesik, amikor száguldozok vele és közben mégsem eszik  :cool2:), de az egy másfajta élvezet ;) ... Mondjuk, azért vannak észérvek is, mert az IS-nek jobb a maximális gyorsulása és a végsebessége is, ugye - és marha jó az értéktartása, ami igencsak észérv a javából. Úgyhogy ha valaki csak keveset autózik (ahogy kis_andras is írta), akkor ez még akár racionális választás is lehet, hosszú távon - vagy legalábbis nem nevezhető kimondottan ésszerűtlen választásnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1636 Dátum: 2008.06.14 14:17:42 »
Német import mennyire játszik manapság? Nemvagyok képbe autóbehozatallal :no:

Német import nagyon is játszik, csak kp kell hozzá. Más kérdés, hogy mivel az IS kint is jól tartja az árát, ráadásul egy hatéves IS 200-ra most kb. 700 ezer lenne a regadó - ezért anyagilag nem fogja megérni a behozatal - viszont megszabadulsz a kishazánkban nagyon magas zsákbamacska-faktortól, gond nélkül találsz valóban törésmentes, valóban keveset futott autót. Minél hosszabb távra veszed a kocsit, annál inkább érdemes szerintem elgondolkodni ezen a lehetőségen. Én úgy vagyok vele, hogy előbb vennék meg egy 99-00 körüli darabot Németországból (és arra a regadó is kevesebb annál, amit írtam), mint egy 01-02 körüli itthonit.

Ezen az oldalon találsz egy regadó-kalkulátort! "Környezetvédelmi osztály"-hoz az IS esetében a "6-8"-at kell majd bejelölnöd, ez felel meg az Euro III-nak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1637 Dátum: 2008.06.14 16:10:33 »
Mondjuk, azért vannak észérvek is, mert az IS-nek jobb a maximális gyorsulása és a végsebessége is, ugye - és marha jó az értéktartása, ami igencsak észérv a javából. Úgyhogy ha valaki csak keveset autózik (ahogy kis_andras is írta), akkor ez még akár racionális választás is lehet, hosszú távon - vagy legalábbis nem nevezhető kimondottan ésszerűtlen választásnak.
Jó-jó, de Avensis I 2,0 benzinesre mindez igaz (még az értéktartás is, ugyanis az SOKKAL olcsóbb volt annak idején; a Toyoták tudtommal jobban tartják az árukat, mint a Lexusok), és tágasabb, jobban fogyaszt, hasonlóan megbízható, télen nem kell az elektronikára számítani, hogy az úton maradj, valamint nem elhanyagolható módon egy nagyságrenddel ma is olcsóbb. Önmagában nézve vannak érvek az IS200 mellett, de ha melléteszel egy hasonló méretű, teljesítményű és korú, viszonylag megbízható típusú középkategóriást, az észérvek elfogytak.

És akkor még egyszer leírom: ne érts félre, az élvezeti faktor és a klassz dizájn, az átlagosnál szebb motorhang nem igazán észérv. Ennek ellenére piszkosul kéne egy IS200 - de meg sem próbálnám megmagyarázni észérvekkel. Tetszik és kész. ;)

Idézet
Német import nagyon is játszik, csak kp kell hozzá.

...vagy egy nepper, aki behozza és behitelezi a kocsit. Szerintem minden kisvárosban akad egy, aki ilyesmire hajlandó.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1638 Dátum: 2008.06.14 19:04:43 »
Mondjuk, azért vannak észérvek is, mert az IS-nek jobb a maximális gyorsulása és a végsebessége is, ugye - és marha jó az értéktartása, ami igencsak észérv a javából. Úgyhogy ha valaki csak keveset autózik (ahogy kis_andras is írta), akkor ez még akár racionális választás is lehet, hosszú távon - vagy legalábbis nem nevezhető kimondottan ésszerűtlen választásnak.
Jó-jó, de Avensis I 2,0 benzinesre mindez igaz (még az értéktartás is, ugyanis az SOKKAL olcsóbb volt annak idején; a Toyoták tudtommal jobban tartják az árukat, mint a Lexusok), és tágasabb, jobban fogyaszt, hasonlóan megbízható, télen nem kell az elektronikára számítani, hogy az úton maradj, valamint nem elhanyagolható módon egy nagyságrenddel ma is olcsóbb. Önmagában nézve vannak érvek az IS200 mellett, de ha melléteszel egy hasonló méretű, teljesítményű és korú, viszonylag megbízható típusú középkategóriást, az észérvek elfogytak.

Stimmel, de ez igazából valamennyi "prémium" autóra igaz  ::) ... Legalábbis addig a szintig, amíg van "polgári" alternatívája, azonos méretben.

Idézet
Német import nagyon is játszik, csak kp kell hozzá.

...vagy egy nepper, aki behozza és behitelezi a kocsit. Szerintem minden kisvárosban akad egy, aki ilyesmire hajlandó.

Biztos van, csak én kicsit fáznék tőle, hogy mit hoz be. Futásteljesítményre gondolok itt elsősorban. Az a biztos, amit te kint kiválasztasz magadnak, és behozod. Bár ha jól tudom, vannak olyan kereskedők is, akik kijönnek veled, és intéznek mindent. Na, ez így már OK lehet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1639 Dátum: 2008.06.14 19:48:14 »
Stimmel, de ez igazából valamennyi "prémium" autóra igaz  ::) ... Legalábbis addig a szintig, amíg van "polgári" alternatívája, azonos méretben.

Ez pontosan így van. Nem is érvelnék sosem prémium mellett, amíg van hasonló teljesítményű és - a puccot leszámítva - hasonló minőségű alternatívája. Talán a BMW a kivétel a vezethetőség miatt, de az is annyira észérv, mint a szép motorhang...

Biztos van, csak én kicsit fáznék tőle, hogy mit hoz be. Futásteljesítményre gondolok itt elsősorban. Az a biztos, amit te kint kiválasztasz magadnak, és behozod. Bár ha jól tudom, vannak olyan kereskedők is, akik kijönnek veled, és intéznek mindent. Na, ez így már OK lehet.

Az autónepper pont annyira bizalmi "pozíció", mint az urológus.  :1eye:  Nekem van egy jó cimborám, vele meg merném csinálni, hogy beülnék mellé a platós Renault Masterbe, aztán vigyen, mutassa, hozzuk. Mondjuk azt nem tudom, csinál-e még ilyet.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1640 Dátum: 2008.06.14 20:10:02 »
Az autónepper pont annyira bizalmi "pozíció", mint az urológus.  :1eye:  Nekem van egy jó cimborám, vele meg merném csinálni, hogy beülnék mellé a platós Renault Masterbe, aztán vigyen, mutassa, hozzuk. Mondjuk azt nem tudom, csinál-e még ilyet.
:10: :clap: :clap:

Ez egy alapmondat waze!!!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1641 Dátum: 2008.06.14 22:16:35 »
Az autónepper pont annyira bizalmi "pozíció", mint az urológus.  :1eye:  Nekem van egy jó cimborám, vele meg merném csinálni, hogy beülnék mellé a platós Renault Masterbe, aztán vigyen, mutassa, hozzuk. Mondjuk azt nem tudom, csinál-e még ilyet.
:10: :clap: :clap:

Ez egy alapmondat waze!!!

Jaja, ez jó volt  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1642 Dátum: 2008.06.15 00:00:47 »
KGabe: amúgy rendbe van az autó, nincs kiülve az ülés, váltókar picit kopott, jóállapotú kivül-belül, amúgy benne ültem, amikor tegnap hívtalak :tt2:
 telefonon mesélek szivesen :yes:

Jujj! Én meg elfelejtettelek visszahívni. Modndjuk a tegnapi nap... :dots: hagyjuk! :hang: No majd mesélsz. De sztem magam is megtekintem.
Gabe 254.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1643 Dátum: 2008.06.15 21:34:23 »
télen nem kell az elektronikára számítani, hogy az úton maradj

Ööö, izééé. Mennyit vezettél mai (nem lada és társai) hátsókerekes gépet télen? Mert ez így finoman fogalmazva sem igaz...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1644 Dátum: 2008.06.15 22:03:01 »
télen nem kell az elektronikára számítani, hogy az úton maradj

Ööö, izééé. Mennyit vezettél mai (nem lada és társai) hátsókerekes gépet télen? Mert ez így finoman fogalmazva sem igaz...

Mármint mi nem igaz? Hogy egy Avensisnél kevésbé kell télen az elektronikára számítani az úton maradáshoz, mint egy IS-nél? Ha jól értettem, Satriani ezt akarta írni, és ebben szerintem igaza van. Nyilván a modern hátsókerekes autók sem egyformán viselkednek, de pl. az IS csúszós útfelületen hajlamos a terhelésváltási reakciókra és a felülkormányozottságra, tehát nem célszerű bohóckodnia vele olyasvalakinek, akinek nincs a vérében az ilyesmi lereagálása. Ezzel szemben egy Avensis sokkal jóindulatúbb hasonló körülmények között, kiszámíthatóan alulkormányzott egy meglehetősen magasan lévő határig.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1645 Dátum: 2008.06.15 22:08:23 »
Picit én IS tartok a téltől a hátsókerék miatt. Kipörgésgátló ugyan van a kocsiban, de az mégse egy menetstabilizátor...
 :ph34r:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1646 Dátum: 2008.06.15 22:14:17 »
Picit én IS tartok a téltől a hátsókerék miatt. Kipörgésgátló ugyan van a kocsiban, de az mégse egy menetstabilizátor...
 :ph34r:

Kell jó téli gumi, meg józan ész, és akkor no para  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1647 Dátum: 2008.06.16 07:22:28 »
Nem kell annyira misztifikálni azt a hátsókerékhajtás-befolyást. Nekem volt az első Galantom, ami hátsókerekes volt 170 nevelt pacival a ménesben. Akkoriban téli gumira sem tellett,  :1eye: a benzint is akkoriban emelték fel 34.- HUF-ról 70-re..... :devil:  És még tél is volt akkoriban. Nem kell teligázzal vagizni, és akkor semm vész nincsen. És azt se felejtsük el, hogy a Galatom egy 1982-es technika, míg Misi IS-e, egyik kicsit már más... :innocent:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1648 Dátum: 2008.06.16 07:54:38 »
télen nem kell az elektronikára számítani, hogy az úton maradj

Ööö, izééé. Mennyit vezettél mai (nem lada és társai) hátsókerekes gépet télen? Mert ez így finoman fogalmazva sem igaz...

Mármint mi nem igaz? Hogy egy Avensisnél kevésbé kell télen az elektronikára számítani az úton maradáshoz, mint egy IS-nél? Ha jól értettem, Satriani ezt akarta írni, és ebben szerintem igaza van. Nyilván a modern hátsókerekes autók sem egyformán viselkednek, de pl. az IS csúszós útfelületen hajlamos a terhelésváltási reakciókra és a felülkormányozottságra, tehát nem célszerű bohóckodnia vele olyasvalakinek, akinek nincs a vérében az ilyesmi lereagálása. Ezzel szemben egy Avensis sokkal jóindulatúbb hasonló körülmények között, kiszámíthatóan alulkormányzott egy meglehetősen magasan lévő határig.

Az nem igaz, amit írt. Szó szerint. Azt meg én nem tudom, hogy mit akart írni, nem vagyok gondolatolvasó. Voltam már egy-két nagyobb havazásban itthon "hegyek között", tudom miről beszélek.

Nekem Sava téligumim van (és most már a nyári is), tehát nem "extraproadvanced" típusú, és mégis kerülgettem jópár elsőkerekes gépet is. Meg jégen is mindig el tudtam indulni (ahol egy fronthajtásos is elindul), emelkedőn is. Illetve egy elsőkerekes autó is érdekesen viselkedik ilyenkor elszabott kanyarban. A kis Civic is egyszer elindította a fenekét alattam, pedig annak aztán istenkirály futóműve van és elöl hajt. Illetve azzal se vagy kint a vizekből, ha az orrát kezdi el letolni az útról.

Tudom, hogy az átlagvezetőnek könnyebb elsőkerekest vezetni, de egyrészt a hátsókerekes se okoz gondot a feneségnek se, másrészt ez az elcsépelt sztereotípia, hogy leesel az útról, egy nagy marhaság. Ennyit szerettem volna mondani. :flowers: :)

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1649 Dátum: 2008.06.16 07:59:38 »
Kell jó téli gumi, meg józan ész, és akkor no para  :yes:

Pontosan! Meg nem kell megijedni, ha mégis megindul a feneke. Ellenkormány és kész. Nem feltétlen veszélyesebb, mint amikor az elsőkerekes elkezd egyenesen előre menni. :no: :yes: :)