Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 514551 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1785 Dátum: 2008.08.13 22:01:35 »
Én vasútnál így szoktam: lámpa parkírba, fékről le, tükör figyel. Ha érkeznek mögöttem, ráállok a fékre, hogy vegye a lapot, majd ha beparkolt mögém, leállok róla. Ennyi. (talán) Belém se jönnek, nem is vakítok.

Vasútnál én is kivágom P-be, de pl. sima piros lámpánál soha.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1786 Dátum: 2008.08.13 22:43:49 »
Csak az Avensis esetében ha ráléptél a fékre, akkor utána hiába pöccinted felfelé a kart, nem történik semmi. Lehet csak a miénkben (nem) működik így, de kétlem.

A miénkben fölfelé pöccintve újra fölveszi a beállított tempót! A kar felirata felül: RES/ACC, tehát ez a RESET/ACCELERATE állás, amivel vagy visszaállítod a korábban rögzített tempót, vagy gyorsítani tudsz a gázpedál használata nélkül. A tiétek nem ilyen ????
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1787 Dátum: 2008.08.13 22:47:53 »
Igazából nem próbáltam a kézifékes dolgot, és nem is vágyom rá. ;) A fék az biztosan megfogja az autót, lehet kézifékkel és D-ben felejtve a váltót lassan előrekúszna az autó. Az Ave 2 és 2.4-es motorjai, no és persze az IS esetében azért már bőven van nyomaték.
A kézifék is megfogja, azzal nincs gond.  :ph34r:

Hát naná hogy megfogja. Megnézném azt a motort, aminek akkora nyomatéka van alapjáraton, hogy elhúzza a kocsit, befékezett, blokkolva csúszó hátsó kerekekkel  :ph34r: ...

Veled együtt, én sem értem, miért lenne technikailag károsabb, ha az automata váltós autót, D-be kapcsolt váltóval, nem a láb-, hanem a kézifékkel rögzítenénk ideiglenesen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk...
« Válasz #1788 Dátum: 2008.08.14 00:16:03 »
A miénkben fölfelé pöccintve újra fölveszi a beállított tempót! A kar felirata felül: RES/ACC, tehát ez a RESET/ACCELERATE állás, amivel vagy visszaállítod a korábban rögzített tempót, vagy gyorsítani tudsz a gázpedál használata nélkül. A tiétek nem ilyen ????

Ezzel nincs is gond, a miénk is így cselekszik, ha nem fékezéssel történik a lassítás, hanem magad felé húzod a tempomat karját kivéve a rögzített sebességből.
Többször is próbáltam már fékezés után felpöccintve, de semmi. Vagy talán csak én vagyok türelmetlen, de azért 1-2 mp elteltével már illene gyorsulnia az autónak...

Majd legközelebb lecsekkolom.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk...
« Válasz #1789 Dátum: 2008.08.14 00:26:49 »
Veled együtt, én sem értem, miért lenne technikailag károsabb, ha az automata váltós autót, D-be kapcsolt váltóval, nem a láb-, hanem a kézifékkel rögzítenénk ideiglenesen.

Mondom, én nem próbáltam, és az autó átvételekor sem tanácsolták a kézifék+D állást a kereskedésben. Ahogy a kezelési utasításban sem rémlik, hogy ilyet tanácsoltak volna (igaz az ellenkezőjét sem).
Egy gyors mozdulat csak D-ből felpöccinteni a váltót N-be, szerencsére a Toyota és a Lexus esetében az Aut váltóknál nem kell semmiféle gombot kapcsolgatni a váltónál, csak megfogni a kart, és szépen tologatni a kulisszában.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1790 Dátum: 2008.08.14 01:01:53 »
A miénkben fölfelé pöccintve újra fölveszi a beállított tempót! A kar felirata felül: RES/ACC, tehát ez a RESET/ACCELERATE állás, amivel vagy visszaállítod a korábban rögzített tempót, vagy gyorsítani tudsz a gázpedál használata nélkül. A tiétek nem ilyen ????

Ezzel nincs is gond, a miénk is így cselekszik, ha nem fékezéssel történik a lassítás, hanem magad felé húzod a tempomat karját kivéve a rögzített sebességből.
Többször is próbáltam már fékezés után felpöccintve, de semmi. Vagy talán csak én vagyok türelmetlen, de azért 1-2 mp elteltével már illene gyorsulnia az autónak...

Majd legközelebb lecsekkolom.

Ácsi!

Ha magad felé húzod a tempomat karját (CANCEL), azzal törlöd a beállított sebességet! Tehát miután ezt megtetted, az autó nem veszi fel újra a beállított tempót, hiába pöccinted fölfelé a kart.

Viszont fékezés, ill. kikuplungolás után, RESET-re visszaáll újra a beállított tempóra - de fokozatosan, tehát nem olyan vehemenciával, mintha teszem azt padlógázt adnál. Ezzel együtt, 1-2 mp után már gyorsul, de ezt inkább csak a sebességmérőn, ill. a pillanatnyi fogyi-mérőn lehet látni - érezni nem igazán lehet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
Beszélgessünk...
« Válasz #1791 Dátum: 2008.08.14 19:56:37 »
Ácsi!

Ha magad felé húzod a tempomat karját (CANCEL), azzal törlöd a beállított sebességet! Tehát miután ezt megtetted, az autó nem veszi fel újra a beállított tempót, hiába pöccinted fölfelé a kart.

Nálunk bizony visszaáll a tartott tempóra ilyen esetben, hiszen így tudtam végigmenni fékezés nélkül majd 200 km-et az autópályán. Láttam, hogy kijönnek elém, erre szépen magam felé húzva a kart késztettem lassításra az autót. Majd miután eltűnt az akadály, szépen felpöccintettem a kart, és már gyorsított is vissza a korábban tartott sebességre.
Lehet variáltak valamit a tempomaton? A mi autónk 2005-ös gyártás, bár nem hinném, hogy ennek bármi köze is lenne hozzá.

Majd valamikor ősszel jó lenne egyszer összefutni, és közösen lecsekkolni ezt a furcsaságot.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1792 Dátum: 2008.08.15 20:31:21 »
Egy marha nagy különbség van, ami este, és esőben, vagy vaksötétben nagyon utálatos tud lenni: A féklámpa kiégeti a szemedet... Mondjuk egy országúton a vasúti átjárónál töksötétben.... (amúgy azt is rühellem, ha valaki a tompitottat nem  kapcsolja le ilyenkor.)

Amióta egyszer betolták az álló kocsimat egy piros lámpánál a keresztezésbe, azóta gyakorlatilag mindig nyomom a féket. Szorri...

Nade itt én a vasútról írtam... :1eye:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1793 Dátum: 2008.08.15 20:32:06 »
Én vasútnál így szoktam: lámpa parkírba, fékről le, tükör figyel. Ha érkeznek mögöttem, ráállok a fékre, hogy vegye a lapot, majd ha beparkolt mögém, leállok róla. Ennyi. (talán) Belém se jönnek, nem is vakítok.

Szvsz ez így normális.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1794 Dátum: 2008.08.16 21:58:18 »
Szerintetek ezeket a kocsikat téli gumival árulják?!  :ph34r:
Gabe 254.

TaZ666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
    • http://www.kandh97.hu
IS200 - 75e km eladó!
« Válasz #1795 Dátum: 2008.08.17 00:17:25 »
Hi !

Erősen aktuális lett az IS200-om értékesítése. Ha valakit komolyan érdekel, nyugodtan dobjon mail-t v. tel! Reális Ár megegyezés szerint. . .   :hammer:
IS200 sport AR (red/beige) LEX-800 / 2002.12. Reál. 75.555km Vezetett szervizkönyv, összes kulcs, blabla... Tényleg Újszerű Hibátlan MaQlátlan állapotban, nem promo...  :yinyang:
Csak optikailag tuningolt a vezérgép  :online2long:

www.kandh97.hu/taz666

Eladás oka: Hoztam magamnak (végre!) egy ezüst IS300 -at KW3 gewinde-vel és gyári tempomattal + napfénytető :)  :tt2:



[a csatolmányt egy admin törölte]

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1796 Dátum: 2008.08.17 12:15:08 »
IS300?
Hmmm....
GRATULA!
Remélem lesz alkalmam megnézni...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1797 Dátum: 2008.08.17 12:52:42 »
Gratula a 300-ashoz!  :clap: Képeket, videókat szerintem szívesen látunk  :whistling: :laugh: Esetleg beszámolót viselkedésről, erőről,  fogyiról, ilyesmi. És egy kérdés (ha nem titok): mibe fájt cakli-pakli?
Gabe 254.

TaZ666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
    • http://www.kandh97.hu
IS300.
« Válasz #1798 Dátum: 2008.08.17 21:15:09 »
jó nagy, de legalább nem szar a minősége... :sweatdrop:

www.kandh97.hu/taz666/is300.avi

TaZ666

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 124
    • http://www.kandh97.hu
is300 képek
« Válasz #1799 Dátum: 2008.08.17 21:54:50 »
nah végre összállt .... majom FTP tréfálkozott.... :censored:

www.kandh97.hu/taz300



[a csatolmányt egy admin törölte]