Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 514569 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1650 Dátum: 2008.06.16 08:52:10 »
Ööö, izééé. Mennyit vezettél mai (nem lada és társai) hátsókerekes gépet télen? Mert ez így finoman fogalmazva sem igaz...
Palaczk értette, nem volt nehéz feladvány.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1651 Dátum: 2008.06.16 09:01:34 »
Palaczk értette, nem volt nehéz feladvány.

Ha legközelebb azt is írod, amit szeretnél, az olyan értelmileg csökkentek is érteni fogják, mint én. :eek: :)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1652 Dátum: 2008.06.16 09:13:15 »
Ezt most kéne abbahagyni...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1653 Dátum: 2008.06.16 09:14:34 »
Picit én IS tartok a téltől a hátsókerék miatt. Kipörgésgátló ugyan van a kocsiban, de az mégse egy menetstabilizátor...
 :ph34r:

Esős időben elviszlek a Hiluxal gyakorolni; se kipörgésgátló, se menetstab; cserébe önzáró difi; ami élesebb kanyarban elkezd zárni, mellé 2-es fokozatban 20-as tempónál ~300Nm :D

- Ha megmozdul a hátulja, kicsit visszábbveszed a gázt ( ezt a kipörgésgátló megteszi neked), és finom ellenkormány; máris mész tovább az íven, ha elég sokat gyakorolsz, indulhatsz driftversenyen :D

-A lényeg a gyakorlás, tessék próbálgatni veszélytelen helyen akár esőben is, de az első havas úton mindenképp, hogy ismerd a gép viselkedését!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1654 Dátum: 2008.06.16 09:16:27 »
Ezt most kéne abbahagyni...

Sajnálom, ha sértettnek vagy offenzívnek tűnt a hozzászólásom. Próbáltam iróniát belecsempészni, de úgy látszik nem lett elég. Részemről téma lezárva. :)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1655 Dátum: 2008.06.16 09:20:56 »
Esős időben elviszlek a Hiluxal gyakorolni...

Nem arról van szó, hogy majrézok, csak kíváncsi vagyok, hogy hogy fog viselkedni. A téligumi már a garázsban pihen, Andiéknál. Télre 16-ost vettem.
Inkább arra vagyok kíváncsi, hogy mennyire hajlamos riszálni a fenekét, emelkedőn mennyire kell ügyeskedni vele, stb.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1656 Dátum: 2008.06.16 09:21:35 »
Ezt most kéne abbahagyni...

Sajnálom, ha sértettnek vagy offenzívnek tűnt a hozzászólásom. Próbáltam iróniát belecsempészni, de úgy látszik nem lett elég. Részemről téma lezárva. :)


Engem nem sértett, de nem akarom, hogy mást sértsen.
Részemről ennyi, téma béna...

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1657 Dátum: 2008.06.16 09:22:17 »
Esős időben elviszlek a Hiluxal gyakorolni; se kipörgésgátló, se menetstab; cserébe önzáró difi; ami élesebb kanyarban elkezd zárni, mellé 2-es fokozatban 20-as tempónál ~300Nm :D

- Ha megmozdul a hátulja, kicsit visszábbveszed a gázt ( ezt a kipörgésgátló megteszi neked), és finom ellenkormány; máris mész tovább az íven, ha elég sokat gyakorolsz, indulhatsz driftversenyen :D

-A lényeg a gyakorlás, tessék próbálgatni veszélytelen helyen akár esőben is, de az első havas úton mindenképp, hogy ismerd a gép viselkedését!

A diffizár érdekes kérdés egyébként (nekem még ez sincs a gépben), mert később csúsznak meg a hátsó kerekek, de ha az egyik megcsúszik, a zárás miatt megy vele a másik is. Ilyenkor "megszűnik" az egyenesfutás. Ezért is lehet a sperres autókkal szebbeket farolni.

Az meg való igaz, hogy ki kell tapasztalni egy kicsit a hátsó hajtás viselkedését. Szvsz elsősorban azért, mert eltér a jól megszokottól.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1658 Dátum: 2008.06.16 09:58:30 »


Az meg való igaz, hogy ki kell tapasztalni egy kicsit a hátsó hajtás viselkedését. Szvsz elsősorban azért, mert eltér a jól megszokottól.


Kinek mi a megszokott :D

Én Ladát hajtottam a jogsi megszerzése után, akkor ( '88) nemigen hallottunk még téli gumiról; a Barum, meg a Pneumat volt a választék.
-aztán a Hilux-ig kb 13-14 éven keresztül csak elsőkerékhajtású gépeket vezettem. Igazán meglepetést nem okozott, inkább az alacsony fordulaton ébredő nyomaték, ami néha megviccelt.
-Persze nekem egyszerű a dolog, mert nagyon gáz időben tolok egy összkereket, és a havon is sinautósan közlekedek :D
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Satriani

  • Vendég
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1659 Dátum: 2008.06.16 10:40:55 »
Inkább arra vagyok kíváncsi, hogy mennyire hajlamos riszálni a fenekét, emelkedőn mennyire kell ügyeskedni vele, stb.
Érdekes lesz elsőre. Idén télen vezettem BMW-t kissé lefagyott úton, kellett a menetstabilizátor. (Igaz, az dízel volt, amiben hirtelen jelentkezik a nyomaték.)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1660 Dátum: 2008.06.16 23:21:25 »
Kell jó téli gumi, meg józan ész, és akkor no para  :yes:

Pontosan! Meg nem kell megijedni, ha mégis megindul a feneke. Ellenkormány és kész. Nem feltétlen veszélyesebb, mint amikor az elsőkerekes elkezd egyenesen előre menni. :no: :yes: :)

DE!!! Sokkal veszélyesebb. Az ellenkormány az átlagautósnak (és a 90 % ilyen, de lehet hogy még ezzel is keveset mondtam) nem természetes reakció. Ezt tanulni kell! Ezzel szemben az alulkormányzottság abbahagyásának módszerét (gázelvétel) az összes mezei átlag autós reflexből csinálja.

Lehet forgatni, ahogy akarod - attól még a tény tény marad, hogy átlagautós számára a felülkormányzottság (amire a hátsókerekes autók többsége hajlamos elsokallt kanyarban) sokkal veszélyesebb, mint az alulkormányozottság.

Ezen mit sem változtat az, hogy vannak a szabály alóli kivételt képező hátsókerekes kocsik, amelyek ugyanúgy alulkormányozottak gyors kanyarban, mint az elsőkerekesek. De ezek a kivételek, és az IS NEM ilyen. Az IS oldschool módon kidobja a seggét, ha csúszós úton elsokallod a kanyart.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1661 Dátum: 2008.06.16 23:27:09 »
Nem kell annyira misztifikálni azt a hátsókerékhajtás-befolyást. Nekem volt az első Galantom, ami hátsókerekes volt 170 nevelt pacival a ménesben. Akkoriban téli gumira sem tellett,  :1eye: a benzint is akkoriban emelték fel 34.- HUF-ról 70-re..... :devil:  És még tél is volt akkoriban. Nem kell teligázzal vagizni, és akkor semm vész nincsen. És azt se felejtsük el, hogy a Galatom egy 1982-es technika, míg Misi IS-e, egyik kicsit már más... :innocent:

Nem sokat számít e téren a konstrukció kora. Pl. a Corona ugye hátsókerekes, és jó régi darab. Ehhez képest szinte képtelenség volt havas-jeges úton megcsúsztatni a farát, sőt olyan szinten alulkormányzott volt ilyen helyzetben (hátsókerekes létére), hogy jópárszor lekoppantottam vele a szembeoldali padkát az első kerekekkel, mert tök alacsony sebességnél is képes volt makacsul, kontrollálhatatlanul kiegyenesíteni a kanyart. Ahhoz, hogy némi driftet kicsaljak belőle, minimum a "vissza-kettő-padlógáz" plusz kézifék kombóra, és valami jó szűk kanyarra volt szükség.

Ehhez képest az IS-ről nem egy és nem két helyen olvasni, hogy elsokallt kanyarban hajlamos kidobni a farát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1662 Dátum: 2008.06.17 08:13:37 »
Kell jó téli gumi, meg józan ész, és akkor no para  :yes:

Pontosan! Meg nem kell megijedni, ha mégis megindul a feneke. Ellenkormány és kész. Nem feltétlen veszélyesebb, mint amikor az elsőkerekes elkezd egyenesen előre menni. :no: :yes: :)

DE!!! Sokkal veszélyesebb. Az ellenkormány az átlagautósnak (és a 90 % ilyen, de lehet hogy még ezzel is keveset mondtam) nem természetes reakció. Ezt tanulni kell! Ezzel szemben az alulkormányzottság abbahagyásának módszerét (gázelvétel) az összes mezei átlag autós reflexből csinálja.

Lehet forgatni, ahogy akarod - attól még a tény tény marad, hogy átlagautós számára a felülkormányzottság (amire a hátsókerekes autók többsége hajlamos elsokallt kanyarban) sokkal veszélyesebb, mint az alulkormányozottság.

Ezen mit sem változtat az, hogy vannak a szabály alóli kivételt képező hátsókerekes kocsik, amelyek ugyanúgy alulkormányozottak gyors kanyarban, mint az elsőkerekesek. De ezek a kivételek, és az IS NEM ilyen. Az IS oldschool módon kidobja a seggét, ha csúszós úton elsokallod a kanyart.


Tanulni kell, ez  a legfontosabb! Azert szabadjon megjegyeznem, hogy a hatsokerek eseteben is "megall" az auto segge, ha megtortenik a gazelvetel. Mas kerdes, hogy gyakorta kormanyozni is kell erosen, de itt is segit. Meg hat a suly ugye, minnel nehezebb az a hatsokerekes, annal nehezebb lesz megfogni ha megcsuszik telen.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1663 Dátum: 2008.06.17 08:27:41 »
DE!!! Sokkal veszélyesebb. Az ellenkormány az átlagautósnak (és a 90 % ilyen, de lehet hogy még ezzel is keveset mondtam) nem természetes reakció. Ezt tanulni kell! Ezzel szemben az alulkormányzottság abbahagyásának módszerét (gázelvétel) az összes mezei átlag autós reflexből csinálja.

Lehet forgatni, ahogy akarod - attól még a tény tény marad, hogy átlagautós számára a felülkormányzottság (amire a hátsókerekes autók többsége hajlamos elsokallt kanyarban) sokkal veszélyesebb, mint az alulkormányozottság.

Ezen mit sem változtat az, hogy vannak a szabály alóli kivételt képező hátsókerekes kocsik, amelyek ugyanúgy alulkormányozottak gyors kanyarban, mint az elsőkerekesek. De ezek a kivételek, és az IS NEM ilyen. Az IS oldschool módon kidobja a seggét, ha csúszós úton elsokallod a kanyart.

De mondom, hogy a kis civic is kidobta a farát havon. Pedig az elsőkerekes, és száraz úton elsokallt kanyarban szépen mind a négy kerekével "csúszva" fordul egy kicsit szélesebb íven. Valamint havon és jégen az sem feltétlen biztos, hogy az elsőkerekes gázelvételre azonnal visszamegy az ívre. Ráadásul ha valaki még ráfékez (ami szintén természetes reakció), kész is a piruett.

Téli közlekedésben szvsz sokkal többet számít az ember - az óvatosság, a tapasztalat, a vezetési tudás - mint az autó hajtása. Megállni pl. az összkerekessel se tudsz jobban. /Zárójelben jegyzem meg, hogy az asszony is simán megfogta a kocsit egy túl hirtelen mozdulattal kezdett előzésnél, tehát nem kell Fittipaldinak lenni/

Szóval szerintem szerencsétlen és fals azt az unalmas sztereotípiát emlegetni, hogy télen nem lehet hátsókerekes járgánnyal közlekedni. Lehet. Gyakorlatilag pont ugyanúgy (a megfelelő óvatossággal), mint egy elsőkerekessel.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk...
« Válasz #1664 Dátum: 2008.06.17 20:43:41 »
Szóval szerintem szerencsétlen és fals azt az unalmas sztereotípiát emlegetni, hogy télen nem lehet hátsókerekes járgánnyal közlekedni. Lehet. Gyakorlatilag pont ugyanúgy (a megfelelő óvatossággal), mint egy elsőkerekessel.

Nem azt mondtam, hogy nem lehet. Azt mondtam, hogy a tipikus hátsókerék-hajtású autó tipikus reakciója a túl gyors kanyarodásra (amihez ugye havas-jeges úton igen kis sebesség is elegendő lehet) az átlagos sofőr számára nehezebben megoldható feladatot jelent, mint az elsőkerekesé. Lehet, hogy ez unalmas sztereotípia, de attól még igaz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )