Kedves Cartársak!
Megfogalmazódott bennem egy gondolat, jótanács, VVT-i (1,6-1,8) motoros Avensis vásárlása gyanánt.
Amennyiben a kiszemelt autó 2000. ősz és 2005. nyár között gyártott faceliftes T22, vagy T25 model, akkor viszonylag gyakran bele lehet futni olajfogyasztós típusba. Vannak jótanácsok, mire kell ilyenkor figyelni, de ezekkel az a baj, hogy kivétel nélkül csak külső, szemmel látható jelek ezek és csak a végstádiumban lévő, szó szerint olajzabáló motorokat segítenek felismerni.
De mi van, ha a motor "csak" 3-4000km/1L-es olajfogyazstással bír?
Na, ez az, amit ezekkel a tanácsokkal kutya nem tud kiszűrni, mert az ég világon semmilyen látható jele nincs!
Az én autóm történetét valszeg többen olvastátok az elmúlt 1 hétre visszamenően, így bátorkodom megosztani a saját ötletemet ide vonatkozóan:
Vásárlás előtt méressetek rajta emissziót! Ez az egyetlen, meghamisíthatatlan mérés, ami közvetlen a motorból kiáramló gázokat mérik. Ha magas a CO és HC érték, akkor biztosan van olajfogyasztása az autónak (nálam a CO érték a határérték 6x-osa, a HC 8,5x-erese volt és ehhez 3000km/l olajfogyás társult).
A másik, mérni kell egy kompressziót! Ez kb 10-15 percnél nem több. 14 bar körül van a gyári értéke a vvt-i motornak. Nekem most a felújítás előtt leesett 9-10 barra minden hengerben, holott, másfél hónapja még 13,8-14,3 között volt.
Egyébként az Avensis hibák és a T22 Avensis topicokban részletesen kitárgyaltuk a felújítás mikéntjét, ha egy alapvetően jól karbantartott autót fogtok ki, és ennek ellenére is fogy az olaj, akkor egy 120-150.000Ft költségből a gyárihoz hasonló jó minőségben (NPR-Schötle gyűrűk, Elring, Reinz tömítések) meg lehet gyűrűzni és örök élet, meg egy nap lesz. Vezérlést ilyenkor nem kell cserélni, ha a lánc nyúlása határértéken belüli.
Ez érvényes lehet minden 1ZZ, 3ZZ, 4ZZ (1,8-1,6-1,4) vvt-i motorra, így Corollára, Avéra, Rav4-re, Corolla Versokra.