A dízel helyett számtalan jobb alternatíva van: hibrid vagy benzin+gáz. Mindkettő csöndes, kultúrált, környezetbarát közlekedést tesz lehetővé kormolás és rettegés nélkül. Mert a kettős tömegű lendkerék, turbó, nagynyomású üzemanyagrendszer, a rossz minőségű üzemanyag (ami a dízeleknél gyakorta előfordul, nem tudhatod az előtő tulaj mit tankolt) 6-7 számjegyű javítási számlákhoz vezethet. És amúgy sincs jobb egy nagy fordulatú szívó benzinmotornál, ami kiszámíthatóan adja le a teljesítményét, egyre jobban kiforgatva egyre jobban húz. Előzéskor nincs meglepi, csak a "hűűűha!"
A turbós nyomatékhegytől elalélő usere-k valszeg nem tudják, hogy a minél nagyobb fordulaton leadott minél nagyobb nyomaték a nyerő. Nem véletlen, hogy pl. egy RS Octavia dízel és benzines közötti gyorsuláskülönbség jelentős, hiába tud a dízel verzió majdnem kétszer annyi nyomatékot leadni. Csak 4000-nél lekonyul a teljesítménygörbe, ahol egy rendes benzines elkezd dolgozni.