Szia Kamikaze!
Hát a gázüzemmel van sok odafigyelni való. Én mindig Shell gázt töltöttem bele, a cég azt forgalmazta. Az tiszta minőségű volt. Ha koszos a gáz, sűrűn kell szűrőt cserélni. És a gázreduktor gumi alkatrészeit is hamarabb tönkre teszi. Aztán a szűrő cserénél fontos, hogy a befolyó és a kifolyó csövek rögzítésére használt roppantó gyűrűt, ha szétszeded, akkor már ugyanazt nem szabad vissza szerelni. Újat kell venni, lehet légkondis boltban kapni pár száz forintért. Persze ezek vissza szerelésénél az előbbi gyűrűt le kell vágni, amivel egy centi cső is odavész, de ezt belekalkulálják a beszerelésnél, mert picit hosszabb csövet szerelnek be. Aztán a használatnál, mivel nekem karburátoros gépem volt, ott manuális úton lehetett állítani egy 3 állású kapcsolóval a benzin és a gáz üzem közötti átállítást. Nyáron simán indult gázról, nem kellet állítani semmit. Azért néha meg kellett kergetni benzinnel is, de elég volt havonta egyszer 15-20 km-t. A tél azért más volt, itt benzinnel kell indítani, és ha a hűtővíz 30 fokos, akkor lehetett gázra átállítani, azért is írtam, hogy 1 évben csak november tájékán tettem bele 60 liter benzint és az elég volt egy évre.
A modern injektoros gázüzemnél már más a helyzet. Ott automatika állítja át benzinről gázra, ha a vezető akarja. De ott meg úgy lehet a benzin injektorát megmenteni a gyors tönkre menéstől, hogy mielőtt leállítja a vezető az autót, vissza állítja gáz üzemről benzinre. Mivel sok gond adódott belőle, hogy gázzal ment és úgy is állt le az autó. Ilyenkor a benzinben lévő apró kosz szemcsét hamar tönkre tették a benzin injektorát. Ráéget vagy valami ilyesmi, nem tudom, de sok panasz volt rá. Én egy szerelőtől tudtam meg ezt az ötletet, ami be is vált a kuncsaftoknál.
A szelepszár olajozásról meg csak annyit, hogy általában ezt a kisebb teljesítményű autókban kellet alkalmazni, mivel ezekben a szelepszárak elég vékonyak, a nagyobb teljesítményű autóknál vastagabb a szelepszár, itt nem kell. De hallottam ugyan szerelőktől, hogy ott is kéne. Nekem nem kellett ilyet alkalmazni és nem volt semmi gond vele. A motor olajnál is általában benzin-gázos olajat használtam.