Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679156 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10395 Dátum: 2016.12.28 18:48:24 »
A Haynes könyv ezt adja meg a gyújtótekercsre:

Primer tekercs ellenállás:
hidegen 1,11-1,75 Ohm (50 fok alatt)
melegen 1,41-2,05 Ohm (50 fok felett)

Szekunder ellenállás:
hidegen 9000-15700 Ohm
melegen 11400-18400 Ohm

De ez is beépített trafósra adja meg, ha jól nézem, külső trafóra nem tudom most sem, mennyi... hátha valaki tudja ezt.


Ha ez jó, akkor mehetünk a gyújtó jeladókra, de addig sztem felesleges.
Primer mérésénél vedd figyelembe a műszer saját ellenállását! Ellenállásmérésnél pl. 200 Ohmos méréshatárnál rövidre zárod a műszert és megnézed mennyit mutat (pl. 0,8 Ohm). Ezt le kell vonni a primernél mért értékből.
Szekundernél elhanyagolható ez.

Mellékelek képet gyújtótrafóról, megadják rajta az értékeket. Az ára egyébként elég tűrhető, kb. 14 ezer.  Ilyened van? Arról is lőhetnél egy képet.
A szekundert szerintem a - kapocs és a gyertyacsatlakozó között kell mérni (autotrafó).
Szóval ez már valami támpont, de pontosítani kell a kocsidat. Nem ártana egy toyodiy cikkszám a trafóra, esetleg link a megfelelő toyodiy oldalra.

Én a szekunder menetzárlatra tippelek, vagyis kisebb ellenállást fogsz mérni valószínűleg, és akkor kuka. Ha meg szakadást, akkor is.
Nekem ez van

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10396 Dátum: 2016.12.28 18:59:11 »
Ha jól értelmezem 13-as hibakód, és ha még jobban értelmeztem utánakeresésnél akkor RPM Signal. Az mi?
https://1drv.ms/v/s!AszgKrBlJn36jdYCALgULtXkA-hhQg

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10397 Dátum: 2016.12.28 19:23:22 »
Szerintem is 13-as.
Több dolog van, sajnos angolul. Remélem nem nagy gond.
Csatolom a Haynes vonatkozó részeit, de ha megvan, akkor a 119. oldalon indul a gyújtás, 5B1 fejezet.
Aztán van ez:
https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiNgYa-wJfRAhXBthQKHSvsAe4QFggbMAA&url=http%3A%2F%2Fdiscodan.org%2Fgfx%2Fcelica%2Fservicemanual%2Fengine%2Ffi.pdf&usg=AFQjCNGaQs0kd978rZCwqGpvOVlD47gM8g&bvm=bv.142059868,d.d24, 32. oldaltól

meg ez:
https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwidmpfOwJfRAhWEzxQKHcX1DUoQFggYMAA&url=http%3A%2F%2Fdiscodan.org%2Fgfx%2Fcelica%2Fservicemanual%2Fengine%2Fig.pdf&usg=AFQjCNHB7lLxOy7CAkCTMvl4h31CM8SFog&bvm=bv.142059868,d.d24, 4. oldaltól.

Ezeket kellene megmérni, de elsőre a trafót szerintem, mivel vélhetően nem a gyújtóáramkörrel van gond.

Szegénykeverékes a motor?? Bár az csak nem 106 lovas.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.28 19:27:14 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10398 Dátum: 2016.12.28 19:38:47 »
Sajnos erre a trafóra nem találtam egyelőre adatokat, Ashika név alatt is kb. 14 ezer lenne, azt már tudom, Bosch-ban duplája legalább.
A cikkszáma elvileg 90080-19005. Hátha találsz valamit rá.

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10399 Dátum: 2016.12.28 19:45:17 »
Nagyon köszönöm a segítséged.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10400 Dátum: 2016.12.28 19:51:25 »
Szívesen.
Elsőre szerintem vedd le a csatlakozókat a gyújtótrafóról, és mért meg ellenállásmérővel a szekundert, benne van-e a 9000-15000 Ohm-ban. Ha nincs, akkor csere. Ha igen, akkor lehet mérni a primert (de azt nem tudom, mennyi kellene legyen), aztán az elosztóházon. Én ezt csinálnám.
Meg mindenképpen gyertya ellenőrzés, de inkább csere!
Remélem mielőbb meglesz a baja!
Ha tudok segíteni, csak írj.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10401 Dátum: 2016.12.29 06:15:58 »
Ha jól értelmezem 13-as hibakód, és ha még jobban értelmeztem utánakeresésnél akkor RPM Signal. Az mi?
https://1drv.ms/v/s!AszgKrBlJn36jdYCALgULtXkA-hhQg
Üdv! Azt jelenti, hogy az ECU a fordulatszámot nem tudja értelmezni. Ez lehet (sajnos legtöbbször nem egyértelmű)a főtengely fordulatszám jeladó (Crankshaft Position Sensor), de akár vezérműtengely jeladó (Camshaft position sensor), azaz a Hall jeladó, aminek a 3 eres csatlakozója a gyújtáselosztó ház fölött van. Ha indítózáskor kicsit megmozdul a fordulatszámérő, akkor nem a főtengely jeladóval van gond.
 Itt egy dokumentum a Bosh gyújtásrendszer ellenőrzéshez, benne az ellenállás értékekkel. Ez ugyan a 97-2000 közötti 4A-FE modellekre vonatkozik, de a rendszer ugyanaz.
Persze a vezetékeit is meg kell vizsgálni. Ha a Hall jeladó a hibás, akkor hasznos lesz ez a bejegyzés.
  ::)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10402 Dátum: 2016.12.29 06:45:00 »
Szia Zoli!

Sejtettem, hogy van valami jobb anyag is, de nekem sajnos nem volt meg.
Ezen rajta vannak a korrekt értékek  :clap:
Na majd most kiderül, mi a baj vele  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10403 Dátum: 2016.12.29 07:26:26 »
Szia Dani!
Van doksim a motorról is, benne pár hasznos szerelési, ellenőrzési eljárással (köztük a szelephézag állítással  ;) ), felteszem a leírásokba.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10404 Dátum: 2016.12.29 08:10:23 »
Itt egy dokumentum a Bosh gyújtásrendszer ellenőrzéshez, benne az ellenállás értékekkel. Ez ugyan a 97-2000 közötti 4A-FE modellekre vonatkozik, de a rendszer ugyanaz.
Így talán működik  ::)

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10405 Dátum: 2016.12.29 09:26:14 »
Köszönöm mindenkinek a segítőkészséget.
A topic leírásában ez szerepel: "Code 13 Open in szivattyú motor relé áramkör. Ellenőrizze működtető kábelköteg, szivattyúmotorról relé, szivattyúmotorról relé kábelköteg és a szivattyú motor relé csatlakozó."

Ez nem állhatja meg a helyét? Éjjel még találtam olyan írást, ami a 11A biztosítékra utal. Mindenesetre megnézem hogy van e ilyen egyáltalán.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10406 Dátum: 2016.12.29 09:44:24 »
De nem az van, hogy nincs szikra?? Az sztem nem a szivattyútól van, vagy akkor tiltaná a gyújtást? Ellenőrizni lehet a pumpát, össze kell kötni a diag csatban a B+ és a FP kapcsokat, és lehet hallani, ha megy.
Kis korrekció: az IIA akar lenni tudtommal, mint Integrated Ignition Assembly ;)
Sztem mérj rá azokra, amiket kalapos linkelt...


TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.29 09:46:12 írta vd1234 »

schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10407 Dátum: 2016.12.29 09:54:47 »
De nem az van, hogy nincs szikra?? Az sztem nem a szivattyútól van, vagy akkor tiltaná a gyújtást? Ellenőrizni lehet a pumpát, össze kell kötni a diag csatban a B+ és a FP kapcsokat, és lehet hallani, ha megy.
Kis korrekció: az IIA akar lenni tudtommal, mint Integrated Ignition Assembly ;)
Sztem mérj rá azokra, amiket kalapos linkelt...


TtkRN2
A Boscht nem tudom megnyitni, de jeleztem neki. Gyújtáskor lehet hallani egyébként a szivattyú hangját, mert nem emlékszem. De az van hogy nincs szikra, de ha hallani kell akkor az se megy.
Ki tudja? Összekötöm, megnézem.


schumy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 127
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #10409 Dátum: 2016.12.29 14:09:09 »
Köszi kalapos!edte

Fejlemény a következő.
B+ FP-t összekötve, megy a szivattyú, gyújtásnál nem.
Nem mértünk semmit, de az autószerelő ismerős kiszedte a gyertyát és csont száraz, őzbarna.
Ő 2 dologra tippel, mert hogy olyan nincs hogy 2 dolog szarik be egyszerre, és a gyújtás se úgy szokott hogy egyik pillanatról a másikra.
Áram van, a Hall jeladónál, és a trafónál, de a trafó már nem ad ki nagy feszültséget, és az AC se megy, így vagy a riasztó, vagy a gyújtáskapcsoló a szar. Erre gondol.
Elhívom egy autóvillamosságis ismerősömet és leköttetem a riasztót vele, és ha úgy sem, akkor megnézetettem a kapcsolót is.
Remélem szombaton megejtjük, és jelentkezem. Addig már nem tudok foglalkozni vele, meg nem értek hozzá.